Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوزدهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی یاری در استکهلم سوئد با اعلام برندگان جوایز بهترین فیلم بلند و کوتاه به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره یاری کشور سوئد، فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» به کارگردانی آرش لاهوتی جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد و «مانیکور» ساخته آرمان فیاض نیز جایزه بهترین فیلم کوتاه این رویداد سینمایی را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«روزهای نارنجی» اولین فیلم بلند سینمایی آرش لاهوتی است و تاکنون در جشنواره‌های بین‌المللی متعددی حضور داشته و جوایزی از جمله جایزه بزرگ بهترین فیلم  از هفدهمین دوره جشنواره فیلم پیونگ یانگ کره شمالی را کسب کرده است. 

«روزهای نارنجی» درباره آبان، زنی ۴۵ ساله است که واسطه استخدام کارگران فصلی است و هدیه تهرانی، علی مصفا، مهران احمدی، علیرضا استادی، ژیلا شاهی، رویا حسینی، صدف عسگری، لیلی فرهادپور، اکرم علمدار، امین گلستانه و سیامک ادیب بازیگران این فیلم هستند. تهیه کننده این فیلم علیرضا قاسم‌خان و پخش بین‌المللی این فیلم به عهده محمد اطبایی (مستقل‌های ایرانی) است.

داستان فیلم کوتاه «مانیکور» درباره زن جوانی است که جنسیتش پس از مرگ مشخص می‌شود و اهالی روستا به این خاطر جنجال به پا می‌کنند. نیما حسندخت، مظاهر رمضانپور، بهمن صادقی حسنی، علی نجفی و حمیده براتی بازیگران فیلم هستند و آرمان فیاض تهیه‌کننده «مانیکور» است.

نوزدهمین جشنواره یاری سوئد قدیمی‌ترین جشنواره فیلم‌های ایرانی در خارج از ایران و بزرگ‌ترین جشنواره فیلم ایرانی در اروپا است که همه ساله در ماه سپتامبر برگزار می‌شود و درآمد حاصل از فروش بلیت فیلم‌های منتخب را برای حمایت از کودکان بی‌سرپرست ایرانی صرف می‌کند.

این رویداد سینمایی امسال در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اکتبر (۲۰ و ۲۱ مهرماه) با نمایش ۶ فیلم بلند و ۶ فیلم کوتاه برگزار شد. 

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فیلم سینمایی روزهای نارنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۹۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، جایزه بهترین شرکت‌کننده و نشان آبی آسمانی فیاپ از جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان به مهدی آشنا عکاس ایرانی رسید.

جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان از ۲۶ مارچ تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۴ برابر با ۷ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد که دارای مجوز (پاتروناژ) فدراسیون هنر بین‌المللی فیاپ است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۳۸۸ با تصویب قطعنامه‌ای روز ۲۱ مارس را با عنوان فرهنگ صلح به عنوان روز جهانی «نوروز» به تصویب رساند و در تقویم خود جای داد. از این پس نوروز به‌عنوان یک مناسبت بین‌المللی به رسمیت شناخته شد.

در اطلاعیه دفتر روابط عمومی مجمع عمومی سازمان ملل آمده‌است که امروزه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در ایران، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، سایر کشورهای آسیای میانه و قفقاز، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، هند، در منطقه بالکان، آلبانی و مقدونیه، حوزه دریای سیاه و خاورمیانه آغاز فصل بهار را با سنت باستانی عید نوروز که تاکیدی است بر زندگی در هماهنگی و تعادل با طبیعت، جشن می‌گیرند.

جشنواره بین المللی عکس «نوروز» نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

کد خبر 6091942 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • ۸۴ تیم برگزیده جشنواره ملی لکوکاپ ایران شدند
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد
  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • جشنواره نوجوان خوارزمی در مهرستان و خاش
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»