Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهور اعلام کرد که با صبر، مقاومت و ایستادگی از شرایط بحرانی یا شبه بحرانی عبور کرده ایم.

به گزارش «تابناک» حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ابتدای نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی با اشاره به برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین اظهار کرد: از همه دستگاه‌ها، نیرو‌های مسلح، دولت و ملت عراق و همه کسانی که در این مراسم بزرگ حضور دارند، تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کلید حوادث دی 96 در داخل و بعد در خارج زده شد

وی افزود: در مقطعی در خدمت اصحاب رسانه هستم که شرایط تاریخی و سیاسی خطیری را پشت سر گذاشته ایم. ما از آغاز دولت یازدهم تا دی ماه ۹۶ مسیری را طی کردیم که در شاخصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به خوبی پشت سر گذاشته شده بود، اما دی ماه شرایط تازه‌ای پیش آمد که کلید آن در داخل و بعد در خارج زده شد. در سال ۹۷ پیش بینی‌ها این بود که سال سختی پیش رو داریم و حتی گفته می‌شد در سال ۹۸ شرایط سخت‌تر خواهد شد، اما دولت و ملت توانستند با همکاری یکدیگر این طوفان را پشت سر بگذارند و همه دشمنان ما اعتراف می‌کنند که با صبر، مقاومت و ایستادگی از این شرایط بحرانی یا شبه بحرانی عبور کرده ایم.   ** کاهش ۱.۸ درصدی نرخ بیکاری

روحانی با بیان اینکه از اردیبهشت ۹۸ شاخص‌های ما رو به بهبود می‌رود، گفت: پیشبینی ما این است که تا پایان سال روند کاهشی تورم نقطه به نقطه ادامه خواهد داشت. در عین حال تورم دوازده ماهه نیز با یک تاخیری از تورم نقطه به نقطه پیروی خواهد کرد. رشد اقتصادی کشور که در سال گذشته منفی بود، پیشبینی این است که رشد اقتصادی مثبت خواهد بود. اشتغال در تابستان امسال ۸۴۳ هزار اشتغال خالص داریم و بیکاری ما از ۱۲.۳ به ۱۰.۵ کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه واردات و صادرات شرایط مناسب تری داریم و تراز ما گرچه مثبت در شش ماهه نیست، اما نسبت به پارسال بهتر است.

** افزایش چهل درصدی ارزش پول ملی در یک سال گذشته

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نرخ ارز که شاخص حائز اهمیتی است از پارسال نسبت به امسال حرکت کاهشی داشته، گفت: نرخ ارز به سمت تعادل حرکت کرده و طبق آمار بانک مرکزی در یک سال گذشته حدود ۴۰ درصد بر ارزش پول ملی افزوده شده است.

روحانی ادامه داد: همه آمار و ارقام و شاخص‌های اقتصادی به ما می‌گوید که در مسیر آرامش اقتصادی در حال حرکت هستیم. البته دولت انتظارات بیشتری برای تغییر در ساختار‌ها داشت تا بتواند بیشتر به مردم در رفع مشکلات کمک کند. برخی از این توقعات انجام شده و برخی هنوز انجام نشده است.

** ایران ۹۸ از ایران ۹۷ قوی‌تر است

وی با بیان اینکه از لحاظ سیاسی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران شرایط بسیار قوی‌تر و مستحکمی دارد، تاکید کرد: در سازمان ملل کاملا برای ما روشن بود که همه کشور‌های دنیا اذعان دارند که ایران ۹۸ از ایران ۹۷ قوی‌تر است و همه ایستادگی ملت ایران را تحسین می‌کردند.

رئیس جمهور گفت: البته ۱۸ ماه سختی بر مردم ما گذشت به ویژه کسانی که دارای درآمد و حقوق ثابت بودند، با همه وجودمان در دولت مشکلات مردم را حس می‌کردیم، اما این کار دولت بود که توانست شاخص‌ها را علیرغم فشار‌ها برگرداند که این کار سختی بوده و از همه کسانی که به ما کمک کردند، تشکر می‌کنم.

روحانی با بیان اینکه مسئولین در این جنگ بزرگ روانی، سیاسی و اقتصادی نترسیدند، تصریح کرد: در این جنگ شکست نخوردیم و راه آینده را بهتر از گذشته ادامه خواهیم داد. تمام تلاش دولت این است که در دو سال باقی مانده آرامش و ثبات را به زندگی مردم برگرداند و از مردم تقاضای کمک می‌کنیم تا در این راه پیروز باشیم.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره بدعهدی سه کشور اروپایی در برجام و تبعیت آن‌ها از آمریکا گفت: آمریکا به دلیل فشار افراطیون داخلی و فشار رژیم صهیونیستی و عربستان خطای بزرگی مرتکب و از برجام خارج شد و جمهوری اسلامی هم کار هوشمندانه‌ای انجام داد.

