Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@20:47:27 GMT

آغاز برق‌رسانی به ۲۵ هزار خانوار عشایر کوچ‌رو

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۱۵۳۱

آغاز برق‌رسانی به ۲۵ هزار خانوار عشایر کوچ‌رو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، علی چهل‌امیرانی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی روزانه چهار روستای کشور برق‌دار شده است، گفت: تعداد روستاهای برق‌دار شده از ابتدای انقلاب تاکنون ۱۳ برابر شده و هم اکنون از مرز ۵۷ هزار و ۳۵۰ روستا گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه به دو هزار و ۷۰۹ روستا در سخت‌گذرترین و دور افتاده‌ترین مناطق کشور (هر هفته ۹ روستا) برق‌رسانی شده است، ادامه داد: طی ۶ سال اخیر جهت توسعه، نگهداری و بهسازی شبکه برق روستایی و برق‌رسانی به روستاها و عشایر فاقد برق، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ برابر ۶ سال قبل است.

مجری طرح برق‌رسانی روستایی با تاکید بر اینکه تاکنون ۲۵۰ هزار کیلومتر شبکه به منظور تامین برق ۲۱.۵ میلیون نفر روستایی ایجاد شده است، افزود: برای سال ۹۸ برق‌رسانی به ۴۰۰ روستا و همچنین توسعه، بهسازی و نگهداری شبکه‌های برق روستایی موجود با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است.

چهل‌امیرانی با اشاره به اینکه در حال حاضر جمعیت روستایی برق‌دار در ایران به بیش از ۹۹.۷ درصد رسیده است، ادامه داد: بر اساس اطلاعات سایت آژانس بین‌المللی انرژی، این رقم در آمریکای مرکزی و جنوبی ۸۶ درصد، قاره آسیا ۸۵ درصد، خاورمیانه ۷۸ درصد، آفریقا ۳۶ درصد و به طور کلی در جهان جمعیت روستایی برق‌دار حدود ۷۶ درصد است. از این رو کشور ما در زمینه برق‌رسانی روستایی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.
 

کد خبر 4746818

منبع: مهر

کلیدواژه: برق نیروگاه برق تولید برق برق رسانی اربعین 98 قیمت دلار بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی بورس بازار سهام دلار قیمت سکه بهار آزادی مالیات قیمت نفت ایالات متحده آمریکا وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت یورو پروازهای اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۱۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رقابت‌های فوتبال جام روستایی در بوکان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، شهابی افزود: این بازی‌ها به میزبانی روستا‌های قازلیان، حمامیان و داشبند در پنج گروه برگزار و در نهایت تیم‌های برتر راهی مراحل بعدی شدند.   وی گفت این بازی‌ها در نهایت و با برگزاری ۷۴ بازی به کار خود در استادیوم پنج‌هزارنفری خاتم‌الانبیا بوکان به کار خود پایان داد.   گفتنی است فینال این مسابقات با استقبال دوستداران فوتبال در استادیوم پنج‌هزارنفری خاتم‌الانبیا برگزار و در پایان تیم منتخب روستا‌های تیکانتپه و ئنگی‌کند اول شد.    همچنین تیم روستای ملالر دوم شد و تیم‌های حمامیان و کانی‌دریژ مشترکاً موفق به دریافت جام اخلاق مسابقات شدند.

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • پایان رقابت‌های فوتبال جام روستایی در بوکان 
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • پرشدن کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه درپی بارش‌های اخیر
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • امدادرسانی ١٠ خانوار عشایر گرفتار در بارندگی‌های اخیر شهرستان دنا
  • جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود
  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است