Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات هرمزگان گفت: امسال ۱۵ هزار قطعه ماهیان خاویاری در استخرهای پرورش ماهی هرمزگان ذخیره‌سازی شده است.

به گزارش ایسنا، عبدالرسول دریایی صبح امروز در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر افزود: این شمار ماهیان خاویاری در ۱۳ مزرعه پرورش ماهی هرمزگان ذخیره‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۴۰ تن ماهی خاویاری در استان تولید می‌شود، پیش‌بینی کرد در سال آینده نیز ۱۰۰ تن ماهی خاویاری در استان تولید و به بازار‌های داخلی عرضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریایی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلو ماهی خاویاری در بازار ۱۶۰ هزار تومان است، تصریح کرد: ماهی خاویاری در مدت ۲ سال به ۱۲ کیلو و در ۸ سال به هشتاد کیلو می‌رسد.

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات هرمزگان اضافه کرد: در حال حاضر در سه شهرستان حاجی‌آباد، رودان و میناب ماهیان خاویاری پرورش داده می‌شود.

دریایی با اشاره به اینکه سه گونه اوزون‌برون، فیل‌ماهی و سیبری در این مزارع پرورش داده می‌شوند، خاطرنشان کرد: طرح پرورش ماهیان خاویاری در هرمزگان حدود سه سال پیش در شهرستان حاجی‌آباد با گونه فیل‌ماهی آغاز و با موفقیت پرورش داده شد.

وی با بیان اینکه پرورش ماهیان خاویاری در هرمزگان به باهدف تولید خاویار و گوشت است، عنوان کرد: شرایط آب و هوایی در شهرستان‌های رودان، میناب و حاجی‌آباد سبب رشد مناسب این گونه‌ها شده است.

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه این ماهیان خاویاری از استان‌های شمالی کشور به هرمزگان انتقال داده‌شده‌اند، تصریح کرد: هرمزگان ظرفیت بسیار مناسبی در زمینه صنعت آبزی‌پروری ماهیان گرم آبی، سرد آبی و ماهیان خاویاری دارد که با راه‌اندازی هر مزرعه پرورش ماهی خاویاری برای ۱۰ نفر شغل ایجاد می‌شود و سال گذشته حدود یک تن ماهی خاویاری در استخر‌های هرمزگان تولید شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماهیان خاویاری منطقه هرمزگان پرورش ماهي استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهی وقتی ایده ای برای « نما » باشد! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • ماهی که روی دو پا راه می‌رود!
  • ماهی وقتی ایده ای برای « نما » باشد! (عکس)
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • ماهی دودی
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • (تصاویر) ماهی دودی