Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - میلاد عبداللهی؛ سومین روز هفته معاملات بازار سهام از همان ابتدا با فشار فروش و رفتارهای هیجانی آغاز شد و شاخص کل حدود یک ساعت پس از آغاز معاملات تا افت نزدیک به 8 هزار واحد هم پیش‌رفت. روند دادوستدها در ادامه با کاهش عرضه پیگیری شد و نسبت تقاضا تا حدی فزونی گرفت. 

نکته قابل توجه در معاملات امروز تشکیل صف‌ها فروش در بسیاری از گروه‌های معاملاتی بود که دو روز گذشته اغلب با حجم بالای خرید همراه بودند؛ از طرفی  «شپنا» با رشد بیش از ۱۰ درصد  بازگشایی شد و ۳۲ میلیون سهم آن مورد معامله قرار گرفت و این نماد به تنهایی منجر به افت بیش از 700 واحدی نماگر بورس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی دیگر خبر توافق و حمایت حقوقی‌های بانک ملت از سهم 600 تومانی در بهتر شدن روند بازار بی تاثیر نبود. «وبملت» همچنین بدون فشار عرضه روی تابلو ثبت و یکی از نگرانی‌ها بازار در خصوص تاثیر منفی آن روی معاملات رفع شد.

همچنین ازمیان دیگر نمادهای تاثیرگذار، نفتی‌ها همچون «شپنا»، «شبریز» و غول پتروشمی بازار یعنی «فارس» با رشد قابل توجه بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل اعمال کردند و اغلب نمادهای امروز معاملات قرمز پوش بودند.

در دیگر سمت شاخص کل هم‌وزن یا ثبت رکود سقوط، بیش از دوهزارو 800 واحد افت داشت و این اتفاق را می‌توان مهر تاییدی بر میزان بالای فشار عرضه‌ها برشمرد.

 در میان گروه‌ها معاملاتی امروز بیشترین بازدهی با 1.90 درصد به نفتی‌ها  تعلق گرفت و کم‌ترین آن هم به نام وسایل ارتباطی ثبت شد.

در بین صنعتی‌ها نیز بازهم نفتی‌ها پیشتاز بودند و با ثبت ارزش معامله هزارو 866 میلیارد تومان توانستند عنوان برترین گروه این قسمت را از آن خود کنند. بانک‌ها نیز کمی اوضاع را بهتر دیدند و پس از آن‌ها صنایع شیمیایی رتبه سوم را در اختیار گرفت.

ارزش کل معاملات امروز بازار بورس تهران هزار و266 میلیارد تومان ثبت شد و نسبت به روز قبل 28درصد افت داشت، همچنین ارزش معاملات خرد و حق تقدم در نمادها عادی بورسی هزار و 193 میلیارد تومان بود. خالص خرید اشخاص حقیقی منفی 88 میلیارد تومان به ثبت رسید و حقوقی‌ها گوی سبقت را از دسته مذکور ربودند.

در پایان گفتنی است دماسنج بورس تهران، بیش از شش هزار معادل (1.94) واحد افت کرد تا کانال 319 هزار واحدی عقبگرد کرد.

شایان ذکر است در سوی دیگر معاملات هم آیفکس با افت چشمگیر بیش از 103 واحد تنزل یافت و تا ارتفاع 4 هزارو 57 واحد عقب نشست. نمادهای تاثیرگذار شاخص کل فرابورس همه قرمز پوش بودند در این بین تنها «کگهر» با رشد کم جان سه واحدی اثر مثبت ناچیزی بر دماسنج فرابورس داشت.

ارزش معاملات فرابورس 975میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد آن 520 میلیارد ثبت شد.

همچنین خالص خرید حقیقی در این قسمت معاملات هم 16- میلیارد تومان بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سهام بورس بازار سهام بازار بورس شاخص کل بورس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۹۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری و در راستای برنامه وزارت نیرو برای اصلاح نظام مالی صنعت برق، شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور موظف شدند بخشی از انرژی برق مورد نیاز خود را از طریق بورس انرژی تهیه کنند.

بر اساس آخرین آمار و ارقام مرتبط با معاملات شرکت‌های توزیع برق در بورس انرژی، در هفته نخست شروع معاملات برق در این بازار تعداد ۱۷۹ معامله صورت گرفت که ارزش این معاملات ۱,۲۱۱ میلیارد ریال بود. در این هفته که حجم معاملات روزانه برق به یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۲۵۸ مگاوات ساعت رسید، همچنین پایین‌ترین قیمت بازار ۸۵۰ ریال و بالاترین قیمت نیز ۱,۲۰۰ ریال بود.

در معاملات هفته نخست ۳۲ شرکت توزیع برق در معاملات اقدام به خرید برق کردند و در مقابل ۱۰ نیروگاه خصوصی و ۱۸ نیروگاه دولتی نیز اقدام به فروش برق کردند که سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۴ درصد و سهم نیروگاه‌های بخش خصوصی نیز ۴۶ درصد بود.

با تزریق ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت هفتگی به حساب وکالتی شرکت‌های توزیع، امکان معاملات به صورت مستمر با هدف اصلاح جریان مالی و ایجاد شفافیت قیمتی و کاهش نقش دولت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6089877 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