Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: تا کنون 29 هزار و 500 نفر از خراسان‌جنوبی برای حضور در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل نوفرستی مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: تا کنون 29 هزار و 500 نفر از خراسان‌جنوبی برای حضور در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه اغلب زائران استان عازم شده‌اند، افزود: حدود 3 هزار نفر از زائران طی روزهای آینده عازم این سفر خواهند شد.

 

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی بیان کرد: بازگشت زائران خراسان‌جنوبی از یک هفته گذشته آغاز شده و تاکنون 7 هزار نفر از زائران به استان بازگشته‌اند.

 

وضعیت عمومی زائران خراسان‌جنوبی خوب است

نوفرستی اظهار کرد: خوشبختانه حال زائران خراسان‌جنوبی خوب بوده و تاکنون خبر ناگواری در خصوص وضعیت عمومی زائران هم استانی گزارش نشده است.

 

وی عنوان کرد: زائران خراسان‌جنوبی از مرزهای مهران و چذابه تردد می‌کنند و طی روزهای اخیر وضعیت رفت و آمد در مرزها به خوبی انجام شده است.

 

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی از استقبال بسیار خوب زائران از همایش عظیم پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: طبق اخبار رسیده روزانه بیش از 200 هزار نفر از مرز مهران رفت و آمد دارند که حدود 160 هزار نفر به سمت کشور عراق رفته و 40 هزار نفر به طرف ایران می‌آیند.

 

چند توصیه به زائران

نوفرستی گفت: به زائران توصیه می‌شود نهایت رعایت موارد حفاظتی و امنیتی، همکاری با نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی کشور ایران و عراق را داشته و قوانین دو کشور را رعایت کنند.

 

وی اظهار کرد: همچنین توصیه می‌شود نظم و انضباط در تمام مراحل سفر به خصوص برگشت مورد توجه باشد.

 

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی تاکید کرد: زمانی‌که زائران از شهرهای زیارتی عراق قصد حرکت به سمت مرزها را دارند حتما از وسایل نقلیه امن استفاده کنند. رعایت بهداشت فردی و محیطی را در مسیر داشته باشند و قناعت ورزی و پرهیز از اسراف مورد توجه باشد.

 

نوفرستی با بیان اینکه متذکر می‌شود دشمن‌شناسی در مسیر مورد توجه باشد، افزود: زائران توقف کوتاه در شهرهای زیارتی داشته باشند و تکریم میزبانان، موکب‌داران و مردم عراق را سرلوحه سفر خود قرار دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: زائران در مسیر مشغول قرائت دعا، صلوات و سایر اذکار نقل شده بوده و توجه داشته باشند که ممکن است در طول مسیر بزرگواری که کنار آنها قدم می‌زند امام زمان (عج) تعالی فرجه الشریف باشد.

 

13 توصیه از امام صادق (ع) برای پیاده روی اربعین

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به 13 توصیه از امام صادق (ع) برای پیاده روی اربعین، گفت: امام صادق می‌فرمایند در این سفر رفتار نیکو با همراهان، کم‌گویی، به یاد خدا بودن، پاگیزگی لباس، غسل قبل از ورد به حرم، بسیار نماز خواندن، صلوات فرستادن، پرهیز از نگاه حرام، کمک به نیازمندان در سفر، ترک گناهان و ترک مجادله بسیار مهم و مورد توجه است.

 

نوفرستی خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکان ثبت نام زائران برای کاروان‌های عادی سفر به عتبات عالیات در سامانه فراهم است و  بعد از اربعین نسبت به اعزام زائران به عتبات عالیات اقدام می‌شود.

 

وی عنوان کرد: زائران می‌توانند برای ثبت‌نام به تمامی دفاتر زیارتی سطح استان مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۰۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان

مرزبانی ایران در بیانیه ای اعلام کرد ۶ مرزبان استان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند.

به گفته مرزبانی ایران بعدازظهر ۶ اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به‌دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • اعزام زائران عمره خراسان‌ جنوبی عصر امروز از فرودگاه زاهدان