Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید مناف هاشمی در خصوص لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: در ماده ۵۳ لایحه مالیات بر ارزش افزوده وضع عوارض مربوط به شهرداریها توسط شوراهای اسلامی شهر با اخذ اجازه وزارت کشور امکان پذیر شده است. براساس اصل ۱۰۰ قانون اساسی اختیارات حکومت‌های محلی و شوراهای اسلامی شهرها نباید آسیب ببیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نباید اختیارات شوراهای شهر و روستا و دهیاریها محدود شود، افزود: پتانسیل هر شهر و روستا متناسب با ظرفیت آنجا متفاوت است و آن ها باید بتوانند برای مسایل محلی قانون ‌گذاری کنند. 

مشاور شهردار تهران در امور توسعه منابع پایدار شهرداری در خصوص تساوی سهم شهرداری‌ها و دولت از عوارض مالیات بر ارزش افزوده، عنوان کرد: در بند ۳ ماده ۴۱ توافق شده است، سهم شهرداری‌ها و دولت برابر باشد. طبق ماده ۴۲ باید سهم شهرداریها و دهیاریها به طور ۱۰۰ درصد به صورت ماهیانه پرداخت شود. 

هاشمی ادامه داد: اگر این قانون در صحن مجلس شورای اسلامی تصویب شود، درآمدهای پایدار شهرداری کشور بهتر می شود. بسیاری از شهرداری‌های کشور با مشکلات مالی مواجه هستند و برخی چند ماه حقوق پرداخت نکرده اند. 

وی تصریح کرد: اگر ماده ۵۳ و بند ۳ ماده ۴۱ تصویب نشوند و معافیت‌های ماده ۹ کاهش پیدا نکند، لایحه مالیات بر ارزش افزوده اثرگذاری چندانی نخواهد داشت. امیدوارم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موارد حساسیت لازم را نشان دهند و همان گونه که در کمیسیون اقتصادی مجلس، دولت و نمایندگان همراهی و همسویی لازم را داشتند در صحن مجلس شورای اسلامی هم به این موارد توجه شود.

بنا براعلام شهرنوشت، مشاور شهردار تهران تاکید کرد: شهرداری های کشور با حدود ۷۰ درصد وسعت بزرگ ترین دستگاه‌های اجرایی در حوزه خدمات رسانی شهری به مردم هستند و امیدوارم با تصویب و اصلاح این موارد بتوانند مسیر توسعه را دنبال کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: لایحه مالیات بر ارزش افزوده شوراهای اسلامی شهر وزارت کشور قانون اساسی شوراهای اسلامی شوراهای شهر و روستا قانون شهردار تهران شهرداری دولت مالیات مجلس شورای اسلامی مشکلات مالی حقوق نمایندگان مجلس شورای اسلامی شورای اسلامی خدمات رسانی مالیات بر ارزش افزوده شهرداری ها حقوق و دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۱۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه

مسئول روابط‌عمومی شورای اسلامی شهرکرد گفت: رئیس شورای اسلامی شهرکرد به مناسبت روز شوراها سخنران پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرکرد خواهد بود و به ارائه گزارش مختصری از عملکرد، خدمت‌رسانی و فعالیت‌های شورای دوره ششم به مردم شهرکرد خواهد پرداخت.

ایمان آرش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به نهم اردیبهشت روز شوراها اظهار کرد: مصطفی حیدری رئیس شورای اسلامی شهرکرد هفت اردیبهشت‌، پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرکرد سخنرانی خواهد کرد و به ارائه گزارشی از اقدامات مدیریت شهری در سال‌های اخیر و برنامه‌های سال‌جاری خواهد پرداخت.

وی گفت: مصطفی حیدری از مرداد سال ۱۴۰۱ از سوی اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر به عنوان رئیس شورا انتخاب شد.

مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهرکرد، گفت: پیگیری و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام، پیگیری تعیین تکلیف و پرداخت بخش عمده بدهی‌های شهرداری، فعال‌سازی کدهای درآمدی شهرداری، نظارت مستمر بر تحقق بودجه شهرداری، توسعه و تقویت فضای سبز و امکانات تفریحی و گردشگری، تقویت سرمایه‌گذاری و پیشرفت چشم‌گیر پروژه‌ها با مشارکت مردم و بخش خصوصی، بازگشایی کمربندی جنوب و گره‌های ترافیکی، مطالعات طرح‌های شهری در حوزه‌های پسماند، فضای‌سبز، حمل‌ونقل و ترافیک از جمله شاخص‌ترین اقدامات شورای اسلامی شهرکرد است.

کد خبر 747923

دیگر خبرها

  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد