Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@00:44:11 GMT

نشست «اعجاز بیانی قرآن» در مصر برگزار شد  

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۶۵۶۷

نشست «اعجاز بیانی قرآن» در مصر برگزار شد  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه «الدستور»، نخستین نشست از سلسله نشست‌های اعجاز بیانی در قرآن کریم به همت فارغ‌التحصیلان الازهر در مرکز آموزشی «الاحمدی» شهر طنطا، مرکز استان الغربیه مصر برگزار شد.
 
در این نشست جمعی از اساتید دانشگاه الازهر از جمله «سیف رجب قزامل» رئیس پیشین دانشکده شریعت و قانون دانشگاه الازهر شعبه الغربیه، «محمد محمد عضو» استاد تفسیر دانشگاه الازهر و شیخ «نجاتی وهبه عوف» مدرس زبان عربی الازهر حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
در نشست مذکور، به اهمیت و نقش زبان عربی به عنوان زبان قرآن کریم و زبان جامع در دنیا از آن جهت که آموزه‌های دین اسلام را در جهان انتشار داده و امت‌ها از طریق این زبان به دین اسلام راه یافته‌اند، پرداخته شد.
 
همچنین فصاحت و بلاغت زبان عربی و ارزش‌‌گذاری اعجاز لغوی در قرآن کریم که موجب بهت و حیرت دانشمندان جهان شده است، در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
 
معجزه بودن زبان قرآن و همچنین بررسی طریقه خواندن قرآن کریم نیز از دیگر مواردی بود که درباره آن در نشست مذکور بحث و تبادل نظر شده و بر ارزش افکار روشنفکرانه در آماده‌سازی نسلی صالح برای ساخت جامعه‌ای پایدار، تأکید شد.
شرکت کنندگان در این نشست بر اهمیت نقش علمای الازهر در مبارزه با اندیشه‌های افراطی و تخریبگرانه که از سوی دشمنان با هدف نشر روش‌های آشوبگری، تقسیم جوامع به احزاب و گروه‌های مختلف و کشتار یکدیگر نشر داده می‌شود، تأکید کردند.
  انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا الازهر فارغ التحصیلان نشست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک فرهاد مجیدی به العین به زبان عربی! + عکس

فرهاد مجیدی به العین تبریک گفت.

طرفداری | فرهاد مجیدی استوری جدیدی را به اشتراک گذاشت.

العین روز گذشته دست به کار بزرگی زد و موفق شد بعد از انجام بازی رفت و برگشت، الهلال را حذف کرده و راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شود. حالا فرهاد مجیدی که مدتی در دوران بازی اش در العین حضور داشت، با انتشار یک استوری به زبان عربی، به العینی ها تبریک گفت.

تبریک فرهاد مجیدی به العین به زبان عربی

 

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  • بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • عکس| تبریک فرهاد مجیدی به العین به زبان عربی
  • تبریک فرهاد مجیدی به العین به زبان عربی! + عکس
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد