Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با موافقت سازمان محیط زیست با انتقال آب دریای خزر به سمنان اظهار کرد: براساس قانون، متولی رفع نیاز هر منطقه‌ای دستگاه اجرایی ذی ربط است که باید هر طرح و پروژه مورد نظر را تأیید کند، بنابراین انتقال آب از دریای خزر به سمنان توسط وزارت نیرو انجام می‌شود که تمام راهکارهای این انتقال توسط این وزارتخانه در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس گفته وزارت نیرو سمنان هم اکنون با ناپایداری آب شرب مواجه است و تنها راه تأمین آب در این منطقه انتقال است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان محیط زیست طبق قانون موظف است طی دو ماه موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام کند.

تجریشی تصریح کرد: سازمان محیط زیست نمی‌تواند بگوید که مخالف انتقال آب است، باید الزامات زیست محیطی در نظر گرفته شود، چراکه اگر این الزامات رعایت نشود مخالف خود را اعلام می‌کند.

وی افزود: قطع درختان جنگل‌های هیرکانی و برداشت و برگرداندن آب به محیط زیست برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به محیط زیست از جمله الزامات زیست محیطی هستند.

بیشتر بخوانید: انتقال آب خزر به سمنان گزینه آخر تامین منابع آبی است

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در مسیر انتقال خط لوله ریل نکا زمانی لوله کشی انجام می شود که تخریبی صورت نگیرد که بنا به گفته سازمان محیط زیست ضوابط این موضوع باید بررسی شود.

تجریشی تصریح کرد: وزارت نیرو اعلام کرده که اگر قرار بر انتقال باشد، احداث تونل در جنگل‌ها از زیرزمین انجام می‌شود و در صورت انتقال از روی زمین الزامات زیست محیطی رعایت خواهد شد.

وی افزود: برخی می‌گویند که این انتقال از رودخانه رد می‌شود و از کجا معلوم که وزارت راه و شهرسازی این موضوع را قبول کند که از خط راه آهن رد شود؟ این موضوع را جز الزامات قرار دادیم که وزارت نیرو مکلف است تمام این الزامات را در نظر گیرد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط زیست دریایی برای برداشت آب از دریا مخالفتی نکرده است، بلکه گفته که باید ضوابط رعایت شود، یعنی زمانی که آب به دریا باز می‌گردد در عمق و فاصله‌ای باشد که به شوری کمترین اثر منفی را بگذارد، بنابراین این موضوع نیز جزء الزامات وزارت نیرو است.

تجریشی گفت: مجوز زیست محیطی در تمام طرح‌ها الزامی است، براساس موافقت، پیمانکار می‌تواند فعالیت خود را انجام دهد که اگر این گونه نباشد از اجرای طرح جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/

توضیحات محیط زیست درباره موافقت با انتقال آب دریای خزر به سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست کمبودآب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها

علی سلاجقه در مراسم رونمایی از ٢۵ خودروی محیط بانی، افزود: ما در سازمان حفاظت محیط زیست سعی داریم تا محیط بانان را بیش از پیش تجهیز کنیم تا به جای اینکه در عرصه حفاظت از محیط زیست شهید یا مجروح شوند، اجازه فعالیت و نفس کشیدن به متخلفان و شکارچیان را ندهند.

سلاجقه تاکید کرد: در مرحله نخست تلاش ما بالا بردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست است و در این زمینه نیز آموزشکده محیط زیست را راه اندازی کرده‌ایم و در آن محیط بانان درباره نحوه برخورد با متخلفان و شکارچیان آموزش می‌بینند. اما اگر زمانی متخلفان به هشدارها توجه نکنند آن زمان است که محیط بانان وارد عرصه می‌شوند و سازمان حفاظت محیط‌زیست از توان قهریه استفاده خواهد کرد .


رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست  ادامه داد: مرحله دوم بحث سخت افزاری است چون اعتقاد داریم اهمیت محیط زیست کشور و حفاظت از عرصه‌های طبیعی به‌حدی بالا است که در تلاشیم از به‌روزترین فناوری‌های روز دنیا استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: خودرو یکی از ابزارهای اصلی محیط بانان است تا بتوانند در تعقیب و گریز متخلفان موفق شوند، از این رو تقویت زیرساخت خودرویی را در دستور برنامه داریم و سعی می‌کنیم در یک تا دو سال آینده تکمیل شود همچنین تامین تجهیزات انفرادی هم جزو برنامه سازمان است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در ادامه گفت: سعی می‌کنیم از ظرفیت های پهپادی و پرنده‌ای بیشتر استفاده کنیم تا محیط بانان کمتر در عرصه حضور داشته باشند، این کار برای تالاب‌ها آغاز شده است، همچنین در تلاشیم تا در حفاظت از مناطق حفاظت شده هم از این ظرفیت استفاده کنیم تا به محیط بانان خسارت کمتری وارد شود.

وی در خصوص معیشت و مسکن محیط بانان گفت: در این زمینه  اقدامات خوبی صورت گرفته است. چند استان در تامین مسکن محیط بانان موفق بودند. استان‌های هم که موفق نبودند تذکر گرفتند تا هر چه زودتر اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • چرا پروژه بارورسازی ابر‌ها در ایران به بن‌بست خورد؟
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها