Web Analytics Made Easy - Statcounter

روحانی در پاسخ به پرسشی در خصوص حمله به نفتکش ایرانی و پاسخی که ایران تعرضاتی از این دست خواهد داد، توضیح داد: ابتدا صبح روز جمعه به ما اعلام کردند که نفتکش ما در دریای سرخ دچار مشکل شده و سپس اعلام کردند مورد حمله قرار گرفته است. برای ما مشخص شده است این حمله از جانب یک دولت صورت گرفته و ناوچه یا قایقی راکت‌هایی را به سمت نفتکش شلیک کرده که دو راکت به نفتکش اصابت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نفتکش دوربین داشت و تصاویر زمان حمله ضبط شده و از این طریق محل شلیک و زمان برخورد آن مشخص است. قطعات موشک ضبط و تصویربرداری شده و ما مشاهده کرده‌ایم و باید بررسی دقیق‌تری انجام دهیم و نتیجه آن را در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

او تاکید کرد: این اقدام کاری شرورانه و غلط در منطقه بود و ما در حال بررسی هستیم تا بدانیم چه دولتی در این زمینه دخالت داشته، کار یک فرد، یک گروهک و ... نبوده است، اما اینکه بگوییم چه دولتی بوده هنوز زود است و اگر برای ما روشن شود چه کشوری این کار را کرده است باید منتظر عواقبش باشد.

روحانی درباره ناامنی تردد نفتکش ها در منطقه و شرایط ایران برای ایجاد امنیت گفت: ما می بینیم نفتکش هایی در دریای عمان یا جای دیگر مشکل پیدا می‌کنند اما واقعیت این است که همه کشورهای منطقه و جهان باید بدانند ناامنی درست کردن در منطقه به معنی فشار به جمهوری اسلامی نیست، بلکه فشار به اقتصاد و امنیت جهانی است و این مسئله باید به صورت کلی برطرف شود ما برای امنیت نفتکش های خود تدابیری اندیشیده ایم و اقداماتی را صورت داده و می دهیم.

۲۱۷۲۱۷

کد خبر 1310691

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی نفتکش نفتکش سابیتی سوریه ترکیه کردهای سوریه اربعین پیاده روی اربعین ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ حسن روحانی شهرداری تهران تیم ملی فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند دامنه فارسی به ثبت رسیده است؟

 نام دامنه بخشی است که گویای نام برند یا فعالیت کاربر بوده و آن را به دلخواه خود انتخاب می‌کند. پسوند‌های مجاز و معتبر در واقع پسوند‌هایی هستند که توسط کمیته مخصوص تأیید و تصویب پسوند‌ها یعنی آیکن (ICANN) تأیید شده باشند. نمونه‌های پسوند‌های متداول com، org و ir هستند و انتخاب نام دامنه مناسب و ساده بسیار مهم بوده و همچنین در رتبه‌بندی (Ranking) نتایج جست‌وجوی گوگل نیز تأثیرگذار است.

در واقع دامنه یا دامین همان آدرس اینترنتی است که شما با آن شناخته می‌شوید. این آدرس هر چقدر ساده‌تر و سرراست‌تر باشد بهتر بوده و کاربران بیشتری شما را خواهند یافت. دامنه از دو بخش اصلی تشکیل‌شده است؛ نام دامنه و پسوند دامنه، نام دامنه را شما تعیین می‌کنید و در صورتی که این نام آزاد باشد می‌توانید آن را در اختیار بگیرید. البته پسوند دامنه هم‌بستگی به نوع کار شما و گاهی به کشوری که در آن هستید، بستگی دارد.

در ایران، پژوهشگاه دانش‌های بنیادی از جمله مراکز اصلی برای ثبت دامنه‌های اینترنتی به شمار می‌رود و هر کاربری که تمایل به ثبت دامنه‌ای برای بازگشایی سایت خود داشته باشد، باید به سایت این مرکز یا یکی از نمایندگان فعال آن در سطح کشور مراجعه کند. 

این پژوهشگاه همچنین آماری دقیق از دامنه‌های ایرانی را به دست می‌دهد. مرکز ثبت دامنه کشوری ایران زیرمجموعه پژوهشگاه دانش‌های بنیادی است و وظیفه ثبت دامنه‌ها در ایران را برعهده دارد. شاید گستره دامنه‌های سطح بالایی مانند Com، Net، Org و Info که در سراسر وب وجود دارند و زمینه درخواست برای این دامنه‌ها در تمامی کشور‌ها باز است، بسیار گسترده باشد که برآورد آماری دقیق از آنها کمی مشکل شود، اما مرکز ثبت دامنه آمار آخرین دامنه‌های ثبت‌شده را به دست می‌دهد.

طبق آخرین آمار موجود در مرکز ثبت دامنه کشوری ایران، از ابتدای ثبت دامنه‌های فارسی در کشور تاکنون یک میلیون و ۶۲۵ هزار و ۵۷۶ دامنه ثبت شده است و از بین پسوند‌های ثبت‌شده فارسی، پسوند ir با یک میلیون و ۶۱۷ هزار و ۲۹۴ دامنه فعال در صدر قرار دارد. در واقع بیش‌ترین سهم متعلق به همین پسوند است؛ به‌طوری که از میان دیگر پسوند‌های فارسی، هر کدام کمتر از ۵۰۰۰ دامنه را ثبت کرده‌اند.

دامنه‌هایی که بیشتر از ۱۰۰۰ مورد ثبت‌شده دارند، co.ir با ۴۳۲۹ مورد، دامنه ایران با ۱۴۸۷ مورد و دامنه ac.ir با ۱۱۱۰ دامنه فعال هستند. هم‌چنین دامنه‌های دیگری وجود دارند که کمتر از ۱۰۰۰ مورد به نام آنها ثبت شده است.

دامنه id.ir با ۷۲۱ مورد، دامنه org.ir با ۲۳۰ مورد، دامنه sch.ir با ۲۱۲ مورد و دامنه gov.ir با ۱۶۸ مورد نیز در رتبه‌های بعدی لیست قرار دارند. کمترین دامنه ثبت‌شده نیز متعلق به دامنه net.ir با ۲۵ دامنه فعال است.

منبع :ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • یک میلیون و 625 هزار دامنه فارسی ثبت شد!
  • چند دامنه فارسی به ثبت رسیده است؟
  • روایتی کامل از شب حمله ایران به اسراییل
  • وقتی مسی را تعویض کردم، خبر از عواقبش نداشتم!
  • آیا « راه حل دو کشوری » میان فلسطین و اسرائیل ممکن است؟/ چالش های پیش روی کشور مستقل فلسطین چیست؟
  • برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم چگونه تصحیح می شود؟
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • ۴ پیامد حمله موشکی سپاه به اسرائیل به روایت امام جمعه تهران
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • فیلم/انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا