Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:54:18 GMT

فراری بودن برخی مدیران از رسانه تاسف برانگیز است

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۴۴۷۵

فراری بودن برخی مدیران از رسانه تاسف برانگیز است

منوچهر حبیبی روز دوشنبه در اولین نشست شورای اطلاع رسانی استان قزوین در سال جاری اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرائی استان باید با تعامل و برقراری ارتباط مستمر و مستقیم با رسانه ها نسبت به اطلاع رسانی از حوزه خود به مردم اقدام  کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اظهار داشت: یکی از ویژگی های مدیریتی این است که مدیر بتواند عملکرد دولت را اطلاع رسانی کند و ما در قبال مسوولیتی که داریم باید پاسخگو باشیم، فراری بودن مدیران از پاسخگویی به رسانه ها یکی از دغدغه های جدی ما می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حبیبی با بیان اینکه مدیران ما باید به برنامه ها و سیاست های دولت حساس باشند و خدمات نظام را به موقع اطلاع رسانی کنند،اظهار داشت: بی تفاوتی مدیران نسبت به برنامه های دولت قابل قبول نیست بنابراین ضروری است که مدیران در عرصه رسانه فعال باشند و با رسانه ها ارتباط داشته باشند.
این مسئول با اشاره به خبر یکی از رسانه های استان مبنی بر قیمت گذاری نان،تصریح کرد:  از رسانه ها می خواهیم که اخبار را از مراجع رسمی دریافت و پیگیری کنند چرا که تاکنون هیچ تصمیمی برای قیمت نان گرفته نشده، اما از مدیران و دست اندرکاران دستگاه های صنعت، فرمانداری و دستگاه های ذیربط انتظار واکنش و پاسخگویی به این خبر را داشتیم که این موضوع محقق نشد.
حبیبی ادامه داد: در بحث اطلاع رسانی تفاوتی بین خبرگزاری ها و مطبوعات قایل نیستیم، مهم این است خبر درست و صحیح باشد و افکار عمومی را اغنا کند اما رسانه فعال و پویا که عملکرد دستگاه ها را به درستی و با سرعت و دقت نظر در جامعه اطلاع رسانی می کند برای ما مهم است. 
رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین تاکید کرد: دستگاه های اجرایی مکلفند یک درصد از هزینه های خود را صرف آگاهی بخش و اطلاع رسانی نمایند و آیین نامه این موضوع امسال تهیه و ابلاغ شده است از همین تریبون اعلام می کنیم که این موضوع جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عملکرد دستگاه ها برای دستگاه های اجرایی ظرفیت بسیار خوبی است که باید از آن استفاده کرد.
حبیبی یاد آور شد: در برخی دستگاه ها پایگاه های اطلاع رسانی قوی نداریم و  حجم کار این دستگاه ها بسیار زیاد است و نیاز است روابط عمومی های قوی در آنها حضور داشته باشند و دستگاه ها به این موضوع حساس باشند، همچنین شورای اطلاع رسانی هر ماه باید برگزار شود و علاوه بر اعضای رسمی از اساتید این حوزه دعوت شود تا با حضور در این نشست ها حاضر شده و پیشنهادات خود را ارائه دهند.
وی افزود: تعامل مدیران با رسانه ها باید به عنوان یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران باشد و نشست روابط عمومی ها به صورت فصلی باید اجرا شود تا با کمک هم ایرادات و اشکال کار گرفته شده و نقاط قوت برجسته شود.
حبیبی همچنین خاطرنشان کرد توقع ما از صدا و سیما این است که اقدامات مهم استان در زمینه های عمرانی، اقتصاد، اجتماعی تحت عنوان قزوین در مسیر توسعه به اطلاع مردم برسد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با اشاره به نقش مهم روابط عمومی ها در اطلاع رسانی،اظهار کرد: اطلاع رسانی و انعکاس اقدامات و دستاوردهای نظام زمینه رضایتمندی و تقویت روحیه امید و نشاط در جامعه را فراهم می کند بنابراین این امر مهم باید مورد توجه جدی روابط عمومی ها و رسانه ها قرار گیرد.
۷۳۸۹ / ۳۰۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روابط عمومی و اطلاع رسانی مطبوعات استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۴۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود

                                             

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سپهر خلجی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالین مجازی استان اظهار داشت: وسیله آموزش بسیار مهم است، ظرف چند روز آینده فراخوانی با همکاری سازمان امور اداری و  استخدامی خواهیم داشت برای دعوت به همکاری از افراد توانمند برای کمک به آموزش روابط عمومی‌ها، که این یک نهضت بزرگ برای حوزه اطلاع‌رسانی کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند و بیش از گذشته به روابط عمومی‌ها توجه شود افزود: بخش استان‌های پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از سال گذشته تقویت شده است و ما تلاش داریم ضعف روابط‌عمومی‌ها به تدریج برطرف شود.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت عنوان کرد: با توجه اینکه رسانه‌های رسمی هر استان نمی‌توانند تمام ابعاد و  وقایع استان را پوشش دهند، استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی برای تقویت اطلاع‌رسانی مهم و اساسی است.

خلجی یادآور شد: منابع لازم برای حوزه اطلاع‌رسانی باید تامین شود و هر پروژه و طرح باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد.

وی همچنین بیان کرد: دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است و بیشترین حجم پروژه‌های کلان و مهم در استان‌ها به سرانجام می‌رسد و این نشان می‌دهد که دولت سیزدهم به همه استان‌ها توجه دارد.

خلجی ادامه داد: همه باید کمک کنیم ایلام پیشرفت کند و هر کس دوست‌دار ایلام است باید یک گام در جهت توسعه و پیشرفت ایلام بردارد.

وی تصریح کرد: برای پیشرفت استان دو وظیفه مطالبه‌گری پیشرفت استان و تبیین و روشنگری دقیق است که باید با تمام توان برای این دو مهم تلاش کنیم.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: ایلام نقش مهمی در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس و مرزبانی از کشور دارد و سه هزار شهید والامقام سند افتخار‌ی برای ولایت‌مداری مردم ایلام است.

دیگر خبرها

  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است
  • پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان
  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است
  • خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند
  • روایتگری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است
  • خلجی: آرایش دشمن رسانه‌ای است
  • روایت گری جزء اولویت‌ های مسئولان باشد
  • روایت گری جزء اولویت‌های مسئولان باشد