Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@21:49:15 GMT

طلا باز هم ریخت

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۸۰۵۹

ساعت24-قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر خوش بینی سرمایه‌گذاران به مذاکرات تجاری آمریکا و چین که ریسک پذیری آنها را بهبود بخشید و رشد ملایم ارزش دلار کاهش پیدا کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴۸۵ دلار و ۸۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته یک درصد کاهش پیدا کرده بود و قیمتها برای سه روز متوالی روند نزولی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۴۹۰ دلار و ۲۰ سنت رسید.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA، طلا تحت تاثیر عوامل بنیادین بازار قرار ندارد بلکه تحت تاثیر وضعیت تجاری است. توافق تجاری اخیر میان آمریکا و چین جزییات چندانی نداشت اما برای بهبود ریسک پذیری کافی بود و این امر برای طلا منفی خواهد بود.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز جمعه نخستین فاز توافق برای پایان گرفتن مناقشه تجاری آمریکا و چین را اعلام و تهدید برای افزایش تعرفه‌ها را معلق کرد که بزرگترین اقدام از سوی دو کشور در ۱۵ ماه اخیر بود.

بازارهای سهام آسیا از این خبر استقبال کردند و شاخص MSCI بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن ۰.۵ درصد رشد کردند.

تحلیلگران بانک OCBC در یادداشتی نوشتند: اخبار اخیر دلگرم کننده بود با این حال ماه پیش از این در آوریل نیز شاهد اقدام مشابه بودیم. این بار ممکن است قضیه فرق داشته باشد و دو طرف به مذاکراتشان ادامه دهند.

در این بین، بازارها منتظر مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا در روز دوشنبه هستند. هر دو طرف اعلام کرده‌اند پیش از رسیدن به توافق درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باید کارهای زیادی انجام شود.

طلا معمولا در شرایط ابهام سیاسی و مالی به پناهگاه امن دارایی برای سرمایه گذاران تبدیل می‌شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۷ دلار و ۵۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۸۹۲ دلار و ۹ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۶۹۳ دلار و ۲۹ سنت رسید.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱

امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۳۵ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 535 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 38 میلیون و 600 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 42 میلیون و 650 هزار تومان است.

آغاز بیست‌ودومین حراج شمش طلا از ساعت 12 امروز

 

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 24 میلیون و 300 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 15 میلیون و 300 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 7 میلیون و 200 هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 15 میلیون و 315 تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2317 دلار است.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند/ یورو رشد کرد

 

در معاملات امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 314 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 376 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 491 تومان و نرخ حواله یورو به 44 هزار و 342 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 66 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 266 تومان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخفیف نفت ایران چقدر است؟
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت