Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@22:20:19 GMT

فروش کارت های عابر بانک به کلاهبرداران 

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۱۷۱۲

فروش کارت های عابر بانک به کلاهبرداران 

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، افزود: در چهارم مهرماه امسال فردی به کلانتری ۱۰۱ تجریش مراجعه و اظهار داشت: در سیزدهم شهریور شخص ناشناسی که خود را از عوامل صدا و سیما معرفی می کرده با وی تماس تلفنی برقرار و اعلام داشت: بنده برنده جایزه شده ام و با راهنمایی این فرد به نزدیکترین دستگاه خود پرداز مراجعه و در حالی که با خط رایتل با وی در تماس بودم اعلام کرد، مبلغی را به شماره کارتی که وی اعلام می کند واریز کنم، من نیز با کارت به کارت کردن اطلاعاتی را از کارتم در اختیار آنها قرار دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مال باخته اظهار داشت: به منزلم برگشتم و منتظر دریافت جایزه بودم که در ۳ مرحله بالغ بر مبلغ چهار میلیون و پانصد هزار تومان از حساب های من برداشت شد و فردای آن روز به بانک مراجعه کردم و متوجه شدم که این مبالغ به شماره کارت های مختلفی کارت به کارت شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پرونده برای تحقیقات تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم آگاهی قرار گرفت، عنوان کرد: در تحقیقات پلیسی، هویت یکی از افرادی که پول ها به حساب او واریزشده شناسایی و مشخص شد که وی مردی ۴۹ ساله می باشد که وی سابقه دار بوده و در دفعات مختلف ایامی را در زندان سپری کرده است.

وی در خصوص شناسایی مخفیگاه اولین مظنون پرونده، اظهار داشت: کارآگاهان به دست آوردند که این مرد به مصرف مواد مخدر اعتیاد شدید دارد و جا و مکانی برای سکونت ندارد و بلامکان بوده در پارک های حوالی مرکز پایتخت بیتوته می کند. 

رئیس پایگاه یکم پلیس اگاهی پایتخت اظهار داشت: در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه متهم شناسایی و کارآگاهان موفق شدند وی را در اواسط مهر ماه دستگیر و به پایگاه یکم برای تحقیقات تکمیلی منتقل کنند. 

وی در خصوص اظهارات متهم گفت: متهم اظهار داشت که کارت های عابر بانکش را به افرادی به مبلغ یکصد هزار تومان فروخته است و از اینکه چه فرد یا افرادی به شماره حساب وی پول واریز کرده اند مطلع نمی باشد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تحقیقات پلیسی برای شناسایی سایر متهمان پرونده در حال جریان است، از شهروندان خواست: فریب افرادی که با موضوع برنده شدن در قرعه کشی یا سفر به عتبات عالیات و شگردهایی از این دست به اسم برنامه های رادیویی با آنها تماس می گیرند، نخورند. 

وی افزود: کلاهبرداران همیشه با زنده کردن حس طمع مال باخته فرصت فکر کردن را از وی گرفته و در فرصتی کوتاهی اقدام به خالی کردن موجودی حساب وی می کنند.

کد خبر 4746854

منبع: مهر

کلیدواژه: عابر بانک دستگيري سارق متهم اربعین 98 هفته ناجا شهرداری تهران شورای شهر تهران اربعین حسینی قوه قضاییه نیروی انتظامی وزارت آموزش و پرورش محسن هاشمی شهر تهران پیروز حناچی ناجا آتش نشانی کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حکمت الله شجاعی گفت: با وقوع کلاهبرداری‌های متعدد از شهروندان غیر بومی تحت عنوان عضویت در شرکت هرمی موسوم به کیونت، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس آگاهی البرز قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز مطرح کرد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد افرادی با ایجاد یک هرم تحت عنوان شرکت کیونت به بهانه کاریابی در شرکت‌های معتبر دولتی، جوانان را اغفال و جذب کرده‌اند.

سرهنگ شجاعی بیان کرد: بنا بر حساسیت موضوع، تحقیقات به صورت تخصصی آغاز شد و در مرحله اول کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت ۱۲ نفر را شناسایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه‌های متهمان را در منطقه حیدرآباد شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی موفق به دستگیری آنها شدند.

این مقام انتظامی مطرح کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد تشکیل باند هرمی موسوم به شرکت کیونت اعتراف کردند. ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این باند حدود دو میلیارد ریال برآورد می‌شود.

کد خبر 6091353

دیگر خبرها

  • عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • خبر تازه درباره پرونده باغ ازگل؛ چه افرادی احضار شدند؟
  • احضار افرادی درباره پرونده باغ ازگل
  • سخنگوی قوه قضاییه: احضار افرادی در پرونده حوزه ازگل
  • باند سارقان اسپیلت در زابل منهدم شد
  • خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق روی دکل برق دستگیر شد
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج