Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:14:53 GMT

چالدرانی‌ها دمای زیر صفر را تجربه کردند

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۱۳۶۱

چالدرانی‌ها دمای زیر صفر را تجربه کردند

مهدی کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دمای هوای چالدران و تکاب طی بامداد امروز به صفر درجه سانتی‌گراد رسید و این ۲ منطقه، سردترین شهرهای استان گزارش شدند. 

وی بیان کرد: دمای ارومیه نیز در این مدت بین ۶ و ۲۱ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی اضافه کرد: در این مدت همچنین شهرستان پلدشت با دمای ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر استان ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار داشت: بیشترین بارش‌های هفته جاری در شهرستان ارومیه و بخش انزل به ثبت رسیده که به ترتیب سه و پنج میلی‌متر بود.

کریمی گفت: هوای استان در ۲۴ ساعت آینده پایدار خواهد بود و فقط به تدریج برگرمای هوا به میزان ۲ درجه سانتی‌گراد افزوده می‌شود.

آذربایجان‌غربی در ۲ روز گذشته شاهد هوایی سرد و ملایم بود؛ این استان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش‌های سالانه ۴۵۰ میلی‌متر و در حدود ۲ برابر میانگین بارندگی کشور است؛ بیش از ۸۰ ایستگاه باران‌سنجی فعال در این استان وجود دارد.

۷۱۲۵/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی آذربایجان غربی چالدران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۱۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه تعویض پکینگ برج خنک کننده

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، زمان تعویض پکینگ برج خنک کننده باید به پارامترهای مختلفی توجه کرد تا بالاترین راندمان را به دست آورد. در طول مدت کار کولینگ تاور، قطعاتی از برج از جمله پکینگ نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. بنابراین تعویض صحیح و به موقع پکینگ برج خنک کننده از تخریب برج و استهلاک اجزای داخلی برج جلوگیری می‌کند.

پکینگ برج خنک کننده در کولینگ تاورها، سطحی برای ایجاد تماس بین آب و هوا و سطحی برای تبادل انرژی و انتقال حرارت ایجاد می‌کند. با گذشت زمان و به علت تبخیر دائم آب در برج با افزایش غلظت مواد محلول در آب شاهد رسوب گرفتگی در پکینگ برج خنک کننده خواهیم بود؛ اغلب رسوب‌ها از جنس کلسیم و منیزیم هستند.

رسوب گرفتگی در پکینگ برج خنک کننده، می‌تواند مشکلاتی را به دنبال داشته باشد. پکینگ‌هایی که دچار رسوب زیاد شده‌اند؛ نمی‌توانند عملکرد خود را به درستی انجام دهند و در نتیجه راندمان برج خنک کننده به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده و دمای آب خروجی به شدت افزایش پیدا می‌کند.

به طور کلی در طی دوران عمر مفید برج خنک کننده، قطعاتی از برج از جمله پکینگ نیاز به تعویض پیدا می‌کنند؛ تعویض صحیح و به موقع پکینگ برج خنک کننده از تخریب برج و استهلاک اجزای داخلی برج جلوگیری می‌کند. در تعویض پکینگ برج خنک کننده باید جنس و نوع پکینگ مورد توجه قرار گیرد. با توجه به نوع پکینگ روش تعویض پکینگ می‌تواند متفاوت باشد.

انواع پکینگ برج خنک کننده

انواع پکینگ برج خنک کننده به طور کلی شامل سه دسته پکینگ‌های فیلم، پکینگ های اسپلش و چوبی تقسیم می‌شوند که نوع چوبی آن با توجه به آسیب به محیط زیست و تخریب جنگل‌ها توصیه نمی‌شود. پس به طور کلی دو دسته پکینگ فیلم و اسپلش داریم.

پکینگ فیلم براساس نوع مواد تشکیل دهنده آن به دو دسته پکینگ فیلم PVC (Polyvinyl chloride) و پکینگ P (Polypropylene) تقسیم می‌شوند. پکینگ‌های PVC برای دماهای پایین تا ۵۰ درجه سانتی گراد و پکینگ‌های P.P برای دماهای ۵۰ درجه سانتی گراد تا ۸۰ درجه سانتی گراد مناسب است و افزایش دمای آب به بیش از ۸۰ درجه سانتی گراد باعث دفرمگی و از دست دادن استحکام پکینگ می‌شود.

پکینگ‌های فیلم با گام‌های مختلف ۱۲، ۱۴،۱۶، ۱۹، ۲۰ الی ۳۰ سانتی متر تولید می‌شود که هرچه قدر گام‌ها کمتر باشد، بازده پکینگ بیشتر است. از طرفی نیز این عامل باعث تشکیل سریع‌تر رسوب در پکینگ می‌شود. به طور استاندارد پکینگ‌های فیلم با استاندارد گام ۱۹ توصیه می‌شود که هم بازده خوبی دارند و هم از رسوب آب در پکینگ نسبت به گام‌های کوچک‌تر بهتر است و عملکرد بهتری نیز دارد.

پکینگ‌های فیلم PVC، معمولاً با چسب مخصوص که استحکام خود را تا ۶۰ درجه سانتی گراد حفظ می‌کند به هم متصل می‌شود و پکینگ‌های فیلم P.P با نوعی جوش التراسونیک به یکدیگر متصل می‌شود. پکینگ‌های فیلم در ابعاد استاندارد و در یک بلوک ۳۰×۳۰×۱۲۰ سانتی متر تولید می‌شود. ضخامت پکینگ های فیلم در حدود ۴۰۰ میکرون تا ۵۰۰ و ۶۰۰ میکرون است. از انواع دیگر پکینگ‌های فیلم به دو نوع دیگر پکینگ فیلم جریان متقاطع (Film Cross Flow) و پکینگ فیلم فلوت (Film Flute Fill) را نام برد.

پکینگ های اسپلش در انواع مختلفی وجود دارد و این نوع پکینگ‌ها به دلیل خواصیت توری مانندی که دارند اجازه تشکیل رسوب را نمی‌دهند و به پکینگ‌های ضد رسوب معروف هستند. پکینگ‌های اسپلش از آن جهت که مواد تشکیل دهنده آنها P می‌باشد، مقاوت خوبی تا دمای بالا و در حدود ۸۰ درجه سانتی گراد آب را دارند.

چون توری‌های آن ضخامت بالاتری دارند در مقابل افزودنی‌های مجاز به آب برج خنک کننده و اسید شویی مقاومت بیشتری را نسبت به پکینگ های فیلم دارند. ضخامت پکینگ نت اسپلش (یکی از انواع پکینگ‌های اسپلش) در حدود ۳ میلی متر است. پکینگ‌های نت اسپلش در ابعاد استاندارد ۳۰×۳۰×۱۲۰ قابل تولید هستند.

تعیین نوع پکینگ برج خنک کننده

نحوه‌ی طراحی مهم‌ترین عواملی هستند که در تعیین انواع پکینگ به آنها توجه می‌شود. این فرآیند کیفیت و درجه حرارت آب را نیز تعیین می‌کند. در مناطق که آب دارای املاحی است که احتمال رسوب دارند باید اطمینان حاصل شود که بسته بندی به واسطه این رسوبات مسدود نشده و عملکرد آن را کاهش نمی‌دهد. برای آب‌هایی که آلوده کم و یا متوسط دارند، جریان عمودی، یا متقاطع بزرگ‌تر از جمله گزینه‌هایی است که می‌تواند انتخاب شود. برای آب‌هایی که به شدت آلوده هستند، باید از شبکه یا پاشش مورب استفاده شود. در صورت که پاشش مورب کوچک کار آمد نباشد لازم است که از پاشش های مورب بزرگ‌تری استفاده شود.

پاکسازی و بهسازی پکینگ برج خنک کن

اقدامات لازم جهت پاکسازی و بهسازی پکینگ برج خنک کن و رسوب زدایی آن پیشنهاد می‌گردد. اول هر فصل کاری قبل از اینکه کولینگ تاور راه اندازی شود. ابتدا پکینگ‌ها با فشار بالای آب شست و شو داده شود تا پکینگ‌ها عمر بیشتری را کار کنند و رسوب پکینگ کولینگ تاور که تشکیل شده است، از بین برود و در اضافه کردن ادتیوها و مواد ضد قارچ و جلبک و اسید شویی مقدار مناسب به آب برج اضافه شود.

مراحل تعویض پکینگ برج خنک کننده

مراحل تعویض پکینگ برج خنک کننده و نحوه تعویض پکینگ برج خنک کن به شرح زیر است:

ابتدا باید پمپ‌های برج خنک کننده و فن برج خنک کننده را خاموش کنیم

صافی برج خنک کننده و رسوب گیرها را از مدار خارج نمائیم

آب موجود در تشتک برج خنک کننده را از طریق شیر تخلیه آب خارج کنیم

پکینگ‌های کارکرده را از برج خنک کننده خارج کرده

تمامی ذرات خرد شده پکینگ‌ها وذرات قابل مشاهده را از برج خارج کرده به طوری که داخل برج خنک کننده تمیز شود

پکینگ‌های برج خنک کننده را درون برج خنک کننده جانمایی نمائیم

صافی برج خنک کننده و رسوب گیرها را به مدار برج خنک کننده باز گردانیم

برج خنک کننده را روشن کنیم

پمپ برج خنک کننده را نیز روشن نمائیم

دلایل تعویض پکینگ‌های برج خنک کننده

از دلایل تعویض پکینگ برج خنک کن، ورود آب بی کیفیت با TDS و سختی بالا به داخل دستگاه است. در این مورد می‌توان بوسیله سختی گیر رزینی و فیلترهای تصفیه نظیر شنی و کربنی، زمان تعویض را به تعویق انداخت. بنابراین می‌توان با یک هزینه نسبتاً جزئی، از این اقدام جلوگیری نمود. البته امروزه کاربرد دیونایزر نیز موجب کاهش عمر گرفتگی سطوح خنک کننده یا اصطلاحاً پوشال‌های کولینگ تاور می‌گردد.

PH مناسب آب برج جهت تعویض پکینگ برج خنک کننده

PH مناسب آب برج باید در محدوده ۶.۵ تا ۷.۵ باشد. این محدوده از PH آب بهترین شرایط برای جلوگیری از تشکیل رسوب است. اگرچه برای اضافه کردن محلول‌های اسیدی می‌توان PH آب را تا ۸.۵ نیز افزایش تا متناسب با میزان اسیدی که اضافه می‌شود PH آب برج در محدوده ۶.۵ الی ۷.۵ باشد.

قیمت تعویض پکینگ برج خنک کننده

قیمت پکینگ های برج خنک کننده به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله موارد تأثیرگذار بر قیمت سطح پر کن متریال سازنده آن است. طراحی منحصر به فرد و ابعاد قالب پکینگ، باعث افزایش بهای تمام شده این قطعه به سبب میزان مصرف مواد اولیه می‌شود. درجه کیفی مواد سازنده و درصد خلوص این مواد به همراه ضخامت ورقه‌های سطح پر کن از موارد تأثیرگذار بر هزینه ساخت این محصول است. قیمت تعویض پکینگ برج خنک کننده به پارامترهایی چون ابعاد برج خنک کننده و تعداد بلوک‌های آن و نوع برج خنک کننده (مدور، مکعبی و ابارا بودن) وابسته است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6098101

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • نحوه تعویض پکینگ برج خنک کننده
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • زنجانی‌ها منتظر بارش تگرگ باشند
  • بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • گرم‌ترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • گردمترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز جمعه ۱۵ اردیبهشت