Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین کنفرانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران امروز و فردا در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، امضای قرارداد ساخت پنل خورشیدی با یک شرکت خارجی، ارایه برنامه‌های جدید توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور، ارایه راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و گسترش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و نقش این صنعت در کاهش آلودگی هوا از جمله برنامه‌ها و محورهای برگزای این همایش اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ۲ برابری ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در مراسم افتتاحیه این کنفرانس با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر با افزایش دو برابری نسبت به سال گذشته از مرز ۸۴۰ مگاوات گذشته است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ظرفیت انرژی‌های پاک کشور تا پایان امسال به هزار مگاوات خواهد رسید.

همایون حائری افزود: وزارت نیرو در تلاش است تا پایان دولت دوازدهم ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر کشور را به 4000 مگاوات برساند.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر اینکه ایران از ظرفیت‌های مناسبی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر برخوردار است، گفت: در حال حاضر ۶۰ هزار مگاوات پتانسیل انرژی بادی در کشور شناسایی شده است.
وی با اشاره به شناسایی پتانسیل ۱۵۰ هزار مگاواتی انرژی آفتاب برای ایجاد مزارع انرژی خورشیدی، افزود: در پیک مصرف تابستان امسال، نیروگاه‌های تجدیدپذیر با تولید ۵۰۰ مگاواتی خود کمک موثری به شبکه برق سراسری کشور کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انرژی تجدید پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۷۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد

این پروژه که با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال در فاصله تنها ۴۵ روز ساخته شده توانایی تولید ۱.۲ مگاوات برق را دارد و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار شد با اجرای فاز دوم این پروژه، امکان تولید ۲ مگاوات برق توسط این مجموعه فراهم شود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078500 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان