Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،، علی قائدی معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: بطورکلی از مجموع پروژه‌های مسکن مهر ۵۰۰ هزار واحد باقی مانده بود که پارسال وزارت راه و شهرسازی متعهد شد تا پایان امسال این پروژه‌ها را تکمیل و به متقاضیان تحویل دهد.

وی همچنین بیان کرد: پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر اغلب در اطراف کلانشهر‌ها واقع و از طرفی عمده مشکل مسکن هم مربوط به کلانشهرهاست بنابراین تعیین تکلیف این پروژه‌ها می‌تواند کمک شایان توجهی به عرضه و بازار مسکن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تشریح شرایط خرید مسکن مهر با تسهیلات صندوق یکم

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه تکمیل و واگذاری واحد‌های مسکونی مهر به متقاضیان به رغم تمامی مشکلات از جمله حقوقی، تامین زیرساخت ها، خدمات روبنایی و زیر بنایی روند خیلی خوبی دارد.

او افزود: وزارت راه و شهرسازی روی تعهد خود محکم ایستاده تا پایان سال ۵۰۰ هزار واحد مسکونی پروژه مسکن مهر را تعیین تکلیف کند.

قائدی ضمن اشاره به ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن بیان کرد: بر اساس این برنامه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد دیگر هم برای گروه‌های کم درآمد از سوی بنیاد مسکن احداث خواهد شد.

وی در ادامه گفت: شرکت بازآفرینی شهری، یکی از دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی است.

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: سیاست‌های کلان در حوزه بازآفرینی شهری و بافت‌های فرسوده طبق قاعده از سوی وزارتخانه پیگیری و امور اجرایی مربوط به این حوزه توسط خود همین شرکت انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: ارائه تسهیلات با نرخ ۶ درصد به زوج‌های جوان با پیش خرید واحد‌های مسکونی در بافت‌های فرسوده از سازندگان در راستای سیاست‌های وزارت و شهرسازی در حوزه مسکن است.

قائدی در ادامه گفت: بافت‌های فرسوده از حوزه‌های بسیار سخت بخش مسکن است، چون با مشکلات عدیده‌ای مواجهند. تا سال گذشته این مسائل و مشکلات باعث شده بود تحرک خاصی در حوزه بازآفرینی شهری ایجاد نشود.

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: خوشبختانه از سال گذشته تاکنون با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته تحرک خوبی در این حوزه ایجاد شده است.

وی در ادامه گفت: پیش بینی می‌شود با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته به لحاظ تامین مالی و سایر حوزه‌ها در بافت‌های فرسوده عملکرد امسال، نسبت به سال‌های گذشته قابل توجه‌تر باشد.

قائدی افزود: زمین‌ها در بافت‌های فرسوده متعلق به مردم است و خود خانوار‌ها باید در قالب‌های مختلف مشارکت کنند و نقش دولت در این بافت‌ها بیشتر تسهیل گری و ارائه تسهیلات است.

انتهای پیام/

ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۵۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی ۱۲ اردیبهشت در جلسه بررسی روند اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری، با بیان اینکه ابسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری، محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری به صورت ۱۰۰ درصد در سطح استان اجرایی شده است، ظهار کرد: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۲۲ شهر هدف استان در حال اجراست.

وی ادامه داد: طرح بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۱۰۰ درصد محدوده های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف  سطح استان اجرایی می شود.

عطائی اضافه کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و پروانه ساختمانی برای نوسازی مسکن دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: با این آمار آذربایجان غربی در نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری بیش از ۷۵ درصد از برنامه ۲ ساله را اجرایی کرده است.

وی با اشاره به طرح کلید به کلید اظهار کرد: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو بوده و در آینده این طرح همراه با اطلاع رسانی عمومی عملیاتی می‌شود.

دیگر خبرها

  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود