Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: بازسازی حدود ۳ هزار و ۱۰۰ واحد خسارت‌دیده از سیل در شهرستان پلدختر را به پایان رسانده و کار ساخت ۸۰۰ واحد را نیز در دستور کار داریم که تا پایان امسال انجام می‌شود. ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، غلامحسین خانی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت روز ملی روستا و عشایر اظهار داشت: از 1405 روستای سکونت‌دار استان اصفهان 935 روستا بیش از 20 خانوار جمعیت دارد که باید برای آنها طرح هادی روستایی تهیه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد 8 روستا باقی مانده که طرح هادی امسال در آنها اجرا می‌شود.

وی افزود: تا پایان شهریورماه امسال بیش از 101 میلیارد تومان در طرح هادی در 428 روستای استان اصفهان هزینه شده که 28 میلیارد و 700 میلیون تومان از محل تملک دارایی و منابع ملی بوده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان ادامه داد: امسال 72 میلیارد و 800 میلیون تومان به طرح هادی روستایی استان اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه از سال 84 تا کنون 86 هزار و 934 واحد مسکونی روستایی برای دریافت وام به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم، گفت: از این تعداد 54 هزار و 844 واحد مسکونی در روستاها ساخته شده و روستاییان در آن ساکن شده‌اند. امسال نیز سهمیه استان اصفهان 10 هزار و 500 واحد مسکونی روستایی است که 4 هزار و 535 واحد به بانک‌ها معرفی شده و در حال ساخت است.

خانی از ارائه تسهیلات بانکی 40 میلیون تومانی با کارمزد 5 درصدی با اقساط 12 ساله برای احداث مسکن روستایی به روستاییان خبر داد.

وی اضافه کرد: از 8 هزار و 500 واحد آسیب‌دیده از سیل 98 در استان اصفهان برای 5 هزار و 600 واحد مراحل ثبت‌نام و تشکیل پرونده انجام شده و 3 هزار و 320 واحد می‌توانند از تسهیلات بانکی 40 میلیون تومانی با کارمزد 5 درصدی در شهرها و 4 درصدی در روستاها برای احداث مسکن استفاده کنند که شامل 10 میلیون تومان کمک بلاعوض است. برای این منظور 3 ستاد بازسازی در شهرستان‌های سمیرم، فریدونشهر و تیران و کرون تشکیل داده‌ایم.

وضعیت نامناسب راه‌های روستایی در سروآباد؛ وعده‌هایی که هیچ‌گاه‌ عملی نمی‌شودنرخ اشتغال در روستاهای استان اصفهان یک درصد از اشتغال شهری کمتر استوجود 75 روستای متروکه در استان اصفهان؛ خوروبیابانک پایلوت محرومیت‌زدایی شد

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان از محل این تسهیلات تا کنون 574 میلیارد تومان وام و 26 میلیارد تومان کمک بلاعوض به صاحبان واحدهای مسکونی خسارت‌دیده استان پرداخت شده است.

وی به تخصیص تسهیلات تعمیرات به واحدهای بوم‌گردی و اشتغال‌زایی روستایی اشاره و بیان کرد: روستای زفره استان اصفهان به محل فعالیت رشته قلم‌زنی تبدیل شده است. تلاش می‌کنیم با تفکیک زمین‌های ملی و اختصاص آنها به روستاییان به آنها کمک کنیم.

خانی درباره اجرای طرح مسکن اقدام ملی در استان اصفهان اظهار داشت: برای اجرای این طرح در اصفهان 3 قرارداد با شهرهای جدید بهارستان و مجلسی منعقد شده و فعلاً 2 هزار و 500 واحد مسکونی سهم استان اصفهان است. ثبت‌نام در طرح اقدام ملی از طریق سامانه انجام می‌شود و به افرادی تعلق می‌گیرد که مالک مسکن نباشند.

وی درباره بازسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده در زلزله کرمانشاه افزود: از آبان ماه 96 در سرپل‌ذهاب مستقر شدیم و علاوه بر تعمیر 12 هزار واحد مسکونی، 3 هزار و 200 واحد را نیز احداث کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با اشاره به استقرار در منطقه سیل‌زده پلدختر از 13 فروردین ماه امسال ادامه داد: 3 هزار و 648 واحد مسکونی و تجاری آسیب‌دیده در شهرستان پلدختر و روستاهای بخش مرکزی آن را مورد کارشناسی قرار داده و بازسازی حدود 3 هزار و 100 واحد به پایان رسیده است و کار ساخت 800  واحد را نیز در دستور کار داریم که تا پایان امسال انجام می‌شود.

انتهای پیام/ز

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در کاشان با اشاره به اینکه ۱۷ گروه ارزیاب در استان مشغول ارزیابی خسارت‌های ناشی از سیل هستند، گفت: باید علت بروز حوادث ریشه یابی شود تا از بروز مشکلات مشابه جلوگیری شود.
منصور شیشه فروش افزود: در بحث جبران خسارت در بخش کشاورزی سیاست دولت این است که بیمه باید پرداخت کند چراکه سال گذشته هزارو۸۰۰ میلیارد ریال غرامت بیمه کشاورزی در استان اصفهان پرداخت شد.
وی گفت: همچنین در پی بارش‌های اخیر همچنین ۷۰ واحد مسکونی در شهرستان‌های کاشان، اردستان، آران وبیدگل در اثر سیل آسیب دیده است.
منصور شیشه فروش افزود: صندوق خسارت ساختمان‌ها از حوادث طبیعی در کشور تاسیس شده و بنیاد مسکن موظف شد، خانه‌های مسکونی که خسارت دیده اند را ثبت سامانه کرده تا صندوق یادشده جبران خسارت کند.
وی ادامه داد:بسته بودن مسیر طبیعی رودخانه‌ها از عوامل تشدید سیل است و باید با ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها مقابله شود.
شیشه فروش افزود: بارش‌های شبانه روز گذشته از قبل پیش بینی و اطلاع رسانی لازم به دستگاه‌ها شده بود و شهرستان به حالت آماده باش در آمده و تیم‌های عملیاتی به موقع وارد شدند و با محوریت فرمانداری و دیگر بخش‌ها برنامه ریزی لازم برای رفع مشکلات در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: بارش‌های رگباری باران در مقطع کوتاه موجب شد سیلاب و گل و لای از چند حوزه رودخانه‌ای کاشان فعال شود و مسیر رودخانه‌های حیدر و گازرگاه به شکل خاص فعال و از حوزه آبریز قهرود و جوینان و حوزه آبریز پایین دست «دره» سیلاب وارد و در بلوار امام رضا (ع) و محله گازرگاه فین بزرگ و یزدآباد آب جاری شد.
شهرستان کاشان با جمعیت ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت