Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@13:42:29 GMT

ذوالفقاری: ۴۹ زائر در عراق فوت شده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۴۶۱۴

ذوالفقاری: ۴۹ زائر در عراق فوت شده‌اند

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به ازدحام در نجف و کربلا گفت: زائرانی که زودتر به کربلا و نجف رفته‌اند، زودتر بازگردند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسین ذوالفقاری با بیان اینکه تراکم جمعیت در مرز خسروی وجود دارد، اما در سایر مرزها، تردد عادی انجام می‌شود، اظهار کرد: وضعیت مرز‌ها نسبت به دو روز پیش آرام‌تر است و تردد‌ها تقریبا به آسانی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اول محرم ۳ میلیون زائر به عراق رفته اند که یک میلیون نفر به کشور بازگشته اند و در حال حاضر ۲ میلیون نفر در عراق هستند. در نجف و کربلا با ازدحام جمعیتی که وجود دارد شرایط خیلی عادی نیست، بنابراین زائرانی که زودتر به کربلا و نجف رفته‌اند، زودتر بازگردند. زائرانی هم که در مسیر هستند، حتما از شرایط کربلا و نجف اطلاع کسب کنند.

وی ادامه داد: ۴۹ زائر در عراق فوت شده‌اند که ۲۹ نفراز این تعداد در حوادث رانندگی فوت کرده اند. ۵۱ زائر در بیمارستان‌های عراق بستری هستند.۲۱۸ زائر به بیمارستان‌های ایران متقل شده اند و در داخل کشور هم حوادثی داشته‌ایم و از زائران می‌خواهیم احتیاط کافی را داشته باشند.

ذوالفقاری در پایان گفت: در حال تلاش هستیم تا آب به اندازه کافی در مرز‌ها دپو کنیم تا زائران در بازگشت با مشکل کمبود آب مواجه نشوند. تمام امکانات حمل و نقل را هم بسیج کرده ایم. برای شرایط اضطراری هم هزار کامیون در نظر گرفته ایم که امیدوارم به این کامیون‌ها نیازی نباشد. اگر زائران زمان سفر خود را مدیریت کنند، مشکلی در مرز‌ها بوجود نمی‌آید.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان بابیان اینکه امروز یک دستگاه اتوبوس حامل زائران پاکستانی از جاده منحرف و دچار حادثه شد، گفت: این حادثه مصدومیت ۱۰ نفر را به دنبال داشت.

سرهنگ تقی کبیری صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی سمنان ضمن بیان اینکه بامداد امروز یک دستگاه اتوبوس زائران پاکستانی در محدوده استان سمنان به دلایلی از جاده خارج و دچار حادثه شد، ابراز داشت: مسیر حرکت این اتوبوس از مشهد به تهران بوده است.

وی ضمن بیان اینکه این حادثه مصدومیت ۱۰ نفر را به دنبال داشت، افزود: هشت نفر به‌صورت سرپایی و دو نفر دیگر راهی بیمارستان شدند که خوشبختانه فوتی نداشت.
رئیس پلیس‌راه استان سمنان بابیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است، اضافه کرد: خستگی، خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو ازجمله عواملی هستند که باعث بروز بیشترین حوادث رانندگی می‌شوند لذا از مسافران درخواست می‌شود حتماً استراحت یک ربع را بعد از هر دو ساعت رانندگی در برنامه سفر خود لحاظ کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرز خسروی ازدحام جمعیت نجف و کربلا زائران اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ زائر توسط «هما» در ۳ روز اول عملیات حج عمره اعزام شدند

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، تا پایان سومین روز عملیات حج عمره مفرده، تعداد یک هزار و ۵۰۰ زائربا پرواز‌های "هما" از فرودگاه‌های‌حضرت امام (ره)، مشهد، زاهدان و اهواز به سرزمین وحی عزیمت کردند.

پرواز‌های اعزام زائران حج عمره از ۳ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز می‌شود و تا روز ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • اعزام هزار و ۵۰۰ زائر در سه روز اول عملیات حج عمره
  • ۱۵۰۰ زائر توسط «هما» در ۳ روز اول عملیات حج عمره اعزام شدند
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است