Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرتیپ دوم ستاد روح الامین قاسمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: تعداد سلاح‌های غیرمجاز را هیچ نهاد و دستگاهی نمی‌تواند اعلام کند و اگر آمار دقیق و مشخصی از تعداد و پراکندگی آن ها وجود داشته باشد با جمع آوری کامل آن خیال مردم را آسوده خواهیم کرد.

وی به کشف چندی قبل سلاح‌ توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در گلستان اشاره کرد و گفت: هرچند حجم سلاح‌های کشف شده به نسبت زیاد بود اما عمده آن کاربرد شکاری داشته و از پایه امنیتی و مصارف جنگی برخوردار نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این اعلام شده بود که تا ۵۰ هزار اسلحه اعم از مجاز، غیرمجاز، شکاری و جنگی در دست مردم استان گلستان است که در مجموع نزدیک به ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد. 

فرمانده انتظامی همچنین به تلفات رانندگی داخل و برون شهری گلستان اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۰۰ نفر در جاده های استان جان خود را از دست دادند که ۹۵ درصد آنان بومی و اهل همین منطقه بودند.

سردار قاسمی افزود: همچنین بیش از نصف فوت شدگان حوادث ترافیکی گلستان را موتورسواران تشکیل می دهند که علت اصلی مرگ آن ها وارد شدن آسیب از ناحیه سر و مرگ مغزی است که استفاده از کلاه ایمنی بخش زیادی از این تلفات را کاهش خواهد داد.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی استفاده از کلاه ایمنی گفت: اکنون ایستادن در صف نانوایی قانون نیست اما همواره توسط مردم اجرا می شود چراکه در فرهنگ عمومی نهادینه شده است و استفاده از کلاه ایمنی به دلیل نقش فراوان آن در کاهش تلفات هم باید به یک عرف قابل احترام و فرهنگ پذیرفتنی تبدیل شود. 

وی در ادامه امنیت مردم را خط قرمز پلیس اعلام کرد و گفت: برابر کسانی که به هر شکل امنیت مردم را مورد تعرض قرار دهند مقتدرانه ایستاده و اجازه خدشه دار کردن آن را نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه امانتداری و هوشمندی لازمه کار پلیس است به چهار نوع پیشگیری شامل اجتماعی، انتظامی، وضعی و قضایی اشاره کرد و گفت: پیشگیری فقط وظیفه پلیس نیست و دستگاه ها باید در این بخش با پلیس همکاری کنند.

سردار قاسمی افزود: امنیت، محصول خرد جمعی است و همه دستگاه‌ها و آحاد مردم در تولید، حفظ و گسترش آن نقش دارند و از سوی دیگر همه باید از مال و اموال (مادی - معنوی) خود مراقبت کنند.

فرمانده انتظامی گلستان با تاکید بر ارتقای ارتباط و تعامل رسانه‌ها با پلیس با هدف تقویت امنیت پایدار تاکید کرد: رسانه‌ها نقش بسیار تاثیرگذاری در انتقال نیاز جامعه و خواسته‌های شهروندان به پلیس دارند و باید از این ظرفیت بیشتر بهره گرفته شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گلستان امنیت پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان

سلمان امیری گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان همدان در راستای مبارزه با قاچاق کالا، حین گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی استان به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند.

اوگفت: ماموران بلافاصله کامیون را متوقف کردند که در بررسی‌ها مشخص شد حامل ۲۰ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش ۶ میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در این رابطه کامیون توقیف و یک نفر دستگیر شد و پرونده در مرجع قضایی در حال رسیدگی است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت اقتصادی کشور است، از مردم خواست برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی و قاچاق به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و سامانه ۰۹۶۳۰۰ اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان ایجاد رعب وحشت در باقرشهر
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • کشف داروی غیرمجاز در مرغ فروشی
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • مخلان امنیت در مشهد دستگیر شدند
  • انهدام باند قمار و شرط بندی آنلاین در گلستان
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است