Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ۴۰ معلم و مربی پیش دبستانی و مهد کودک در این طرح آموزش دیدند و قرار است از اول آبان در مدارس و مهدکودک‌های گرگان اجرای طرح همیار قانون آغاز شود.
هاشمیان افزود: در قالب این طرح، مربیان و معلمان، قوانین را برای مهد کودکی‌ها و دانش اموزان مقطع ابتدایی به صورت شعر، ادبیات داستانی و نمایشی، آموزش می‌دهند و در مقاطع متوسطه نیز دانش آموزان متناسب با پایه تحصیلی و نیاز شان، قوانین و تکالیف حقوقی را می‌آموزند و به دوستان و خانواده هایشان نیز آموزش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که مسئولیت مدنی در قانون مشخص است و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌ها ملزم به رعایت قوانین هستیم افزود: آموزش قانون به شهروندان برای ما یک تکلیف است و در این بین آموزش از سنین پایین برای دانش آموزان مؤثر است.
هادی هاشمیان گفت: برای اجرای این طرح کارگروهی بین دادگستری، ستانداری، آموزش و پرورش، بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بسیج حقوقدانان تشکیل و پس از چند ماه کار کارشناسی اجرای آزمایش اجرای این طرح در گرگان آغاز شد و به تدریج در سراسر استان فراگیر می‌شود.
هاشمیان به اجرای طرح موفق همیار پلیس در مدارس اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح دانش آموزان علاوه بر این که فعالیت‎های اجتماعی را دنبال می‎کنند، انضباط، قانون و حقوق خود را می‌آموزند و به خانواده‌های خود نیز منتقل می‌کنند.
به گفته هاشمیان، اجرای این طرح به کاهش خشونت، سرقت و سایر آسیب‌های اجتماعی در مدارس کمک شایانی خواهد کرد.   انتهای پیام / فا   آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با قوانین و تکالیف حقوقی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از کسب رتبه‌های برتر مرحله کشوری هشتمین جشنواره سفیران سلامت توسط ۹ دانش‌آموز خوزستانی در خبر داد.

عبدالله حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در مرحله کشوری هشتمین جشنواره سفیران سلامت، ۹ دانش‌آموز خوزستانی در رشته های مختلف رتبه‌های برتر را کردند.

وی افزود: آنیتا سرسازی، سارینا مرامی و پارسا فرهادی در دوره دوم متوسطه، بهنوش محمدی درویش‌وند، رقیه محمدیان، ضحی احمدی‌کیا و آریانا بهنام‌فر در دوره متوسطه اول و آیسان نظریان و نیایش آدینه در دوره ابتدایی از خوزستان در این جشنواره مقام‌های برتر را کسب کردند.

حبیبی با بیان اینکه اجرای طرح سفیران سلامت، ارتقای سلامت دانش‌آموزان و جامعه را دنبال می‌کند، گفت: شعار دولت مردمی «پیشگیری مقدم بر درمان» است و معتقدیم دانش‌آموزان می‌توانند در طرح سلامت خانواده در کنار وزارت بهداشت باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • ۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیک در مراغه