Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ‌یک روزنامه آمریکایی گزارش داده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با نزدیک شدن به هزارمین روز از حضورش در کاخ سفید، سرعت ارائه اعداد و ارقام اغراق‌آمیز، فخرفروشی‌های بدون‌سند و دروغ‌های مستقیم را سرعت بخشیده است.

روزنامه واشنگتن‌پست که سامانه‌ای برای صحت‌سنجی ادعا‌های ترامپ طراحی کرده امروز دوشنبه گزارش داده ترامپ تا تاریخ ۹ اکتبر (۱۷ مهرماه) ۱۳۴۳۵ ادعای اشتباه یا گمراه‌کننده مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم، معادل تقریباً ۲۲ ادعای نادرست در هر روز است.

واشنگتن‌پست نوشته سرعت نقیض‌گویی‌ها و اظهارات خلاف واقع ترامپ از زمان آخرین آمار‌هایی که این روزنامه ۶۵ روز پیش گزارش داده افزایش یافته است. یک علت این مسئله ممکن است به جنجال‌های ایجادشده بر سر مسئله گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین مربوط باشد.

روزنامه واشنگتن‌پست یک طبقه‌بندی، موسوم به «پینوکیو» برای نشان دادن حجم ادعا‌های خلاف واقعی ترامپ ابداع کرده. بر اساس این طبقه‌بندی، ادعا‌های دروغ، در رتبه‌هایی بین «پینوکیو ۱» تا «پینوکیو ۴» قرار می‌گیرند و فاحش‌ترین دروغ‌ها در دسته «پینوکیو ۴» قرار می‌گیرند.

این روزنامه اخیراً در بیانیه‌ای اعلام کرد رفتار‌های ترامپ و دروغگویی‌های بی‌حد و حصر او چالش عمده‌ای پیش روی روزنامه‌نگارانی قرار داده که به دنبال صحت‌سنجی گفته‌های او هستند. این روزنامه نوشته اکثر سیاستمداران بعد از آنکه در دسته پینوکیو ۴ قرار می‌گیرند سعی می‌کنند از تکرار ادعای غیردقیق خود بردارند. با این حال، این قضیه برای ترامپ صادق نیست و او بار‌ها و بار‌ها بیان سخنانی که نادرست بودن آن‌ها برای همگان عیان است را ادامه می‌دهد و عامدانه در تلاش است تمایل خودش را به جای حقیقت جا بزند.

واشنگتن‌پست نوشته این روزنامه برای پوشش دادن این رفتار ترامپ دسته جدیدی به نام «پیونوکیو تمام» (Bottomless Pinocchios) معرفی می‌کند. مطابق تعریف، این لقب به سیاستمدارانی تعلق خواهد گرفت که یک ادعای نادرست که قبلاً در رده پینوکیو ۳ و ۴ قرار گرفته‌اند را آنقدر تکرار کنند که بتوان گفت آن‌ها وارد کارزار تحریف واقعیت شده‌اند.

ملاک قرار گرفتن در «پینوکیو تمام» این است که سیاستمدار چنین ادعای غلطی را دست‌کم ۲۰ بار تکرار کند. به نوشته این روزنامه، هنگامی که سیاستمداری یک ادعای نادرست را ۲۰ بار تکرار می‌کند احتمالاً خودش هم آگاه است که در حال دروغگویی است.

ادعا‌های نادرست ترامپ که در دسته «پینوکیو تمام» قرار گرفته‌اند

تا تاریخ ۹ اکتبر، ۲۷ ادعای ترامپ، از جلمه دو ادعای او درباره ایران بیش از ۲۰ بار تکرار شده و در طبقه «پینوکیو تمام» قرار گرفته‌اند. بیشترین دروغی که ترامپ آن را تکرار کرده ادعای او درباره این است که «آمریکا ساخت دیوار مرزی با مکزیک» را شروع کرده که ۲۱۸ بار از سوی او مطرح شده است.

درباره ایران، او ۶۸ بار به غلط مدعی شده که رفتار ایران بعد از خروج آمریکا از برجام تغییر کرده است. او همچنین ۵۶ بار این ادعای نادرست که «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به ایران ۱۵۰ میلیارد دلار پول نقد داده را تکرار کرده است.

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارش جدید خود روز دوشنبه در توضیح درباره اهمیت رسوایی گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین نوشته که ادعا‌های نادرست ترامپ در این باره سریع‌تر از بقیه ادعا‌های او وارد طبقه «پینوکیو تمام» شده است. ترامپ ۲۹ بار مدعی شده که شکوائیه تنظیم‌شده از سوی یک افشاگر ناشناس علیه دولت او درباره تماس تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین دقیق نبوده، حال آنکه، صحت مسائل مطرح‌شده در این شکایت‌نامه توسط منابع مختلف تأیید شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار بین الملل دونالد ترامپ دروغ های دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۸۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ نمایش «دروغ پارلمانی» به تهیه کنندگی بهمن هاشمی و طراحی و کارگردانی سهیل حاتمی و از شب گذشته، اجرا‌های خود را در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرد؛ این نمایش تا پنجم خردادماه هرشب راس ساعت ۲۱:۳۰ در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

محسن رضوی نیا، مهسا احمدپور، رضا امانلو، پردیس کریمی، پویان پوینده، فاطمه عباسی، ناهید عبدالمحمدی، مسعود روشن و سالار آذریان بازیگران نمایش به «دروغ پارلمانی» می‌باشند.

«دروغ پارلمانی» برداشتی از نمایشنامه به دنبال دروغگو اثر دیمیتریس پساتاس، نمایشنامه‌نویس و طنزپرداز ترک‌تبار است که در یونان زندگی و فعالیت می‌کرده است؛ در خلاصه داستان این نمایش آمده است: با دروغ همه چیز به دست میاد، ولی نمیشه نگهشون داشت.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به دراماتورژ: تبسم شاهپوری، تولید: پویان پوینده، منشی صحنه: زهرا حیدری، دستیاران کارگردان: ایمان نیکخو و بیتا جباری و ستاره شهنی، طراح صحنه: مرتضی عبدالحسینی، ساخت دکور: مرتضی عبدالحسینی و علی عباسیان و محسن بهرامی، گریم: بهاره مینایی، لباس: ملیکا نخعی، طراح نور: سهیل حاتمی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: سیدمحمدصادق سیادت، طراح پوستر: پوریا مقدم، ساخت تیزر: عرفان محمدی، عکاس: مجید هزاوه و امیر علی سیدجلالی اشاره کرد.

علاقمندان جهت تهیه بلیط و تماشای این نمایش می‌توانند تا پنجم خردادماه به سایت تیوال و یا گیشه پردیس تئاتر شهرزاد به آدرس خیابان حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو، بعد از سفارت ایتالیا، شماره ۷۶ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ژاوی: دروغ می‌گویند، غرامت نمی‌خواستم
  • لاجوردی: مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود
  • مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود
  • دروغ بایدن: راننده ۱۸ چرخ بودم!
  • مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت تر می شود
  • ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!
  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!