Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کُردها از دستیابی به توافقی با دولت سوریه برای استقرار نیروهای ارتش سوریه در مرز با ترکیه خبر دادند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، بر اساس توافقی که کُردها با دولت سوریه امضا کردند، ارتش سوریه کنترل مناطق مرزی از جمله شهر عفرین را در دست خواهد گرفت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس این توافق، ارتش سوریه کنترل تمام مناطق مرزی از جمله شهر عفرین را در دست خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با این توافق، نیروهای ارتش سوریه وارد شهرهای منبج،‌ عین‌العرب (کوبانی)، عین عیسی، طبقه و منصوره خواهد شد.
منابع خبری گفته‌اند که از نیمه شب دوشنبه ارتش سوریه در مرز با ترکیه مستقر خواهند شد و نیروهای کُرد به پشت خطوط استقرار ارتش سوریه عقب نشینی خواهند کرد.
اداره منطقه خوگردان کُردهای سوریه اعلام کرد: «از همان ابتدا نیز طرح ما در سوریه جدایی نبوده بلکه ما همچنان خواستار را حل سیاسی هستیم.»
اداره منطقه خوگردان کُردها سوریه اضافه کرد:«برای مقابله با تجاوز ترکیه، ما با دولت سوریه که وظیفه حمایت از مرزها و حق حاکمیت کشور را دارد، توافق کردیم.»
از سوی دیگر خبرنگار المیادین خبر داد که استقرار ارتش سوریه در شهر منبج از دو روستای «الجاموس» و «وریدة» آغاز شده و تا نزدیکی مرز ادامه خواهد یافت.
در همین حال در همین حال مظلوم عبدی فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک (کردها) اعلام کرد پیشنهادی برای نجات زندگی مردم در اختیار دولت روسیه و سوریه قرار داده است. وی افزود نیروهای سوریه دموکراتیک امتیازاتی به مسکو و دمشق می دهد و در صورتی که قرار باشد بین دادن امتیاز یا کشتار مردم سوریه یکی را انتخاب کند بدون شک زندگی مردم را انتخاب خواهد کرد .
سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال کشورش اعلام کرده است که ارتش دمشق برای مقابله با هرگونه چالشی آماده است.

ارتش سوریه وارد شهرک "تل تمر" در نزدیکی مرز ترکیه شد
طلیعه داران ارتش سوریه صبح امروز دوشنبه، در راستای اجرای توافق با "نیروهای سوریه دموکرات" (قسد)، وارد شهرک "تل تمر" در شهر مرزی رأس العین شدند؛ این شهر در کنترل نیروهای قسد بود.
کاروان بزرگی از نیروهای سوریه شامل افسران و افراد تیپ پنجم مرزبانان در نخستین ساعت های سپیده دم امروز دوشنبه مسیر خود را از پایگاه حسکه به سمت مناطق شمالی این استان آغاز کرده و به شهرک "تل تمر" رسیدند.
به گزارش رسانه ها اهالی این شهرک به استقبال این نیروها شتافته و با سر دادن شعار، ورود آنها را خوشآمد گفتند.

ارتش سوریه برای مقابله با نیروهای ترکیه وارد شهر منبج شد
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از حرکت یگان‌های ارتش سوریه به سمت شمال برای رویارویی با عملیات خصمانه ترکیه خبر داد و اعلام کرد، پیشقراولان ارتش سوریه وارد منبج شدند؛ شهری که نیروهای آمریکایی از آنجا عقب‌نشینی کرده‌اند.
ارتش سوریه شب گذشته با ورود به شهر منبج در حومه شرقی حلب، پرچم سوریه را بر فراز این شهر به اهتزاز در آرود. استقرار ارتش از دو روستای الجاموس و وریده شروع شد و سیطره این نیروها بر اطراف شهر ادامه دارد.
بنابر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، عصمت شیخ حسن، مسؤول دفاع در نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد، نیروهایش شهر عین العرب را به دولت سوریه تحویل خواهند داد.
عید خلاوی، عضو پارلمان سوریه از منطقه منبج نیز به خبرگزاری آلمان گفته، اهالی منبج پرچم سوریه را در میدان اصلی این شهر برافراشتند و ورود ارتش سوریه و استقرار آن در روستاهای الفارات، عرب حسن، زنقل، السعیدیه و اطراف شهرک العریمه و منطقه عون الدادات و خط رود الساجور در شمال منبج را جشن گرفتند.

ارتش سوریه وارد شهر الطبقه کشور شد
ارتش سوریه در تلاش برای استقرار در مرزهای شمالی این کشور با ترکیه، ساعات اولیه بامداد روز دوشنبه وارد شهر «الطبقه» و اطراف فرودگاه نظامی آن در استان الرقه در شمال این کشور شد که واحدهایی از نیروهای کُرد در آن مستقر می‌باشند.
خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه اکنون استقرار در حومه فرودگاه را آغاز کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، ‌به احتمال زیاد ارتش سوریه در چارچوب توافق انجام شده تحت نظارت روسیه میان دولت سوریه و گروه مسلح موسوم به نیروهای سوریه دمکراتیک (قسد) ورود به این فرودگاه را آغاز کند.
فرودگاه نظامی الطبقه در نزدیکی سد فرات یکی از بزرگترین و مهم‌ترین سدهای سوریه واقع شده است.
ارتش سوریه این فرودگاه را در اوت سال 2014 در نبردی خونین با گروه تروریستی داعش از دست داد.

حمله ائتلاف آمریکا به کاروان ارتش سوریه در رقه
دیدبان حقوق بشر سوریه از حمله جنگنده های ائتلاف آمریکا علیه یک کاروان نیروهای ارتش سوریه در رقه خبر داد.
دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که جنگنده های وابسته به ائتلاف آمریکا، یک کاروان نظامی وابسته به ارتش سوریه را در منطقه الرصافه واقع در جنوب غرب شهر رقه هدف قرار دادند.
این کاروان به سمت شهر الطبقه حرکت می کرد که توسط جنگنده های مذکور مورد حمله قرار گرفت. ارتش سوریه در حد فاصل میان منبج و العریمه و عون الدادات در حومه حلب مستقر شده است.
در همین حال برخی منابع کردی گزارش داده‌اند که نیروهای آمریکایی که در اطراف مناطق غربی شهر منبج مستقر شده و مانع ورود نیروهای ارتش سوریه به این شهر شده‌اند.

استقبال از ورود ارتش سوریه در مناطق کردنشین این کشور
مناطق کردنشین سوریه از ورود ارتش این کشور به مناطق شمالی برای مقابله با حملات اخیر ترکیه به کشورشان استقبال کردند.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که در پی حرکت ارتش عربی سوریه به سمت شمال برای مقابله با تجاوز ترکیه به خاک کشور، اهالی شهر الحسکه با حضور در مناطق مختلف شهر، ورود ارتش را گرامی داشتند.
خبرنگار سانا نیز از این استان گزارش داد که اهالی شهر الحسکه به محض اعلام خبر حرکت نیروهای ارتش برای مقابله با تجاوز ترکیه، با خودروهای خود در مناطق مختلف شهر حضور یافته و به صدا در آوردن بوق خودروهای شان از این اقدام ارتش سوریه تجلیل کردند.
بر اساس این گزارش، اقدام ارتش سوریه برای مقابله با تجاوز ترکیه به شهرک‌ها و مناطق مرزی شمال استان الحسکه و الرقه است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سوریه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۴۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط افرادی که در خانواده‌ای سمی بزرگ شده‌اند این ۷ مورد را درک می‌کنند

نحوه بزرگ شدن شما تا بزرگسالی، چه خوب و چه بد، بر رفتارتان تأثیر می‌گذارد تجربیات مخرب اولیه زندگی زخم‌های عاطفی ماندگاری از خود به جای می‌گذارند.

آنها اغلب روابط شما را به گونه‌ای تحت تاثیر خود قرار می‌دهند که درک آن دشوار است.

در ادامه، به بررسی ۷ چیز در زندگی می‌پردازیم که طبق اصول روانشناسی، افرادی که در خانواده‌ای با روابط سمی بزرگ شده اند درکشان می‌کنند.

۱) زندگی در تنش مداوم
بزرگ شدن در یک خانواده سمی می‌تواند به معنای زندگی در یک تنش دائمی باشد. هرگز نمی‌دانید که درگیری بعدی چه زمانی رخ خواهد داد روانشناسان خاطرنشان می‌کنند که اعضای سمی خانواده ممکن است معتاد به درگیری‌های مداوم باشند در نتیجه، آنها از نظر احساسی بیش از حد واکنش نشان داده و در جمع یا در فضای خصوصی عصبانیتشان را نشان می‌دهند.

بزرگ شدن در چنین محیط ناآرامی مانند حرکت در میدان مین بوده که در آن هر قدم مملو از خطر است از لحظه‌ای که از خواب بیدار می‌شوید، تا زمانی که به رختخواب می‌روید، یک حس تنش وجود دارد؛ مانند طوفانی که در حال وقوع است.

شما در چنین شرایطی مجبور هستید که همیشه رفتار‌ها و سخنان خود را بررسی کنید و هرگز نمی‌دانید که یک نظر ظاهراً بی ضرر چه زمانی طوفانی را برمی انگیزد این حالت حتی پس از مستقل شدن به سختی از بین می‌رود.

۲) احساس می‌کنید که در افت و خیز احساسی هستید
اعضای سمی خانواده همیشه در آستانه انفجار نیستند گاهی اوقات، آنها آرام، دوست‌داشتنی و خوب به نظر می‌رسند. درست پیش از اینکه بدون هیچ هشداری وارد حالت سمی خود شوند.

این دقیقاً همان چیزی است که باعث می‌شود احساس کنید که انگار در یک ترن هوایی احساسی هستید درست زمانی که فکر می‌کنید در امانید، یک طغیان شما را به قلمروی دلواپسی پرتاب می‌کند این تغییرات سریع خلق و خو باعث ایجاد حس بی ثباتی می‌شوند.

