Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه برجام در حال حاضر از شرایط مناسبی برخوردار نیست، گفت: موضوع مدرنیزه کردن رآکتور آب سنگین خنداب (اراک) یکی از مهمترین موضوعات برجام است که همکاری در این راستا می‌تواند پیام مثبتی را به جهانیان منعکس کند. تاریخ انتشار: 15:21 - 22 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۸۷۲۸ گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ بهروز کمال‌وندی امروز در جلسه هماهنگی کارگروه «مدرن سازی رآکتور تحقیقاتی خنداب» که در تهران برگزار شد، با اینکه برجام بار دیگر همه ما را در پشت یک میز جمع کرده است، گفت: در حال حاضر برجام از شرایط مناسبی برخوردار نیست و علی‌رغم اینکه ایران به تمام تعهداتش عمل کرد به دلیل برآورده نشدن منافع برجام برای ایران، جمهوری اسلامی گام‌هایی را در جهت کاستن از میزان تعهدات خود برای ایجاد توازن بین تعهدات و حقوق خود برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در حال حاضر حفظ این توافق ارزشمند در گرو اجرای گام‌های مثبت از سوی طرف‌های باقی مانده در برجام است. موضوع مدرنیزه کردن رآکتور آب سنگین خنداب (اراک) یکی از مهمترین موضوعات برجام است که همکاری در این راستا می‌تواند پیام مثبتی را به جهانیان منعکس کند.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: فعالیت‌های این پروژه صددرصد صلح آمیز بوده، مورد حمایت برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز قرار گرفته و حتی از هرگونه تحریمات بعدی نیز مستثنی شده است.

وی اظهار داشت: در رابطه با پروژه مدرن سازی اراک اگرچه اخیراً شاهد نشانه‌هایی از امید در جهت تسهیل روند همکاری‌ها هستیم لیکن امیدواریم شاهد گام‌های مثبت بیشتری در این زمینه باشیم.

معاون معاون «امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس» سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: فشار حداکثری آمریکا به ایران کارساز نخواهد بود و صد در صد اطمینان داریم که ایران از این شرایط دشوار بسلامت عبور خواهد کرد. کما اینکه در حال حاضر نشانه‌های اقتصادی، این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

به گزارش میزان، جلسه هماهنگی ایران و روسای مشترک کارگروه «مدرن سازی رآکتور تحقیقاتی خنداب» با حضور هیئتی از سازمان انرژی اتمی ایران و هیئت‌هایی از چین و انگلیس صبح روز دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ در محل سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد.

بهروز کمال‌وندی معاون امور بین الملل حقوقی و مجلس، راب مک ایر سفیر انگلیس در تهران و هیئت کارشناسی از چین به ریاست وی کینگ مینگ از بخش همکاری‌های بین‌المللی کمیسیون انرژی اتمی چین (CAEA)، هیئت‌های سه کشور را در این جلسه سرپرستی می‌کردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سخنگوی سازمان انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۹۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین

جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی گفت: در اولین ماه امسال، به میزان ۸۳۵ میلیون و ۷۰۵ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحد‌های سیزده گانه این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

دوستی در ادامه بیان داشت: از این میزان انرژی تولیدی، ۴۴۲ میلیون و ۵۷۸ هزار کیلووات ساعت انرژی در ۹ واحد گازی و بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی و ۳۹۳ میلیون و ۱۲۷ هزار کیلووات ساعت انرژی در چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی این نیروگاه تولید شده است که با این میزان، تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی ۱.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

نیروگاه شهیدرجایی به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با دارا بودن ۱۳ واحد بخاری وسیکل ترکیبی، سالانه حدود ۱۲ میلیاردکیلووات ساعت انرژی تولید می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین