Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@20:29:02 GMT

حراج نادرترین سکه دوران‌ خلافت امویه در لندن+عکس

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۵۲۰۸

حراج نادرترین سکه دوران‌ خلافت امویه در لندن+عکس

آفتاب‌‌نیوز :

به زودی یکی از نادرترین سکه‌های متعلق به سال ۷۲۳ پس از میلاد مسیح در حراجی‌ای در لندن به قیمت ۱.۶ میلیون پوند عرضه خواهد شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این سکه متعلق به دوران خلافت سلسله امویه است.

روزنامه بریتانیایی "دیلی میل" با انتشار این خبر می‌نویسد: "این سکه دینار طلا در دوران خلافت اموی ضرب شده و بر روی آن نوشته شده که جز الله خدای دیگری نیست و برای او شریکی وجود ندارد و بر وحدانیت پروردگار تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، در این سکه از خلیفه تحت عنوان "امیرالمومنین" یا امیر مومنان یاد شده است. اندازه این سکه در ابعاد سکه امروزی یک پوندی بریتانیا است. قرار است این سکه در تاریخ ۲۴ اکتبر در حراجی "مورتون اند ادن" عرضه شود.

گمان می‌رود ضرب این سکه در جایی میان مکه و مدینه در غرب عربستان فعلی صورت گرفته باشد. این سکه در شمال غربی مکه پیدا شده است.‌

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شهاب نیوز، گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که ۳ نفر از مبارزان این گردان‌ها در جنوب لبنان به شهادت رسیده‌اند.

بنا بر اعلام گردان‌های قدس این شهیدان «محمود محمد بلاونی» (ابو عدی) ۲۹ ساله، «احمد محمد حلاوه» (ابو محمد) ۲۸ ساله و «محمد حسین جود» (ابو ورد) ۲۷ ساله و از اعضای گردان «علی الاسود» مستقر در سوریه وابسته به گردان‌های قدس بوده‌اند.

بر اساس بیانیه صادره از سوی گردان‌های قدس، این مبارزان، در جریان انجام وظایف جنگی خود در جریان عملیات طوفان الاقصی در جنوب لبنان به فیض شهادت نائل آمده‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان
  • فروش اولین قرارداد مسی: یک برگ دستمال 30 میلیارد!‏
  • حراج توپ طلای دزدی مارادونا 
  • رویداد اکسپو ایران و دفع ۶۰۰ تاجر به دلیل کمبود هتل در تهران
  • هجوم عجیب برای خرید طلا/ فروش طلا رکورد زد
  • توپ طلای مسروقه مارادونا به حراج گذاشته می‌شود
  • توپ طلای مسروقه مارادونا در حراجی پاریس!
  • توپ طلای دزدیده شده مارادونا در حراج!
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین!
  • نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است