بچه‌هایی که در چنین شرایطی بزرگ می‌شوند و نمی‌دانند که چه چیزی انتظارشان را می‌کشد، ممکن است دچار اضطراب شده و دائماً خود را برای حمله عاطفی بعدی آماده کنند.

۳) مراقبت از دیگران
کودکان در خانواده‌های سمی ممکن است خود را در نقش‌هایی بیابند که معمولاً برای بزرگسالان تعریف شده اند؛ مانند نقش مراقب، این امر آنها را وادار می‌کند که خیلی سریع بزرگ شوند و کودکی و معصومیت آنها را می‌رباید.

بر اساس اصول روانشناسی، اگر مجبور باشید از همان ابتدا نقش مراقب را بازی کنید، این احتمال وجود دارد که هویت خود را با انجام کار‌هایی برای دیگران پیوند دهید.

در حالی که کمک کردن خوب است، با داشتن چنین ذهنیتی این کار را بیش از حد و بدون تعیین مرز‌های سالم و توجه به نیاز‌های خود انجام می‌دهید.

در این صورت، عزت نفس شما آسیب می‌بیند. به خصوص اگر این باور را داشته باشید که تنها در صورتی شایسته عشق و احترام هستید که بتوانید به دیگران کمک کنید.

۴) عزت نفس پایین
افرادی که در خانواده‌های سمی بزرگ شده اند، اغلب در دوره بزرگسالی با عزت نفس پایین دست و پنجه نرم می‌کنند اگر در دوران کودکی خود مجبور بودید که با انتقادات بی وقفه کنار بیایید، همان افرادی که باید به شما عشق بی‌قید و شرط می‌دادند، باعث شدند که احساس بی ارزشی کنید.

هنگامی که متقاعد شدید بی ارزش هستید، از بین بردن این باور دشوار است. حتی در موقعیت‌هایی که به طور عینی موفق هستید، ممکن است دچار احساس بی کفایتی و شرم شوید.

بنابراین، اهداف بزرگ تری را برای خود تعیین کرده و اگر نتوانستید به آنها دست یابید، خودتان را سرزنش می‌کنید.

۵) کمال‌گرایی
فرزندان خانواده‌های سمی می‌توانند دچار کمال‌گرایی شوند. شاید پدر و مادرتان اشتباهات شما را به عنوان یک نقص، به جای بخشی از زندگی عادی تلقی می‌کردند.

بنابراین، ممکن است این رفتار باعث شده باشد که شما در دوره بزرگسالی فکر کنید که باید از اشتباهات به هر قیمتی اجتناب کرد و تلاش برای کمال‌گرایی یک هنجار است؛ نه یک استثنا.

تمایل به کمال‌گرایی همچنین می‌تواند ناشی از نیاز به کسب تایید یا اجتناب از انتقاد در یک محیط خانوادگی سمی باشد که در درازمدت باعث استرس مزمن و نارضایتی از زندگی خواهد شد.

۶) سرکوب احساسات
محیط‌های سرکوب‌کننده عاطفی در دوران کودکی، بیان آشکار احساسات را برای افراد چالش‌برانگیز می‌کنند.

روانشناسان خاطرنشان کرده اند که سرکوب احساسات یک راهبرد معمول مقابله‌ای است که توسط اعضای خانواده‌های سمی استفاده می‌شود.

کودکان در چنین خانواده‌هایی این باور را دارند که ابراز احساسات می‌تواند منجر به نادیده گرفته شدن یا حتی خشونت و شرمندگی شود؛ بنابراین آنها احساسات خود را سرکوب می‌کنند که باعث می‌شود ایجاد روابط عمیق در دوره بزرگسالی چالش‌برانگیزتر شود.

اگر نتوانید به طرف مقابل بگویید که واقعاً چه احساسی دارید، چگونه می‌توانید به او نزدیک شوید؟

۷) مکانیسم‌های مقابله‌ای ناسالم
بزرگ شدن در یک شرایط سمی می‌تواند باعث شود مکانیسم‌های مقابله‌ای دیگری در شما شکل گیرند:

کناره‌گیری از تعاملات اجتماعی به عنوان راهی برای محافظت از خود در برابر رنج‌های عاطفی بیشتر
سوء مصرف مواد مخدر  برای از بین بردن درد عاطفی یا مقابله با استرس
انجام رفتار‌های خودآزاری در تلاش برای مقابله با احساسات طاقت‌فرسا یا به دست آوردن حس کنترل
صرف زمان بیش از حد در شبکه‌های اجتماعی یا خیالبافی به عنوان وسیله‌ای برای فرار از واقعیت‌های زندگی ناکارآمد خانوادگی

منبع: روزیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی خواندنی‌ها

دیگر خبرها

  • هشدار آنروا درباره عواقب هرگونه تجاوز صهیونیست‌ها به رفح
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • فقط افرادی که در خانواده‌ای سمی بزرگ شده‌اند این ۷ مورد را درک می‌کنند
  • هنیه: حماس خواهان رسیدن به یک توافق جامع است
  • هنیه: توافق باید جامع و دارای مراحل پیوسته باشد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس