Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با اشاره به اهدای خون بیش از ۲۰هزار نفر در سال جاری گفت: حدود ۶۲ درصد از اهداکنندگان خون در ۶ماهه امسال را اهداکنندگان مستمر تشکیل می‌دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مهدی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اهمیت اهدای خون اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری 26هزار و 938نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته با 25 هزار و 975 نفر، نزدیک به 4درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به افزایش 5.2 درصدی آمار اهدای خون بیان کرد: از روز نخست فروردین ماه تا پایان شهریورماه سال گذشته 73درصد مراجعه کنندگان به عبارتی 19هزار نفر موفق به اهدای خون شدند که این آمار درمدت مشابه سال جاری با رشد 5درصدی به بیش از 20 هزار نفر رسیده است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با اشاره به آمار اهداکنندگان مستمر خون عنوان کرد: حدود 62 درصد از اهداکنندگان خون در 6ماهه امسال را اهداکنندگان مستمر استان تشکیل می‌دهند، در حالیکه این آمار در سال گذشته 64.42 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: از تعداد 20هزار و 35نفر اهداکننده خون در شش ماه ابتدای امسال، 12 هزار و 337 نفر جزء اهداکنندگان مستمر هستند؛ اما در مدت مشابه سال گذشته از تعداد 19 هزار و 38 نفر اهداکننده، 12 هزار و 264 نفر مستمر بودند.

اکبری با اشاره به لزوم مشارکت بانوان در امر اهدای خون گفت:در شش ماه نخست سال 97 در مجموع یک هزار و 206نفر از بانوان با مراجعه به مراکز انتقال خون استان، خون اهدا کردند که این آمار در سال جاری به یک هزار و 256 نفر رسیده است.

وی در پایان عنوان کرد: در شش ماه نخست سال گذشته، 6 هزار و666 واحد از همه فرآورده‌ها به سایر پایگاه‌ها ارسال شد؛ اما در سال جاری این آمار با رشد 36درصدی به 9 هزار و 88 واحد افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهادر اسدی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان تصریح کرد: افزایش طلاق در جامعه آسیب‌های دیگری از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد.

وی گفت: با افتتاح ۱۷ مرکز مشاوره خانواده دادگستری استان در سال گذشته و توسعه کمی و کیفی این مراکز در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های در معرض طلاق، شاهد کاهش ۲ درصدی طلاق در استان کردستان بوده‌ایم.

اسدی افزود: برنامه‌ریزی در جهت کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده است و تلاش برای کنترل هر چه بیشتر آمار طلاق ادامه دارد.

وی همچنین از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد کلیه مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضایی این استان خبر داد و گفت: با ارجاع متقاضیان دعاوی خانواده به مراکز مشاوره برای دریافت خدمات مشاوره و مددکاری و تلاش در جهت افزایش حداکثری صلح و سازش در بین زوجین، این مراکز در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.
اسدی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذیربط خبر داد و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش بسزایی در کاهش طلاق در سال گذشته داشته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهادهای متولی بتوانیم شاهد ادامه این روند کاهشی طلاق در سال‌های آینده باشیم .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899045

دیگر خبرها

  • از اولین پیوند کلیه در ایران تا حس و حال اهداکنندگان
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • بارش‌های روز گذشته هیچ آسیبی به روستاهای دلیجان وارد نکرد
  • آمار شهدای غزه به ۳۴۲۶۲ نفر رسید
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین