Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، ایوب کرد در جلسه مورخ ۲۲ مهر ماه جاری کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان، اظهار داشت: ۵۳ نقطه پر تصادف در محور‌های مواصلاتی شهری نیمه شمالی سیستان و بلوچستان شناسایی شده که ۲۵ نقطه توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به این اداره کل ابلاغ گردیده که از این تعداد ۹ نقطه اصلاح و برطرف و ۱۱ نقطه دیگر درحال رفع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرد با اشاره به آمار شش ماهه حوادث رانندگی در جاده‌های استان گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راه‌های شمال و جنوب استان، کل تصادفات این مدت برابر ۲ هزار و ۲۱۸ فقره بوده است که بر اساس اعلام پزشکی قانونی، فوت ۴۹۸ نفر و مجروح شدن ۴ هزار و ۳۸ نفر را به همراه داشته است.

او با بیان اینکه علت نهایی فوت در ۴۹ درصد از این سوانح، مربوط به ضربه به سر است، اظهار داشت: بر اساس تحلیل انجام شده، ۶۷ درصد افراد به دلیل شدت جراحات وارده، در محل حادثه جان خود را از دست دادند. همچنین بیشترین تصادفات در بازه زمانی ۱۴ تا ۱۸ و کمترین در ۱۲ نیمه شب تا ۲ بامداد به وقوع پیوسته است.

کرد گفت: همکاران این اداره کل در راستای کاهش سوانح رانندگی علاوه بر رفع نقاط پر تصادف، آموزش قوانین عبور و مرور با اهدای تجهیزات کمک آموزشی در مدارس حاشیه راه‌ها و ایمن سازی فیزیکی اینگونه مدارس، انجام مانور‌های ایمنی جاده‌ای و بازدید از تجهیزات ناوگان عمومی باری و مسافری و همچنین توزیع اقلام ایمنی نظیر کلاه کاسکت، کپسول آتشنشانی، برچسب شبرنگ و مثلث‌های هشدار را همه ساله به صورت منظم انجام می‌دهند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان مجتمع‌های خدمات رفاهی را گامی مهم در کاهش سوانح رانندگی در این استان ذکر کرد او افزود: با توجه به فاصله زیاد مراکز جمعیتی در استان، تاکنون ۳۱ مجتمع خدمات رفاهی به بهره برداری رسیده و ۷۱ مجتمع در حال احداث هستند.

انتهای پیام/پ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل وضعیت راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۶۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخ به شاخ شدن کمپرسی با تاکسی حادثه آفرید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ ساعتی پیش بر اثر برخورد یک دستگاه کمپرسی و یک دستگاه تاکسی در حد فاصل روستای عباس آباد دره شهر و زرانگوش بدره ۴ نفر فوت شدند.

در این تصادف که هردو خودرو از روبه رو باهم برخورد کردند، خودروی پژو ۴۰۵ که از تاکسی های برون شهری بوده است؛  دچار حریق می شود و هر ۴ سرنشین آن در میان شعله های آتش می سوزند.

راننده کمپرسی تنها مصدوم حادثه بوده است که به صورت سرپایی با کمک کارشناسان فوریت های پزشکی مداوا می شود.

به گفته سرهنگ کهزادی، رییس پلیس راه استان، علت تصادف، انحراف به چپ کامیون کمپرسی بوده است.

دیگر خبرها

  • شاخ به شاخ شدن کمپرسی با تاکسی حادثه آفرید
  • ۲ مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد
  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • تصادف والدین و دختری خردسال در انتظار پدر و مادر 
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها