Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@11:16:08 GMT

هفته فرهنگی روسیه در ایران برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۸۲۱۸

هفته فرهنگی روسیه در ایران برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران صبح امروز (22 مهرماه) با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس این سازمان دیدار و در باره برگزاری هفته فرهنگی روسیه در ایران گفت‌وگو کرد.

ابراهیمی‌ترکمان در سخنانی، با اشاره به وجود مشترکات فرهنگی بین دو کشور ایران و روسیه گفت: اعزام هیئت‌های فرهنگی ایران و روسیه و ارتباطات مستقیم اندیشمندان و فرهیختگان، گویای نزدیکی بیش از پیش دو کشور به یکدیگر است و امیدواریم روز به روز شاهد گسترش بیشتر روابط فرهنگی دو ملت باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی روسیه در ایران اظهار کرد: در چارچوب توسعه روابط و همکاری‌های فرهنگی ایران و روسیه، (آبان‌ماه جاری) میزبان هفته فرهنگی روسیه در ایران هستیم.

تأکید بر لزوم تأسیس «بنیاد فرهنگی خزر»

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم تأسیس «بنیاد فرهنگی خزر» برای مشارکت و هم‌افزایی کشورهای حاشیه دریای خزر تأکید کرد و گفت: این بنیاد فرهنگی باید با رویکرد تحکیم قرابت‌های فرهنگی، پیوندهای معنوی و روابط دوستانه میان ملت‌های کشورهای عضو (ایران، روسیه، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و قزاقستان) تأسیس شود.

امضای موافقتنامه فرهنگی بین ایران و روسیه، تأسیس مرکز فرهنگی روسیه در تهران و برقراری شبکه ارتباطی میان مراکز فرهنگی دو کشور از دیگر پیشنهادات ابراهیمی‌ترکمان بود.

لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران در سخنان خود، با اعلام آمادگی سفارت روسيه در تهران برای همکاری در برگزاری هفته فرهنگی روسیه در ایران گفت: در طول برگزاري هفته روسیه در ایران، برنامه‌های مختلفی از سوی گروه‌های موسيقی و هنرمندان روسی در زمينه صنايع دستی، نقاشی و ... اجرا می‌شود و محصولات روسی به نمايش در خواهند آمد.

وی تأکید کرد: يک هيئت 50 نفره از روسیه برای حضور در این هفته فرهنگی و بازدید از مراکز فرهنگی و گفت‌وگو با مقامات فرهنگی جمهوری اسلامی به اين كشور سفر می‌كنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا هفته فرهنگی روسیه ایران ابراهیمی ترکمان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۸۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان از اجرای ویژه برنامه‌های شاخص هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری به‌ویژه پایانه کاوه خبر داد و گفت: در این هفته ۱۲ عنوان برنامه در پایانه‌های مسافربری شهر اصفهان اجرا می‌شود.

ابوالفضل توکلی با اشاره به آغاز هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: پایانه‌های مسافربری به عنوان یکی از مبادی‌های مهم ورودی و خروجی مسافران نقش بسیار مهمی در معرفی جاذبه‌های اصفهان به مسافران شهر اصفهان دارند.

وی افزود: بر همین اساس سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان تصمیم گرفت به‌عنوان یکی از مراکز مهم و به منظور پاسداشت هفته اصفهان برنامه‌های متناسب با این هفته را در رأس کار خود قرار دهد و ۱۲ عنوان برنامه را در پایانه‌های مسافربری شهر اصفهان اجرا کند.

مدیر عامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پایانه کاوه بیشترین تردد مسافران را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم در پایانه‌ها کاوه نمایش اصفهان نه چندان دور است که این نمایش با محتوای معرفی آثار تاریخی، فرهنگ و هنر و صنایع دستی اصفهان می‌پردازد.

وی ادامه داد: رادیو پایانه که با موضوع اصفهان قدیم و با آمیزه‌ای از زبان طنز بناهای تاریخی اصفهان و همچنین حمل‌ونقل مسافران در قدیم را معرفی می‌نماید.

توکلی گفت: یکی از برنامه‌های جذاب پایانه‌ها در هفته اصفهان نمایش کمدی برگی از تاریخ است که می‌توان این نمایش را تلنگری برای حفظ جاذبه‌های تاریخی و طبیعی اصفهان دانست که با زبان طنز به ما هشدار می‌دهد که سرمایه‌های تاریخی شهر را حفظ نمائیم.

وی بیان داشت: کلاس زنده موسیقی سنتی اصفهان از دیگر برنامه‌های شاخص پایانه‌ها به منظور ایجاد فضای مفرح و شاد با حضور اساتید برجسته و در راستای معرفی هنر موسیقی اصفهان با رویکردی متفاوت‌تر از اجراهای موسیقی سنتی دیده شده است که این برنامه به مانند یک کلاس موسیقی واقعی در حضور مسافران اجرا می‌گردد.

وی همچنین نصب پرچم اصفهان به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در تمام پایانه‌های مسافربری کلان شهر اصفهان را از دیگر اقدامات فرهنگی این سازمان برشمرد و گفت: در تمام پایانه‌های مسافربری اصفهان تصاویر محتوای فرهنگی با محوریت تصاویر بافت تاریخی و هنر قدیمی اصفهان با مشارکت اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نصب و در دید مسافران قرار گرفته است

کد خبر 747898

دیگر خبرها

  • ناتو، قلدر ۷۵ساله
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود
  • برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • برگزاری ۳۵۰ برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان