Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام مخالفت خود با طرح حذف درس زبان انگلیسی از آموزش مدارس گفت: مطمئن باشید چنین طرحی ایجاد نخواهد شد. این موضوع را در کمیسیون بررسی خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، محمود نگهبان سلامی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: حمله ترکیه به سوریه و کشتن مردم بیگناه را محکوم می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون مورد هجمه‌ها و توطئه‌های دشمن قرار داشته است.   نظام سلطه و استکبار به ویژه آمریکا هر روز طرح و نقشه جدیدی برای فشار مردم ایران طراحی می‌کنند. آنچه در این شرایط حساس به نظر می‌رسد رونق کسب‌وکار، تولید و اشتغال، تسهیل شرایط سرمایه گذاری، وحدت و اتفاق نظر بین مسئولین نظام در قوای سه‌گانه و همت و تلاش مضاعف و جهادی برای کاستن مشکلات اقتصادی مردم است.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان ایمیدرو اظهار کرد: با وجود اقدامات خوبی که اخیرا انجام شده است همچنان مشکلات عدیده‌ای مثل عدم پرداخت حقوق دولتی، مشکلات زیست محیطی و تخلفاتی در این زمینه روبه‌رو هستیم که نیازمند اقدام عاجل است.

وی ادامه داد: اختصاص ۱۰۰ درصدی اشتغال به نیرو‌های بومی، استفاده از ظرفیت این نیرو‌ها در مدیریت کارخانه‌ها، اقدام در جهت حل مشکلات پساب کارخانه‌ها، اقداماتی است که باید تسریع شود.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر میراث فرهنگی، گفت: اختصاص اعتبار برای آثار تاریخی و فرهنگی حوزه انتخابیه لازم و ضروری است.

نگهبان سلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای رتبه‌بندی کامل معلمان، پرداخت مطالبات انباشته شده آنها، حل مشکل بازنشستگان، امکانات رفاهی و بیمه‌ای، اختصاص اعتبار برای نوسازی فضا‌های فرسوده و مدارس قدیمی، ارائه‌ی امکانات گرمایشی و سرمایشی استاندارد با توجه به اعتباراتی که در کمیسیون تلفیق قرار دادیم انتظار می‌رود. همچنین وضعیت حق‌التدریسی‌ها، خرید خدمتی‌ها، سرباز معلم‌ها و نهضتی‌ها سامان داده شود تا از ظرفیت آن‌ها بهتر استفاده شود.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تایید طرح حذف زبان انگلیسی از دروس دانش‌آموزان ایرانی گفت: دغدغه‌ای برای همکاران من ایجاد شده بود باید یادآوری کنم که به هیچ عنوان موافق حذف زبان انگلیسی از مدارس نیستم. مطمئن باشید چنین طرحی اجرایی نخواهد شد.   با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۵ آموزش سایر زبان‌ها به صورت اختیاری در مدارس را مفید می‌دانم. همچنین انحصار برای زبان انگلیسی در مدارس مضر است. قطعا در کمیسیون نظر خود را اعلام و این موضوع را بررسی خواهم کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مجلس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۶۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه

سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گزارش این کمیسیون درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جزء (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ را قرائت کرد.

این گزارش براساس ماده ۲۳۴ یعنی بررسی تخلفات در قوه قضائیه تهیه شده است که گزارش برای اعمال ماده ۲۳۴ به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد.

نمایندگان با ۶۷ رای موافق، ۱۳۷ رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی با اعمال ماده ۲۳۴ مخالفت کردند.

طبق ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، بعد از تهیه گزارش اگر نظر مجلس بر تایید آن گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌ قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق تابوی شکست‌ناپذیری اسرائیل را درهم شکست
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی شنبه موافق است/ منتظر پاسخ استعلام از دفتر رهبری هستیم
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت