Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-04@21:22:13 GMT

ثروتمندترین شهرهای جهان کدامند ؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۶۱۹۶

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  موسسه " نیو ورلد ولث" در گزارشی به رتبه بندی شهرهای جهان بر اساس ثروت شخصی پرداخت. بر اساس این گزارش که با اندازه گیری مجموع ثروت اشخاص تهیه شده است، شهر نیویورک بار دیگر ثروتمندترین شهر جهان معرفی شد. در ادامه با ۱۰ شهر ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۹ آشنا می‌شوید:

 

۱-نیویورک

در حال حاضر ۶۵ میلیاردر و ۳۸۰ هزار میلیونر در نیویورک زندگی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهر که سال هاست نام خود را به عنوان یکی از قطب‌های اصلی بانکی و مالی جهان مطرح کرده است، با ۳ تریلیون دلار در صدر قرار گرفته است.

 

۲- توکیو

این شهر بیش از هر شهر دیگری در ژاپن و آسیا ثروت دارد. مجموع ثروت اشخاص ساکن این شهر ۲.۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود. توکیو هم چنین میزبان سومین بورس بزرگ جهان است.

 

۳- سان فرانسیسکو

دومین نماینده آمریکا و میزبان سیلیکن ولی. این شهر ۲.۴ تریلیون دلار ثروت دارد.

 

۴- لندن

اولین نماینده اروپا در این رتبه بندی که با وجود برگزیت کماکان مقصدی مطلوب برای ثروتمندان است. ثروت این شهر ۲.۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

 

۵- پکن

پایتخت چین نیز یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان است به گونه ای که ثروت این شهر ۲.۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

 

۶- شانگهای

دومین نماینده چین در این فهرست که مقر اصلی فعالیت بورس این کشور است. ثروت این شهر ۱.۹ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

 

۷- لس آنجلس

آخرین نماینده آمریکا در بین ۱۰ شهر برتر که ثروت این شهر ۱.۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

 

۸- هنگ کنگ

یکی از پل‌های اصلی ارتباط آسیا و اروپا که با وجود تشدید اعتراضات داخلی، ثروت این شهر ۱.۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

 

۹- سیدنی

تنها نماینده استرالیا در این فهرست که ثروت این شهر ۱.۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

 

۱۰- سنگاپور

آخرین شهر ۱ تریلیون دلاری دنیا که یکی از مراکز اصلی تجارت جهانی نیز محسوب می شود. ثروت این شهر ۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: توکیو اقتصاد جام نیوز نیویورک ثروتمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۶۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟

دانشکده روانشناسی دانشگاه کلمبیا اخیراً مطالعه میدانی در کشور‌های مختلف انجام داده است که نتیجه آن ایجاد یک شاخص به نام «نردبان ثروت و قدرت» است که نشان می‌دهد مردم جهان بر اساس این شاخص دارای درجات مختلفی از شادی هستند.

به گزارش اطلاعات آنلاین، کشور فنلاند در چند سال اخیر همواره در بین بالاترین کشور‌های این نردبان معرفی شده است که یکی از شادترین کشور‌های جهان است و در هشت سال اخیر رتبه اول این نردبان را حفظ کرده است.

آگوست نیلسون، عضو جامعه روانشناسی این دانشگاه همراه تیمش تحقیقات مفصلی درباره این نردبان صورت داده و می‌گوید مطالعات تجربی نشان می‌دهد که مردم کشور‌های بالای این نردبان به جای قدرت و ثروت در زندگی روزمره بیشتر به خانواده و روابط شخصی فکر می‌کنند.

در سال ۲۰۲۴ کشور فنلاند برای هفتمین سال متوالی به عنوان شادترین کشور جهان در رتبه‌بندی سازمان‌های بین‌المللی قرار گرفت و مطالعات دانشگاه کلمبیا نیز همین موضوع را نشان می‌دهد که بیشتر مردم این کشور به جای رتبه‌های اداری و رسمی و مدیر شدن و رسیدن به قدرت و ثروت به زندگی روزمره خود فکر می‌کنند.

نیلسون می‌نویسد: من اخیراً رهبری گروهی از محققان کشور‌های سوئد، آمریکا و انگلیس را بر عهده داشتم و این سوالات را در بین ۱۶۰۰ نفر از بزرگسالان این کشور‌ها مطرح کردیم. مطالعه ما نشان داد که استعاره نردبان باعث می‌شود مردم بیشتر به قدرت و ثروت فکر کنند و کمتر به خانواده، دوستان و سلامت روان فکر کنند. وقتی استعاره نردبان حذف شد، مردم همچنان به پول فکر می‌کردند، اما بیشتر از نظر «امنیت مالی» به جای عباراتی مانند «ثروت»، «ثروتمند» یا «طبقه بالا».

افراد در گروه‌های شاد و هماهنگی در مقایسه با سایر گروه‌ها کمتر به قدرت و ثروت و بیشتر به اشکال گسترده‌تر رفاه مانند روابط، تعادل بین کار و زندگی و سلامت روان فکر می‌کردند. به گزارش «اطلاعات آنلاین»، تحقیقات نشان داده است که وقتی افراد خوشبختی را تعریف می‌کنند، فقط به میزان کمی به ثروت و موقعیت اشاره می‌کنند. به عبارتی ثابت شده است که پول با رفاه ارتباط مستقیم دارد، اما اثر پول ضعیف‌تر از بسیاری از عوامل شادی دیگر است، جایی که روابط اجتماعی با کیفیت خوب، قوی‌ترین اثر را دارند.

تحقیقات اخیر دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد که شادی در واقع باعث بهره‌وری بیشتر افراد می‌شود و مهم‌ترین عامل برای شادی در کار، تعلق خاطر است. از سوی دیگر، اعتقاد بر این است که دستمزد مهمترین عامل برای شادی در کار است، اما معلوم می‌شود که محرک بسیار ضعیف تری برای شادی در کار نسبت به تعلق خاطر است. این با پیام کلی علم شادکامی همخوانی دارد که روابط اجتماعی مهمترین عامل برای شادی افراد است.

دیگر خبرها

  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • بهترین سپرها در برابر تیغ برنده تورم کدامند؟
  • ببینید | پاسخ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ای
  • برآورد ۲۱۸ میلیارد تومانی برای تونل بلوار شهید کبیری
  • نماینده شیراز: طبل رسوایی غرب و غربگرا‌ها با هم به صدا در آمده است
  • سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد
  • خسارت ۹.۵ تریلیون دلاری حملات سایبری در سال ۲۰۲۴
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • دانشگاه جزیره جدا از جامعه نیست/در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود