Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استاندار مرکزی از تشکیل کمیسیون ماده ۱۱ آب استان مرکزی ظرف یک هفته آینده خبر داد و گفت: طرح‌های تعدیل و کنترل مصرف آب در دشت‌های بحرانی شدت پذیرد و طرح سازگاری با کم‌آبی استان مرکزی تاکنون ارائه داده نشده است. ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مهدی زندیه‌وکیلی ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی با اشاره به دستورابلاغ شده مبنی بر مدیریت و حفظ منابع  آبی استان مرکزی اظهار داشت: دستورات ابلاغ شده استان مرکزی را ملزم به تهیه برنامه سازگاری با کم‌آبی و مدیریت منابع آبی موجود ساخته است که در زمینه ارائه این طرح در لیست آخرین استان‌هایی که طرح مذکور را ارائه نداده‌اند قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه استان مرکزی به سبب ارائه ندادن طرح سازگاری با کم‌آبی خود حتی در لیست نوبت سازمان ملی برای اخذ تائیدیه طرح هم قرار ندارد و تاکنون 15 جلسه حول محور تهیه طرح سازگاری با کم‌آبی برگزار و تاکنون منجر به نتیجه نشده است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: عدم مشارکت بهره‌برداران این طرح یعنی کشاورزان سبب می‌شود تا مجموع اقدامات و حتی تهیه طرح بی‌ثمر و بدون نتیجه باقی بماند، همچنین انجام اقدامات پراکنده و نپذیرفتن محاسبات هریک از ارگان‌های متولی تهیه این طرح از سوی دیگر ارگان‌های دخیل راه به جایی نمی‌برد.

تغییر "فرهنگ مصرف" تنها راه نجات گیلان از کم آبی استآبفای تهران: تابستان 98 مشکل کم آبی نداریمبوشهر|مشکلات کم آبی عسلویه کاهش می‌یابد

زندیه‌وکیلی ادامه داد: در تمامی دشت‌های استان مرکزی آب‌های قابل برنامه‌ریزی وجود دارند اما در برخی از دشت‌های استان با معضل کم‌آبی و یا نبود منابع آبی مواجه هستیم که در چنین شرایطی علاوه بر نصب کنتورهای حجمی باید بکوشیم تا اصلاح و تعدیل چاه‌های آب در قالب گسترده‌تری انجام گ یرد.

وی عنوان کرد: مسئولان اجرای این طرح باید یکدیگر را در خصوص آمار و ارقام و حتی برنامه‌های مودر نیاز توجیه کنند و در غیر این صورت طرح سازگاری با کم‌آبی تنها بر روی کاغذ و بدون هیچ ارزش اجرائی باقی می‌ماند، در بسیاری از مناطق استان مرکزی چاه‌های متعددی وجود دارد که تعدیل واقعی برای آنها صورت نمی‌گیرد و این مسئله نیازمند رسیدگی است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: بدون مشخص کردن ضریب تعدیل صحیح نمی‌توان برنامه درستی ارائه داد و به این خاطر باید کمیسیون ماده 11 آب ظرف مدت یک هفته آتی تشکیل شود و در  این جلسه آمار صحیح و دقیقی از تعداد چاه‌های غیرمجاز استان مرکزی، تعداد چاه‌های نیازمند انسداد، اضافه برداشت‌ها و سهمیه‌های تعدیل مشخص شود زیرا تا زمانی که برنامه‌ریزی دشت به دشت انجام نگیرد نمی‌توان طرح صحیحی ارائه داد.

زندیه‌وکیلی بیان کرد: حوزه صنعت استان مرکزی نیز باید میزان درصد توانایی صرفه‌جویی مصرف آب و میزان احتیاج آب مصرفی برای صنایع جدید را تعیین کند تا بتوانیم سهم صحیحی از این حوزه در طرح سازگاری با کم‌آبی تعیین کنیم، معتقدیم نرخ بالای مصرف آب می‌تواند به‌عنوان یک عامل بازدارنده عمل کند و مشترکین برای کنترل بهای آب مصرفی خود به صرفه‌جویی در مصرف بپردازند.

انتهای پیام/ز

R41371/P1549/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمدحسن نامی در فرودگاه شهدای ایلام در بدو ورود به این استان، اظهار کرد: حوزه پیشگیری از حوادث غیرمترقبه یکی از موضوعاتی است که در سفر رییس سازمان مدیریت بحران کشور مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارت‌های جدی در زمینه سیلاب، زلزله، فرونشست زمین و آتش سوزی با توجه به جغرافیای کوهستانی و سبز استان ایلام جلوگیری شود در این سفر دیده شده است.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تشریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان از جمله گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.
نامی تصریح کرد: با توجه به این که برخی از قسمت‌های این مسیل‌ها و گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام فرو ریخته است؛ تلاش خواهد شد که بازسازی این گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام انجام شود.
وی ادامه داد: بازدید از شهر سرابله و سایر مناطق استان که نیاز به بررسی در زمینه مدیریت بحران و کاهش مخاطرات در سوانح و حوادث غیرمترقبه دارند از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام است.
سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این خصوص، اظهار کرد: بازدید از مسیل‌هایی که در سیل‌های سال گذشته مورد آسیب قرار گرفته، بررسی صدا‌های زیرسطحی شهر سرابله، بازدید از وضعیت ساخت و ساز‌های غیر ایمن و سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و پیشگیری از بحران در حوزه حریق و آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع از برنامه‌های سفر معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استان است.
دیدار با استاندار ایلام، سفر به شهرستان بدره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر بخش‌های این سفر است.
ادای احترام به شهدای گمنام، دیدار با استاندار ایلام و سفر به شهرستان بدره و بازدید از سد و نیروگاه سیمره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استان ایلام است.

دیگر خبرها

  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • تداوم بارش‌ها در استان مرکزی