وی افزود: احساس آن‌ها این بود که ما از برجام خارج می‌شویم و آن‌ها هم یک تحریم بین المللی علیه ایران وضع می‌کنند و آمریکا بار تخلف خودش را تحمل نمی‌کند، اما ما نگذاشتیم که آمریکا این بار را بر دوش ایران و دیگران بگذارد، امروز به جز ۳ کشور کوچک کشوری نیست کار آمریکا را تایید کند و همه این اقدام را محکوم می‌کند.

**قرار شد کشور‌های باقی مانده در برجام خروج آمریکا را جبران کنند، اما اروپایی‌ها بدعهدی کردند

روحانی افزود: کشور‌های باقی مانده در برجام قرار شد که خروج آمریکا را به نوعی جبران کنند. ما با چین و روسیه ارتباط خوبی داریم، اما سه کشور اروپایی متاسفانه پای تعهد خودشان نماندند و آنچه لازم بود انجام دهند را انجام ندادند و به قول‌های خود عمل نکردند.

وی تصریح کرد: اقدامات جمهوری اسلامی بر مبنای اتکا بر ملت و در قدم بعد در مسیر کاهش تعهدات برجامی بوده است و در این زمینه ما از اردیبهشت سال ۹۸ کاهش تعهدات را آغاز کردیم.

** به زودی آی آر ۹ و آی آر ۷ هم شروع به کار خواهد کرد

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در مرحله اول کاهش تعهدات را در زمینه افزایش غنی سازی انجام دادیم و در خصوص آب سنگین هم بر اساس برنامه پیش می‌رویم. از آنجایی که با اروپا به توافق نرسیدیم مرحله دوم را هم آغاز کردیم و الان غنی سازی ما حدود چهار و نیم است و در مرحله سوم که اعلام کردیم در زمینه تحقیق و توسعه، زمانبندی‌های برجامی را رعایت نخواهیم کرد و به زودی آی آر ۹ و آی آر ۷ هم شروع به کار خواهد کرد.

وی گفت: اگر اروپایی‌ها به تعهدات خود برگردند ما نیز به تعهدات خود عمل می‌کنیم در غیر این صورت ما هم ادامه خواهیم داد.   **در ۲ سال پایانی دولت باید با صدا وسیما بسازیم

وی با اشاره به تاخیر در تشکیل کنفرانس خبری گفت: از این که با فاصله بیشتری از روال معمول خدمت خبرنگاران رسیدیم، عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم در آینده بتوانیم این تاخیر ار جبران کنیم، چون من برای این گونه جلسات اهمیت قائلم.
رئیس دولت تدبیر و امید افزود: البته روال ما در حدود ۶ ماه گذشته این بود که مسائل مهم را روز‌های چهارشنبه در جلسات هیات دولت طرح می‌کردم و صدا و سیما هم در بعضی موارد ما را در انتشار این سخنان یاری می‌کند و در بعضی موارد هم احتمالا، چون از سخنان راضی نبودند یاری نمی‌کرد. به هر حال صدا و سیما است و ما باید در این دوسال باقی مانده با آن‌ها بسازیم.     **برنامه ریزی ما این است که در سال ۹۹ بودجه به نفت تکیه نداشته باشد

روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه قدس درباره برنامه ریزی برای عدم اتکای به نفت در بودجه، گفت: موضوع بودجه در سال ۹۸ بسیار مهم است که این چندماه را چگونه بگذرانیم. همه شاخص‌ها را مثبت کرده ایم، اما در بودجه مشکلاتی داریم که باید تامین منبع شوند.

وی افزود: در بخش بودجه بحرانی البته وضعیت بهتری داریم و همه یارانه‌ها و حقوق را سر وقت پرداخت کرده ایم حتی اوراقی که داده ایم هم پولش سر موقع پرداخت شده است. ما باید بودجه جاری را از درآمد نفتی جدا کنیم، ولی جدا کردن این دوقلو نیازمند جراحی دقیقی است که هر دو زنده بمانند که کار سختی است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد:ما الان مشغول همین کار هستیم، اما تاکید می‌کنم که سخت است چنین کاری را در شرایطی انجام داد که این‌همه سال وابستگی به نفت وجود داشته است.

وی افزود: ما باید خصوصی سازی را سریع‌تر دقیقتر و حساب شده‌تر پیش بگیریم. معافیت‌های مالیاتی هم باید کم شود و پایه مالیاتی هم افزایش یابد. صادرات ما هم باید در بخش غیر نفتی افزایش یابد و همه برنامه ریزی این است که در سال ۹۹ بودجه به نفت تکیه نداشته باشد. تا زمان رسیدن بودجه به مجلس هم ان‌شاءالله تلاش مان به نتیجه می‌رسد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار الجزیره عربی مبنی بر تحولات دیپلماتیک ایران در منطقه، سفر عمران‌خان نخست وزیر پاکستان به ایران برای میانجی‌گری بین ایران و عربستان و سفر هیئت بلند پایه اماراتی به ایران اظهار کرد: یکی از هدف‌های سفر آقای عمران‌خان به ایران گفتگو در مورد منطقه بود. به حضور مقام معظم رهبری رسیدند و ایشان هم نکاتی را اظهار کردند.

**آتش‌بس در یمن می‌تواند گره رابطه ایران و عربستان را باز کند

وی ادامه داد: به نظر ما برای حل موضوعات منطقه‌ای موضوع یمن مهم است، اگر به آتش بس منجر شود یکی از گره‌های منطقه از جمله رابطه ایران و عربستان باز می‌شود.

روحانی گفت: طرح بسیار مهمی را به نام ائتلاف امید و صلح هرمز را در سازمان ملل اعلام کردیم. امروز این طرح برای هشت کشور منطقه ارسال شده و با سازمان ملل گفتگو شده است. ایران معتقد است خودمان باید مشکلات منطقه را حل کنیم و امیدواریم سخنان ما دارای گوش شنوا باشد.

وی تصریح کرد: غیر از پاکستان کشور‌های دیگری در این زمینه تلاش می‌کردند و تلاش می‌کنند. ما مشکلی نداریم از طریق گفتگو مشکلاتمان را حل کنیم. گرچه آنچه برای کشتی ما در دریای سرخ ایجاد شده مشکلی ایجاد کرده است. داریم بررسی‌ها را نهایی می‌کنیم یک رژیمی پشت این موضوع بوده است.

روحانی تاکید کرد: برخی از مقامات اماراتی به ایران آمدند و مقامات ایرانی به امارات رفتند و روابط بهتر از گذشته است و روابط به سمت بهبود است.   **هر زمان منافع ملت ایران تامین می‌شود وارد مذاکره می‌شوم

رییس جمهور در ادامه این نشست خبری در پاسخ به پرسش روزنامه ایران درباره دور شدن از اهداف انتخاباتی و وعده‌های مطرح شده، تاکید کرد: آنچه ما به مردم وعده کردیم، همان بود که می‌خواستند و در انتخابات به آن اشاره می‌کردند، اما در شرایطی ما این را مطرح کردیم که برجام شرایط اقتصادی ما را بهتر کرده بود و در سال بعد از برجام بالاترین رشد اقتصادی جهان را داشتیم و شرایط منطقه هم آرام بود و داعش از میان رفته بود.

وی افزود: آنچه من به مردم وعده دادم این بود که ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که برجام از جانب ایران لغو نشود و گفتم ما تلاش می‌کنیم که شرایط اقتصادی مردم بهبود یابد، اما نمی‌دانستم که عده‌ای بی خرد در سال ۹۶ ماجرایی راه می‌اندازند که بعد از آن دشمن هم از آن‌ها سوءاستفاده کند و روی آن مانور دهد و آن حد از تحریم‌ها علیه ما وضع شود.

روحانی تصریح کرد: ما فکر نمی‌کردیم در منطقه عده‌ای تا این حد دنبال شرارت باشند، اما آنچه که ما امروز می‌توانیم به مردم ارائه دهیم این است که دولت خسته نیست و توانمند و کارآمد است و شاخص‌های اقتصادی را هم در این مدت بهبود بخشیده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما از بحران سال ۹۶ هم پنج روزه خارج شدیم در جا که پیش از آن بحرانی داشتیم که هشت ماه طول کشیده بود. ما اخیراً هم به دنیا گفتیم که به دنبال صلح هستیم و از مذاکره هم نمی‌ترسیم ما در همان نیویورک منتظر بودیم جلسه سران ۵+۱ با ایران برگزار شود، اما در صورتی که مطمئن باشیم تحریم‌ها رفع می‌شود نه اینکه این یک جلسه انتخاباتی برای آقای ترامپ باشد.

وی یادآور شد: به اروپایی‌ها هم گفتم که اگر بدانم هر زمان منافع ملت ایران تامین می‌شود وارد مذاکره می‌شوم و همه تبعات آن را هم به جان می‌خرم و حاضر به فداکاری برای رسیدن مردم به منافع شان هستم هرچند که فداکاری و هزینه دادن در این زمینه قطعا افتخار آمیز است.
 
این خبر تکمیل می‌شود.....

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال تابناک حسن روحانی نشست خبری پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود

افشین یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه روز گذشته اولین جلسه مانور دور میزی در جهت توجیه وظایف دستگاه‌های مختلف به هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی و واکنش مناسب بعد از وقوع این حوادث برگزار شد، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته احتمالاً این مانور طی نیمه دوم خردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وقوع حوادث طبیعی غیر مترقبه خصوصاً زلزله و سیل در این استان طی سنوات گذشته، افزود: یکی از موارد مهم و حائز اهمیت در زمان وقوع حوادث اینچنینی آمادگی کامل و بهترین واکنش دستگاه‌های خدمات رسان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه توضیح داد: آمادگی برای هر نوع حادثه غیر مترقبه‌ای نیازمند این است که دستگاه‌ها از قبل عکس‌العمل درست و به موقع را بدانند و در زمان وقوع آن را اجرا و از بلاتکلیفی و موازی کاری پرهیز کنند که آن هم با برگزاری مانورهای تمرینی امکان پذیر خواهد بود.

یگانه گفت: در این راستا بزودی مانوری با پیش فرض وقوع یک زلزله مهیب در سطح استان کرمانشاه برگزار خواهد شد و در این مانور قرار است دستگاه‌های خدمات رسان نسبت به مأموریت‌های محوله اقدام کنند.

مشارکت مردم در برگزاری مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه

وی با بیان اینکه این مانور متفاوت با مانورهای قبلی است، تصریح کرد: بر خلاف مانورهای قبلی این مانور در بافت فرسوده و در مرکز شهر کرمانشاه به صورت ترکیبی برگزار می‌شود.

یگانه به دلایل برگزاری این مانور در بافت فرسوده کرمانشاه اشاره کرد و افزود: یکی از این دلایل مشارکت دادن ساکنان محلات صعب‌العبور و فرسوده است تا در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه با واکنش و پاسخ صحیح به حادثه آشنا شده و نیز بهترین همکاری را با دستگاه‌های خدماتی و امدادی داشته باشند.

به گفته وی، دومین دلیلی که این مانور در بافت فرسوده برگزار می‌شود این است که مردم عیناً مشاهده کنند در زمان وقوع حادثه به دلیل باریک بودن مسیرها و کوچه‌های این محلات امکان امدادرسانی خودروهای آتش‌نشانی و امدادی وجود ندارد بنابراین جهت نوسازی و مقاوم سازی منازل خود اقدام کرده و در این راستا می‌توانند از بسته‌های تشویقی نوسازی بافت فرسوده استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش عمده شهر کرمانشاه در بافت فرسوده قرار دارد، لذا اهمیت برگزاری این مانور در محلات قدیمی مرکز شهر دوچندان است.

یگانه تاکید کرد: در این مانور همه دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان مشارکت خواهند داشت و قبل از برگزاری نیز جهت جلوگیری از استنباط اشتباه مردم و هراس احتمالی ساکنان و رهگذران از قبل اطلاع رسانی‌های گسترده به مردم خواهد شد.

وی تاکید کرد: هنوز زمان دقیق برگزاری این مانور مشخص نیست اما تلاش می‌شود این مانور در روز تعطیل که امکان مشارکت حداکثری مردم وجود دارد، برگزار شود.

یگانه هدف از برگزاری این مانور را شناسایی نقاط ضعف خدمات رسانی و رفع آن دانست تا در زمان وقوع حوادث احتمالی با در نظر گرفتن همه جوانب بهترین عملکرد را داشته باشیم.

وی گفت: یکی دیگری از اهداف برگزاری این مانور ارزیابی دستگاه‌های خدمات رسان توسط تیم ارزیاب مدیریت بحران کرمانشاه است که معیارهایی از قبیل مدت زمان رسیدن به محل حادثه، برخورد و نوع عکس‌العمل، مجهز بودن به امکانات مورد نیاز و… بررسی و نقاط قوت و ضعف هر دستگاه شناسایی شده و نقاط ضعف را در جهت رفع آن به دستگاه مربوطه اعلام خواهد کرد.

یگانه افزود: همچنین در این مانور اقداماتی شامل شناسایی مکان امن در محله و اسکان اضطراری مردم در آنجا، ارائه خدمات درمانی اورژانسی و پیش بیمارستانی به مصدومین، بیرون کشاندن اجساد از زیر آوار و کفن و دفن این اجساد نیز تمرین خواهد شد.

کد خبر 6087118

دیگر خبرها

  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در داخل و خارج کشور برپا می‌شود
  • باقری: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون حضور زنان برگزار می‌شود
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • زمان مذاکره پرسپولیس با سرمربی فصل بعد مشخص شد
  • مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • ‌نمی‌توان برای اتفاق اصفهان عنوان «حمله» را به کار برد
  • اسحاق جهانگیری: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران بود | سال ۱۳۹۵ استثنا بود
  • ۲ عضو جدید وارد شورای نظارت بر صدا و سیما شدند