Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اولین جلسه شورای اطلاع رسانی استان ظهر دوشنبه به ریاست حبیبی معاون استاندار و رئیس شورای اطلاع رسانی استان در استانداری برگزار شد.

منوچهر حبیبی در این جلسه اظهارداشت: ارتباط دو سویه بین مدیران و رسانه ها ضروری است اما به نظر می رسد برخی مدیران از رسانه فراری هستند در حالی که ما باید پاسخگوی مردم باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بدنبال تبیین سیاست ها و شعارهای دولت هستیم و مدیران باید نسبت به برنامه ها و سیاست های دولت حساس باشند و برنامه ها و عملکردها را بموقع اطلاع رسانی کنند.

حبیبی تصریح کرد: ارتباط بین رسانه ها و دستگاه های اجرایی باید دو سویه باشد اما برخی مدیران دستگاه ها از رسانه ها فراری هستند در حالی که باید عملکرد دولت بموقع و متناسب با شرایط جامعه اطلاع رسانی شود.

رئیس شورای اطلاعی رسانی استان قزوین یادآورشد: فراری بودن مدیران از رسانه ها یگ نگرانی است و در این میان ما مدیران در اطلاع رسانی هیچ تفاوتی بین رسانه ها اعم از مطبوعات و خبرگزاری ها قائل نیستیم و باید خبرها افکار عمومی را اقناع کند.
 
وی گفت: البته بین یک رسانه پویا، زنده و فعال تفاوت قایل هستیم اما مرزبندی سیاسی نداریم و تنها نگاه فعال و غیر فعال داریم.

حبیبی اظهارداشت: مدیران باید به سیاست های دولت حساس باشند و در انعکاس اخبار فعال عمل کنند و حضور مدیران در رسانه مهم است.

وی اضافه کرد: پوشش برنامه ها توسط صدا و سیما مهم است و بر اساس قانون یک درصد اعتبارات هزینه ای دستگاهها باید به صدا و سیما و نیز اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اختصاص یابد.

حبیبی تصریح کرد: برای فرهنگ سازی یک ظرفیت خوب هزینه ای تامین شده و قانون این اختیار را داده است جهت فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با صدا و سیما و رسانه ها قرارداد بسته و از آن استفاده شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین یادآورشد: به نظر می رسد در استان پایگاه اطلاع رسانی قوی نداریم و برخی ادارات مانند جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، آموزش و پرورش باید روابط عمومی قوی و پایگاه خبری داشته باشند تا انعکاس خبرها مناسب باشد.

وی اضافه کرد: جلسات شورای اطلاع رسانی باید منظم باشد و اعضای رسمی حضور یابند و استفاده از ویژه نامه های فصلی مورد توجه قرار گیرد.

حبیبی تصریح کرد: تعامل مدیران با رسانه در ارزیابی عملکرد مدیران ارزیابی خواهد شد و از فرمانداران انتظار داریم ماهانه گزارش عملکرد خود در رسانه ها را منتشر کنند.

رسانه ها درست اطلاع رسانی کنند

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: اخیرا خبری در سایت ها منتشر شد که نان گران شده است در حالی که این موضوع در حال بررسی کارشناسی است و هنوز قطعی نشده اما بار منفی آن به جامعه منتقل شده است.

وی اظهارداشت: از برخی مدیران مانند رئیس سازمان صمت، مسئولان بازرگانی انتظار می رفت بلافاصله اطلاع رسانی کرده و موضوع را تکذیب می کردند تا مردم نگران نشوند اما این کار صورت نگرفت.

حبیبی کفت: ارزیابی وضعیت روابط عمومی ها در دستور کار قرار می گیرد چون این نهاد ‌مشاور مدیر و قلب دستگاه است و برای تجهیز آنها باید اقدام شود.

وی اضافه کرد: توقع ما از صدا و سیما این است اقدامات مهم استان را در قالب برنامه هایی با عنوان «قزوین در مسیر توسعه» تهیه کند و با هم فکری هم لازم است در این زمینه تلاش کنیم تا حس امید و نشاط و اعتماد آفرینی در جامعه زنده و تقویت شود.

حبیبی یادآورشد: البته کمبودها در قالب انتقاد سازنده باید گفته شود و یک انسجام خبری در استان صورت گیرد و  اطلاع رسانی جامعی داشته باشیم.

ثبت نام ۴۳ هزار نفر در سامانه سماح
 
وی در ادامه افزود: تاکنون ۴۳ هزار نفر از مردم استان برای شرکت در مراسم اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و هر چند مشکلات و نیازها زیاد است اما با عزم جدی همه مسئولان در حال برطرف شدن است و از خدمت رسانی دستگاهها تشکر می شود و در این راستا در کمیته های ۱۳ گانه کارهای زیادی شده است.

کد خبر 4746219

منبع: مهر

کلیدواژه: منوچهر حبیبی استانداری قزوین شورای اطلاع رسانی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز قزوین رادیو اربعین استانداری سمنان نیروی انتظامی شهرکرد خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۴۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات حادثه واژگونی خودروی ایکس ۵۵ پرو

شرکت مدیران خودرو در خصوص حادثه خودرو ایکس ۵۵ پرو توضیحاتی ارائه کرد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرکت مدیران خودرو طى اطلاعیه شماره یک خود در خصوص حادثه خودرو ایکس 55 پرو گفته است:

این شرکت به محض اطلاع از حادثه واژگونی خودروی ایکس 55 پرو که در مسیر قم به کاشان دچار سانحه گردید با تشکیل تیم فنی متشکل از واحدهای مختلف برای بررسی صحت و سقم موضوع و اطلاع از اوضاع مصدومین اقدامات لازم را معمول و تیم مذکور را به محل حادثه برای بازدید از خودرو و دلجویی از سرنشینان خودرو به محل گسیل داشته و در کوتاه ترین فرصت ممکن اطلاعات جامعی از کم و کیف این اتفاق را در راستای تنویر افکار عمومی و قاطبه مشتریان محترم که سرمایه اصلی و ماندگار شرکت هستند اطلاع رسانی خواهد کرد.

لذا این شرکت هرگونه حاشیه پردازی و تخریب اعتبار معنوی این شرکت را برنتابیده و به موازات بررسی اتفاق و جلب رضایت مشتری در فرض ثبوت قصور احتمالی در فرایند تولید با جبران مافات، همزمان نسبت به پیگیری حقوقی عوامل آشکار و نهان در بزرگ نمایی آنچه اتفاق افتاده را نیز معمول خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد | خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • خواهان ایفای نقش اثرگذارتر از سوی آنروا هستیم
  • افزایش نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد/ خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است
  • جزئیات حادثه واژگونی خودروی ایکس ۵۵ پرو
  • برگزاری نشست تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت در ایلام
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود