Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان دانشگاه کلرادو دریافتند که تهوع صبحگاهی در دوران بارداری در واقع یک سازوکار مقابله است و کمک می‌کند تا از ورود سموم ماهی، گوشت و مرغی که مادر مصرف می‌کند به جنین جلوگیری شود. همچنین، داشتن تهوع صبحگاهی در مادر می‌تواند نشانه‌ای از یک کودک قوی باشد، زیرا طبق بررسی کمیت زیست شناسی، زنانی که مبتلا به تهوع صبحگاهی هستند، احتمال سقط جنین در آن‌ها به طور قابل توجهی کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوش زنان در شنیدن صدا‌ها حساسیت بالاتری دارد.

این مهارت نه تنها در مراقبت از کودک بلکه در هنگام شنیدن دروغ (احساس تغییر صدا) مفید است.

زنان «باهوش‌تر» هستند.

در حالی که مغز مرد‌ها از نظر اندازه بزرگ‌تر است، زنان در آزمایش‌های هوش حدود ۳ درصد نتایج بهتری نشان می‌دهند. توانایی امکان انجام چندین کار به طور همزمان ناشی از تفاوت در ساختار مخچه آن‌هاست.

این ناحیه از مغز در زنان بزرگ‌تر است و حدود ۳۰ درصد اتصالات عصبی در آن نسبت به مغز مردان بیشتر است. کروموزوم X بخشی از سیستم ایمنی مناسب است؛ به گفته دانشمندان دانشگاه جنت، کروموزوم X که مسئول تولد دختر بچه است، سیستم ایمنی بدن کودک را تقویت می‌کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

زنان راحت‌تر بیماری‌ها را تحمل می‌کنند.

مایا صالح از مرکز تحقیقات دانشگاه مک گیل درباره صفات پیچیده دریافت، هورمون استروژن که در زنان بیشتر از مردان است وظیفه سرکوب روند التهاب را بر عهده دارد. این بدان معناست که بدن زنان سریع‌تر و آسان‌تر با بیماری‌ها مقابله می‌کنند. استروژن همچنین پیری بدن را کند می‌کند، بنابراین احتمال این که عمر بیشتری داشته باشند نیز بیشتر است.

علایم PMS در زنان با افزایش سن کمتر می‌شود.

بیشتر زنان تغییرات هورمونی و علایم PMS را در نوجوانی و تا بعد از ۴۰ سالگی تجربه می‌کنند. علایم ممکن است شامل سردرد، تغییر پوست و درد‌های مفاصل و ماهیچه‌ها باشد که با افزایش سن کمتر می‌شود.

منبع:خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد جوانی جمعیت یک اتفاق بزرگ است

مریم محقق در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: با عنایت به جایگاه دفتر زنان و ایفای نقش دبیری ستاد جوانی جمعیت مأموریت‌ها، وظایف جوانی جمعیت و وظایف گسترده در این حوزه با عنایت به مشکل جمعیتی استان و کشور قدمهای بسیاری در راستای آگاه‌سازی، اقناع سازی و هوشیار سازی اقشار مختلف صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی فرمودند ازدواج و تکثیر نسل نیاز حیاتی کشور است افزود: برای مدیران دستگاه‌های اجرایی که با عنایت به مواد قانونی مرتبط به هر دستگاه اقدامات شایسته ای در راستای جوانی جمعیت انجام شده است که منتج به فرزند آوری بیشتر در استان شود.

معاون امور زنان و خانواده استانداری همدان یادآور شد: مطمئناً وجود نیروی جوان، خلاق، مبتکر، متفکر، پویا و بالنده هر کشوری یکی از مهمترین مؤلفه‌های قدرت آن کشور به حساب می‌آید و یقیناً برگزاری رویداد جوانی جمعیت با شعار سهم من از جوانی جمعیت از اتفاقات و برنامه های بزرگی است که با شناسایی و تجلیل از برگزیدگان در حوزه‌های مختلف جمعیتی، قدمهای مؤثری در راستای جوانی جمعیت و هوشیار سازی اقشار مختلف در این خصوص نقش مهم و مؤثری در این راستا خواهد داشت.

کد خبر 6088198

دیگر خبرها

  • دلیل دعوای صلاح و کلوپ این اتفاق بود
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر (فیلم)
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر
  • اتفاق عجیب درباره ترانه علیدوستی، مردم را گیج کرد
  • حمید مطهری: در تراکتور سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم بیشتر کار کنم
  • مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم
  • مطهری: باید کمتر حرف‌بزنیم و بیشتر عمل کنیم
  • دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت
  • مطهری: در تراکتور سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم بیشتر کار کنم!
  • برگزاری رویداد جوانی جمعیت یک اتفاق بزرگ است