Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مرکز وابسته به معارضان سوری اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا یک کاروان ارتش سوریه را در جنوب‌غرب شهر الرقه هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، وابسته به معارضان، اعلام کرد که هواپیماهای جنگی ائتلاف بین‌المللی یک کاروان ارتش سوریه را در منطقه «الرصافه» در جنوب‌غرب شهر الرقه بمباران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز جزئیاتی درباره تلفات جانی احتمالی نداده است.

بیشتر بخوانید: دست آوردهای خروج آمریکا از کردستان سوریه

طبق اعلام مرکز مذکور، کاروان ارتش سوریه به‌سمت شهر «الطبقه» حرکت می‌کرد که در منطقه الرصافه هدف جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی قرار گرفت.

این در حالی‌ است که خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه اعلام کرد که ارتش سوریه بامداد امروز وارد شهر الطبقه و اطراف فرودگاه نظامی الطبقه در استان الرقه شده است.

منابع سوری یکشنبه‌شب گزارش دادند که نیروهای ارتش حرکت به‌سمت جبهه‌های جنگ در شمال‌شرق کشور را برای مقابله با تجاوز ترکیه آغاز کرده‌اند.

«عصمت شیخ حسن» از مسئولان نظامی وابسته به قسد تأکید کرد که کُردها با روسیه به توافق رسیده‌اند که شهر عین‌العرب (کوبانی) تحویل دولت سوریه شود.

ولی به‌نظر می‌رسد آمریکا مصمم است در مسیر اجرای این توافق و استقرار ارتش در مناطق شمالی سنگ‌اندازی کند.

در همین راستا، برخی منابع کردی گزارش داده‌اند که نیروهای آمریکایی که در اطراف مناطق غربی شهر «منبج» مستقر شده، مانع ورود نیروهای ارتش سوریه به این شهر شده‌اند.

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، عصر دیروز نیز تأکید کرد که ارتش سوریه در حدفاصل بین مناطق نفوذ «شورای نظامی منبج» و مناطق نفود «سپر فرات» میان «العریمه» و «عون الدادات» در حومه حلب مستقر شده است و قرار است این روند استقرار در مرزهای سوریه ــ ترکیه در منطقه «عین‌العربی» گرفته تا منطقه «الجزیره» و مرزهای مشترک با عراق تکمیل شود.

ائتلاف آمریکا به رهبران شبه‌نظامیان کُرد اعلام کرده بود که درصدد عقب‌نشینی از پایگاه نظامی خود در منبج و پایگاه «خراب‌عشک» در حومه شهر «عین‌العرب» است این در حالی‌ است که نیروهای این ائتلاف هنوز از مواضع‌شان در شهرک «عین‌عیسی» در حومه شمالی الرقه عقب‌نشینی نکرده‌اند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن آمریکا ارتش سوریه ائتلاف آمریکا روسیه ترکیه عراق سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۵۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در اتمام پروژه آزاد راه ارومیه _تبریز در دستور کار قرار دارد

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اهمیت اقتصادی و ترانزیتی این پروژه تسریع در روند عملیات اجرایی بر اساس جدول زمانبندی لازم و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رسول عطایی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جلسه پیگیری اجرای آزاد راه ارومیه _تبریز با تاکید بر سرعت بخشی به تعیین تکلیف پیمانکاران در قطعات یک تا چهار این پروژه، تسریع در امور برای اتمام روند این اجرایی این پروژه را خواستار شد.

وی افزود: به جهت اهمیت اقتصادی و ترانزیتی و در راستای کاهش تلفات جاده‌ای و ایمنی مسافرین در این محور تکمیل و بهره برداری این طرح در کمترین زمان ممکن و بر اساس جدول زمانبندی، لازم و ضروری بوده و پیگیری اجرای این طرح در برنامه کاری اداره کل قرار دارد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اجرای این پروژه از مطالبات عمومی و تأکیدات استاندار آذربایجان‌غربی بوده و در دستور کار جدی راه و شهرسازی استان قرار دارد

در ادامه این جلسه محمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و منابع وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: تأمین منابع مالی و هماهنگی جهت مشارکت شرکت‌های پیمانکاری در کمترین زمان ممکن برای روند تکمیل و اتمام این پروژه در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 751541

دیگر خبرها

  • بررسی روند اجرای طرح‌نور و عفاف و‌حجاب در خوی 
  • تسریع در اتمام پروژه آزادراه ارومیه تبریز در دستور کار قرار دارد
  • ‌تلاش برای راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی جدید در مناطق تقاضا محور استان فارس
  • گرامیداشت اربعین شهادت شهدای کنسولگری ایران در دمشق برگزار شد
  • اسرائیل در تنگنای توافق دوحه
  • نتانیاهو به تنهایی مسئول سنگ‌اندازی بر سر راه توافق است
  • آزاد راه ارومیه _تبریز تکمیل می شود
  • تسریع در اتمام پروژه آزاد راه ارومیه _تبریز در دستور کار قرار دارد
  • عقب ماندگی اجرای پروژه محور خورموج _ لاور جبران شود
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه