Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهناز جعفریان روز دوشنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: اداره کل استاندار استان در حوزه فرآورده های نفتی فعالیت های بسیاری انجام می دهد.

وی ادامه داد: کنترل، نظارت، ارزیابی، استانداردسازی و صدور گواهینامه استاندارد برای واحدهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری در سطح استان، نمونه برداری و آزمون روتین از واحدهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری استان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله فعالیت های این اداره کل در حوزه فرآورده های نفتی به شمار می رود.

مدیرکل استاندار استان مرکزی بیان کرد: از اقدامات اخیر این اداره کل در حوزه فرآورده های نفتی بازدید و نظارت دایم بر هاب سوختی و نمونه برداری های سوختی گمرکات استان، هماهنگی و اصلاح فرآیند کدگذاری و ارسال نمونه و... می باشد.

جعفریان اظهار داشت: نوع فرآورده های نفتی مورد بررسی در کارگروه های تعیین ماهیت شامل پنج فاز است.

وی گفت: ۱۹ جلسه کارگروه تعیین ماهیت در شش ماهه نخست سال جاری برگزار شده و یک هزار و ۱۸۶ پرونده بررسی شده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی افزود: از یک هزار و ۱۸۶ پرونده، اعلام نظر قطعی یک هزار و ۲۷ پرونده صورت گرفته و ۱۴۱ پرونده به منظور آزمون مجدد و یا تکمیل مدارک عودت داده شده و همچنین ۱۸ پرونده به منظور اعلام نظر به کارگروه کشوری ارسال شده است.

مهناز جعفریان گفت : از یک هزار و ۱۸۶ پرونده بررسی شده، ۳۷۲ پرونده ارسالی از گمرک اراک و ۸۱۴ پرونده ارسالی از گمرک ساوه بوده است.

وی بیان کرد: همچنین در شش ماه نخست امسال از دو هزار و ۲۰۶ نمونه برداری انجام شده یک هزار و ۷۱ نمونه مربوط به گمرک اراک و یک هزار و ۱۳۵ نمونه مربوط به گمرک ساوه بوده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: در شش ماهه نخست امسال ۷ هزار نمونه برداری انجام شده است که دو هزار نمونه متعلق به استان مرکزی بوده است.

جعفریان گفت: یک هزار و ۳۸۰ نوع فرآورده نفتی کد گذاری شده مربوط به یازده استان از قبیل مرکزی، تهران، قزوین، البرز ،سمنان، قم، کردستان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، گیلان و لرستان انجام شده که ۴۴ شرکت در این زمینه با اداره کل استاندارد استان همکاری کردند.

وی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری به ازای هر ماه بین ۶۰ الی ۸۰ درصد صادرات سوخت زمینی، از استان انجام شده است.

کد خبر 4746855

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندارد اداره کل استاندارد استان مرکزی سازمان استاندارد اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین شیراز رادیو اربعین شهرکرد استانداری سمنان نیروی انتظامی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۱۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتاب نخستین کاوشگر جهان برای نمونه‌برداری از سمت دور ماه

چین روز جمعه با موفقیت کاوشگر Chang'e-۶ را به فضا پرتاب کرد و مأموریتی جسورانه را برای جمع‌آوری حدود ۲ کیلوگرم نمونه از سمت دور ماه آغاز کرد. این اولین بار در تاریخ است که یک کشور تلاش می‌کند از این منطقه مرموز، نمونه جمع‌آوری کند.

به گزارش تسنیم، کاوشگر Chang'e-۶ که توسط موشک Long March-۵ Y۸ قدرتمند حمل می‌شد، پس از رسیدن به مدار برنامه‌ریزی شده، سفر چند هفته‌ای خود به ماه را آغاز کرد. این کاوشگر شامل یک مدارگرد، یک فرودگر، یک صعود‌کننده و یک کپسول بازگشت است.

انتظار می‌رود Chang'e-۶ در اواخر سال جاری در حوضه Aitken، یک دشت عظیم برخوردی در قطب جنوب ماه، فرود بیاید. این منطقه که به دلیل قدمت باستانی و پتانسیل علمی بالا انتخاب شده است، می‌تواند سرنخ‌هایی را در مورد منشاء و تاریخچه ماه ارائه دهد.

جمع‌آوری نمونه از سمت دور ماه یک چالش فنی پیچیده است، زیرا این منطقه از دید مستقیم زمین پنهان است. برای غلبه بر این مشکل، Chang'e-۶ از یک ماهواره رله برای برقراری ارتباط با زمین استفاده خواهد کرد.

این کاوشگر همچنین حامل چهار ابزار علمی بین‌المللی است که توسط دانشمندانی از فرانسه، اروپا، ایتالیا و پاکستان توسعه یافته است. این ابزار‌ها برای مطالعه ترکیب، خواص فیزیکی و تاریخچه نمونه‌های جمع‌آوری شده استفاده خواهند شد.

ماموریت Chang'e-۶ گامی مهم در اکتشاف ماه توسط چین است. این کشور در سال ۲۰۲۰ با ماموریت Chang'e-۵ از سمت نزدیک ماه نمونه‌برداری کرد و اکنون قصد دارد با رسیدن به سمت دور ماه به اکتشافات خود ادامه دهد.

دیگر خبرها

  • پرتاب نخستین کاوشگر جهان برای نمونه‌برداری از سمت دور ماه
  • بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می شود
  • ۲ قاچاقچی سوخت یارانه‌ای در زنجان جریمه شدند
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • رسیدگی به پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • ◄ رفع مسدودی ۶۰۰۰ کارت سوخت کامیون و اتوبوس
  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • ۱۲ وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل پلمب شد