Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:45:55 GMT

۳۰ درصد واحدهای صنعتی گیلان با رکود مواجه هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۹۲۸۰

۳۰ درصد واحدهای صنعتی گیلان با رکود مواجه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آرش فرزام صفت پیش ازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس سیاست‌گذاری دولت، واحدهای تولیدی در حال تولید، در حال کار و فعال نباید به هیچ عنوان متوقف شود، اظهار کرد: هیچ کدام از عوامل اجرایی در کشور از جمله بانک‌ها و امور مالیاتی نباید مانعی برای تولید باشند.

وی با بیان اینکه کارگروه رفع موانع تولید در گیلان و در شهرستان‌ها با اولویت پیشگیری از توقف فعالیت واحدهای تولیدی تشکیل می شود، افزود: متاسفانه از سال گذشته با توقف یا نیمه فعال شدن تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در ادامه تأکید کرد: تلاش می کنیم واحدهای دارای مشکلات بانکی با تعامل و همکاری های دو جانبه به چرخه تولید بازگردانده و یا به سرمایه‌گذاران جدید واگذار کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۹۰ درصدی برخی واحدها در سطح استان گیلان، گفت: شهرستان انزلی در این زمینه ۲۹ واحد نیمه تمام دارد که مسئولان باید تلاش خود را برای تکمیل و بهره برداری از این واحدها انجام دهند زیرا منابع لازم برای این واحدها هزینه شده و تنها با حل یک مشکل کوچک می توانند به چرخه تولید بازگردند.

فرزام صفت با بیان اینکه انتظار می رود با ابلاغ تسهیلات کارگروه رفع موانع تولید در قالب بند الف تبصره ۱۸ قانون به استان بتوانیم به این امور سامان دهیم، افزود: در گیلان حدود سه هزار واحد صنعتی وجود دارد که بنا به دلایلی حدود ۳۰ درصد واحدها دچار رکود شده و یا با ظرفیت اسمی خود فعالیت نمی کنند.

وی ادامه داد: در شهرستان انزلی ۲۹۰ واحد صنعتی  فعال وجود داردکه با توجه به وجود منطقه آزاد کمتر شاهد تعطیلی و یا غیرفعال بودن این واحدها در این شهرستان هستیم.

کد خبر 4746597

منبع: مهر

کلیدواژه: قانون رفع موانع تولید شهرستان انزلی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین شیراز رادیو اربعین استانداری سمنان شهرکرد نیروی انتظامی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۹۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد

قاسمعلی نیک‌پسند مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: این واحد پرورش قارچ به صورت صنعتی با سطح زیر کشت چهار هزار و ۸۰ مترمربع با ظرفیت تولید سالانه ۹۰ تن محصول فعال شده است.

وی افزود: برای ایجاد این واحد تولیدی ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات و ۴۰ میلیارد ریال از محل خودیاری مجری هزینه شده است که از این طریق ۱۲ فرصت شغلی فراهم و در نخستین سال بهره برداری پنج دوره محصول قارچ تولید می‌شود.

قارچ محصولی زودبازده است که کشت آن به علت شاخص‌های اقتصادی، زیست محیطی، تغذیه‌ای و دارویی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

گستره زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است که ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور این شهرستان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد