Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۵۸۰ واحد تولیدی و صنعتی تحت پوشش استاندارد در استان کرمانشاه، گفت : تاکنون برای ۱۱۶۷ فرآورده تولیدی این واحد‌ها پروانه استاندارد صادر کرده‌ایم.

او گفت : در واحد‌های تولیدی استان ۴۲۹ کارشناس داریم که به کار نظارت بر فرآورده‌های تولیدی این واحد‌ها می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از صدور ۴۸ پروانه استاندارد جدید و ۱۲۵ مورد تمدید پروانه برای واحد‌های تولیدی استان طی شش ماهه امسال خبرداد و گفت: همچنین در این مدت به منظور جلوگیری از تولید کالا‌های بی کیفیت و صیانت از حقوق مصرف کننده، برای ۶۳ مورد از واحد‌های تولیدی استان حکم تعلیق و یا ابطال پروانه استاندارد صادر شد.

او گفت: در نیمه نخست امسال، ۵۱۰ مورد نمونه برداری و ۳۵۰ مورد بازرسی فنی از خط تولید واحد‌های تولیدی استان داشته‌ایم تا وضعیت کیفی تولیدات آن را مورد ارزیابی قرار دهیم.

نیازی گفت: علاوه بر نظارت بر فرآورده‌های تولیدی استان، بر تولیداتی که مربوط به استان‌های دیگر است و در داخل کرمانشاه توزیع می‌‍شود نیز با نمونه گیری و آزمایش نظارت داریم که در یکسال گذشته این نظارت‌ها حدود یازده هزار مورد بوده و منجر به جمع آوری سه هزار کالای فاقد علامت استاندارد شده است.

او به فعالیت‌های استاندارد در حوزه خدمات بویژه در بحث استاندارد آسانسور‌ها هم اشاره کرد و گفت: در مدت یکسال اخیر باتوجه به بازرسی‌هایی که انجام داده‌ایم، ۶۶۰ مورد تاییدیه ایمنی آسانسور‌ها صادر کردیم.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه بابیان اینکه تاکنون ۴۴ دستگاه آسانسور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان شناسایی شده که آن‌ها را بازرسی کرده‌ایم، گفت: از این تعداد ۲۰ دستگاه یعنی ۴۵ درصد آن تاییدیه استاندارد دارند.

او تعداد دستگاه آسانسور‌های شناسایی شده در واحد‌های مسکن مهر استان را ۴۰۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۲۰ مورد تاییدیه ایمنی دارند که عدد قابل توجهی است.

نیازی گفت: البته در یکی دو سال اخیر با توجه به ناایمن بودن دستگاه آسانسور مسکن مهر شهرستان‌های روانسر، صحنه، سنقر و سرپلذهاب آن‌ها را پلمب کردیم تا فرآیند استانداردسازی روی آن‌ها انجام گیرد.

او گفت: در دستگاه‌های دولتی استان نیز تاکنون ۱۲۰ دستگاه آسانسور شناسایی کرده‌ایم که ۳۷ درصد آن‌ها یعنی ۴۵ دستگاه تاییدیه استاندارد گرفته‌اند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه به وضعیت استاندارد تجهیزات تفریحی موجود در شهربازی‌ها، پارک‌های محلات و زمین‌های بازی استان پرداخت و گفت: طی دو سال اخیر از این تجهیزات چهار هزار مورد بازرسی داشته‌ایم که تنها منجر به اخذ ۳۰۰ مورد تاییدیه استاندارد شده که رقم مناسبی نیست.

نیازی گفت: در مجموع وضعیت استاندارد تجهیزات تفریحی استان چندان مناسب نیست.

او از تلاش برای استانداردسازی صنایع دستی استان خبر داد و گفت: در شهرستان دالاهو برای استاندارد سازی محصولات تولیدی ۲۰ کارگاه چاقوسازی وارد شدیم که خوشخبتانه همه آن‌ها اکنون محصولاتی با استاندارد و کیفیت تولید می‌کنند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه به صادراتی بودن استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالای صادراتی از مرز‌های استان صادر شده که ۶۰ درصد از این میزان یعنی یک و نیم میلیون تن آن با نظارت اداره کل استاندارد صادر شده است.

او گفت: البته در این مدت ۴۰۰ مورد نمونه گیری از کالا‌های صادراتی را هم انجام داده‌ایم تا کیفیت کالا‌های صادراتی را مورد ارزیابی قراردهیم.

او به در پیش بودن فصل زمستان و رونق ایزوبام سقف منازل هم اشاره کرد و گفت: با توجه به این مسئله اخیرا نظارت‌های خود را بر سطح بازار کرمانشاه گسترش دادیم و در این مدت هم ۱۵ برند ایزوبام را که اقدام به تولید کالای بی کیفیت کرده بودند شناسایی کرده و به مقام قضایی معرفی کردیم.

این مسئول گفت: از این ۱۵ برند ۳۷۰۰ رول ایزوبام را در سطح بازار کرمانشاه جمع آوری کردیم.

او به وقوع زلزله سال ۹۶ در استان و اقدامات و نظارت‌های اداره کل استاندارد در بازسازی‌ها اشاره کرد و گفت: در مدت ۲۳ ماه پس از وقوع زلزله به دلیل بازسازی‌هایی که انجام گرفت میزان تقاضا برای مصالح ساختمانی زیاد شد، بنابراین ۴۹۰۰ مورد بازرسی از مکان‌های تولید و عرضه مصالح ساختمانی را در استان انجام دادیم که منجر به ۲۶۰ مورد اخطار و تذکر و پلمب ۸۴ واحد شد.

او افزود: البته از ۸۴ واحدی که پلمب شدند، ۴۰ واحد پیگیر کسب پروانه استاندارد شدند و اکنون فعالیت می‌کنند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه افزود: در بازرسی‌هایی که از این واحد‌ها انجام دادیم، ۷۵۰ مورد نمونه برداری از مصالح تولیدی آن‌ها شد که خوشخبتانه ۹۰ درصد از نمونه‌هایی که گرفتیم مطابق با استاندارد‌های ملی بود.

او گفت: نتیجه کنترل کیفیتی که روی مصالح ساختمانی تولیدی استان داشتیم، باعث شد تا ساختمان‌های بازسازی شده در پس لرزه‌های بزرگی که داشتیم مقاومت خوبی از خود نشان دهند .

 

 

انتهای پیام/د

ایمنی ۴۵ درصد از آسانسور‌های مراکز درمانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارد تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم تلاش همگانی برای تحقق شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی برای امسال تمهید شده که احیای واحد‌های راکد از جمله مهمترین آنها بوده و در این راستا از ظرفیت تسهیلات بانکی بیش از پیش بهره خواهیم برد.

وی افزود: سیستم بانکی تحرک اصلی تحقق این مهم بوده و لازم است بخشی از تسهیلات بانک‌ها برای احیای واحد‌های راکد متمرکز شود.

سرتیپی اضافه کرد: احیای واحد‌های راکد از جمله برنامه‌های مستمر صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی طبق منویات دولت سیزدهم به شمار می‌رود و امسال نیز با قدرت این امر را دنبال می‌کنیم.

وی بر جذب سرمایه‌گذار در آذربایجان‌غربی تاکید کرد و ادامه داد: این امر از مهمترین مباحثی است که در تحقق شعار سال نقش بسزایی دارد و باید اهتمام ویژه‌ای بر آن داشته باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ملاک تایید ثبت سفارش واحد‌های تولیدی، پیش‌بینی آمار تولید واحد‌ها و درج آنها در سامانه جامع تجارت است، اظهار کرد: اولویت تخصیص ارز برای واحد‌هایی است که محصولات تولیدی آنان صادرات محور باشد.

سرتیپی گفت: زمین در شهرک‌های صنعتی باید به سرمایه‌گذاران واقعی تعلق گیرد و پایش مستمر شود.

وی بر تقویت کلینیک عارضه یابی صنایع در آذربایجان‌غربی تاکید کرد و افزود: این امر برای احصای صحیح مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی و ارائه راهکار‌های عملی برای رفع موانع تولید واحد‌ها مورد تاکید است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • ۱۲ وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل پلمب شد
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه