Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه آسوشیتدپرس، «ژان ایو لودریان» روز دوشنبه پیش از نشست با وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، نسبت به تبعات حملات ترکیه هشدار داد و بر ضرورت تشکیل جلسه ائتلاف بین المللی برای مقابله با داعش تاکید کرد.

وزیر خارجه فرانسه با ابراز نگرانی از احیای تهدید داعش ناشی از حمله ترکیه به سوریه خواستار تشکیل جلسه این ائتلاف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لودریان همچنین از اتحادیه اروپا خواست که موضع محکمی در خصوص صادرات اسلحه به ترکیه اتخاذ کنند.
وزیر خارجه فرانسه گفت:‌ این حمله، تلاش های امنیتی و بشردوستانه ائتلاف علیه داعش را زیر سوال می برد و خطراتی را برای تضمین امنیت اروپایی ها به وجود می آورد.

لودریان گفت: این حملات باید متوقف شود. شورای امنیت سازمان ملل غافلگیر شده است.



دفتر ریاست جمهوری فرانسه بامداد دوشنبه اعلام کرد که این کشور در ساعات آینده اقداماتی برای محافظت از نیروهای نظامی و صلح بان خود در شمال شرق سوریه انجام می‌دهد.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه بامداد دوشنبه پس از نشست اضطراری کابینه دفاعی دولت این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که پاریس برای تضمین امنیت نیروهای نظامی و صلح بان خود در شمال شرق سوریه در ساعات آینده اقداماتی را انجام می‌دهد.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه یکشنبه شب گفت که در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان و دونالد ترامپ رئیسان جمهوری ترکیه و آمریکا خواستار توقف فوری حمله آنکارا به شمال سوریه شده و به آن‌ها گفته است که این حمله ممکن است باعث ایجاد بحران انسانی شود.

مکرون در کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان تصریح کرد: خواسته مشترک ما این است که این حمله متوقف شود. این حمله خطر ایجاد وضع انسانی ناپایدار و بازگشت داعش در منطقه را به دنبال دارد.

فرانسه پیش تر در واکنش به حمله نظامی ترکیه به نیروهای کرد در شمال شرق سوریه اعلام کرد که فروش سلاح را به آنکارا متوقف می‌کند.

ترکیه چهارشنبه گذشته حمله نظامی خود را در شمال سوریه کلید زد و اردوغان گفت که این حمله نظامی «عملیات چشمه صلح» نام داشته و  علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) است.
حمله ترکیه به شمال سوریه به رغم مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی صورت گرفت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه شورای امنیت سازمان ملل اتحادیه اروپا لوکزامبورگ داعش لودريان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۵۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشور‌های اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشور‌های اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشور‌های خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد، اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد، تنها قدرت هسته‌ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهور فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان