Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-05@03:36:58 GMT

مردم نگران سکه‌های تقلبی نباشند

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۲۴۷۸

صراط:

طلا یکی از فلزات مهم و گران بها در جهان است که از آن به عنوان اشیا زینتی و پشتوانه پولی برخی از کشور‌ها استفاده می‌شود که ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش میزان امروزه گردش پولی و مالی در بازار خرید و فروش طلا به قدری بالا رفته که بخشی از اقتصاد کشور‌ها وابسته به این بازار است.

اشتغال نیز در بازار طلا رواج زیادی دارد، افرادی در معادن استخراج طلا مشغول به کار هستند، افرادی نیز در کارگاه‌های ساخت زیورآلات و شمش طلا کار می‌کنند، عده‌ای طلای ساخته شده را به مغازه دار‌ها می‌فروشند و درنهایت عده‌ای در واحد‌های فروش مشغول خرید و فروش طلا به مشتری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما متاسفانه در این صنف نیز مانند برخی صنوف دیگر، تخلف و تقلب صورت می‌گیرد به عنوان مثال فروشندگان در ترازو‌های خود کم فروشی می‌کنند یا تولیدکنندگان در ساخت زیورآلات از سنگ‌های ارزان قیمت‌تر استفاده می‌کنند.

در همین راستا چندی پیش، نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد نسبت به رواج تقلب در برخی بازار‌ها هشدار داد و گفت: مردم در مراجعه به طلافروشی‌ها مراقب باشند که طلا و جواهر تقلبی به آنان فروخته نشود.

وی با اشاره به وجود کالا‌های تقلبی در برخی بازار‌ها افزود: طلا و جواهر یکی از بازار‌هایی است که کالا‌های تقلبی در آن به وفور یافت می‌شود، از این رو لازم است مردم نسبت به اصالت کالایی که خریداری می‌کنند حساسیت لازم را داشته باشند.

به تازگی نیز نوعی دیگر از تقلب در این صنف باب شده، به طوری که تعداد بسیار محدودی از سکه‌های وکیوم شده تقلبی وارد بازار و به دست مشتریان رسیده است.

واحد‌های مجاز نمی‌توانند تخلفی در این راستا انجام دهند چراکه واحد آن‌ها ثبت و در صورت تخلف سریعا واحد آن‌ها پلمب می‌شود، با این وجود این سکه‌های تقلبی به دست واحد‌های غیر مجاز یا دست فروشان به دست متقاضی می‌رسد.

در همین راستا محمد کشتی آرای، رئیس کمیسیون طلا و جواهر در گفتگو با خبرگزاری میزان اظهار کرد: بانک مرکزی تنها نهادی است که اجازه ضرب و نشر سکه را دارد و هر سکه‌ای که توسط بانک مرکزی ضرب نشده باشد، فاقد اعتبار است.

وی در ادامه افزود: سکه‌های تقلبی به هیچ عنوان توسط واحد‌های مجاز فروخته نمی‌شود چراکه این واحد‌ها موظف به ثبت شماره فاکتور‌های فروش خود هستند، پس امکان تخلف در این واحد‌ها وجود ندارد.

رئیس کمیسیون طلا و جواهر بیان کرد: برخی مغازه داران ممکن است بدون داشتن مجوز، اقدام به فروش سکه و طلا کنند که به تازگی نظارت نیروی انتظامی و اداره اماکن در این راستا بیشتر شده و در صورت مشاهده، واحد آن‌ها سریعا پلمب می‌شود.

کشتی آرای خاطر نشان کرد: مردم توجه داشته باشند که تحت هیچ شرایطی از واحد‌های غیر مجاز یا دست فروش‌ها سکه و طلا نخرند و با خیال راحت از واحد‌های مجاز اقدام به خرید کنند.

با این تفاسیر مردم به هیچ عنوان نگران سکه‌های تقلبی نباشند و به راحتی می‌توانند به مراجعه به واحد‌های مجاز، سکه و طلا خریداری کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سکه تقلبی بازار طلا شمش طلا صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۲۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی

«شورای آتلانتیک» نوشت: ایران در مسیر جایگزینی روسیه به عنوان صادرکننده پیشتاز تسلیحات قرار دارد، به همین دلیل ایالات متحده نیازمند یک استراتژی مشخص برای مقابله با این روند است.

به گزارش مشرق، اندیشکده «شورای آتلانتیک» در گزارشی آورده است ایران به خوبی در راه تبدیل شدن به یک صادرکننده درحال پیشرفت تسلیحات در سطح جهان قرار دارد؛ تهران در سال‌های گذشته، فروش و انتقال پهپادهای خود را به نقاط مختلف جهان از آمریکای جنوبی تا آفریقا به سرعت افزایش داده است و به صورت ویژه کشورهای بیشتری به خرید این قابلیت‌ها از ایران علاقه مند شده اند.

«دنی سیترینوویچ» نویسنده این گزارش معتقد است که منافع اقتصادی ایران در این حوزه مشخص است زیرا تخمین زده می‌شود که هزینه هر پهپاد پرطرفدار شاهد ۱۳۶ بین ۲۰ هزار تا ۴۰ هزار دلار باشد. این موضوع در کنار گزارش‌هایی مبنی بر فروش بیش از ۲ هزار پهپاد ایرانی فقط به روسیه، نشان می‌دهد که تهران میلیون‌ها دلار از این معاملات به دست آورده است.

این تحلیلگر آمریکایی تاکید دارد: با این حال، دستاورد ایران از چنین تحرکاتی، بیشتر از منافع مالی آن است، چرا که این معاملات موقعیت سیاسی جمهوری اسلامی را در کشورها عمیق‌تر می‌کند و وابستگی به تهران و تولیدات آن را ایجاد می‌نماید.

کارشناس این اتاق فکر آمریکایی سپس به مقایسه تولیدات ایران با نمونه‌های مشابه پرداخته و آورده است: در این زمینه، ایران در مقایسه با کشورهایی مانند انگلستان یا آمریکا که توانایی‌های مشابهی را به سراسر جهان صادر می‌کنند، از مزایای قابل توجهی برخوردار است. پهپادها و سایر قابلیت‌های نظامی ایران، مانند موشک‌های کوتاه‌برد فاتح ۱۱۰، ارزان‌تر از رقبای غربی آن هستند. ضمن آنکه هیچ محدودیت سیاسی یا قانونی که مانع فروش این تسلیحات در سراسر جهان شود، برای ایران وجود ندارد. به نظر می‌رسد تهران هم هراسی ندارد که این محصولات به دست طرف‌های خارجی خطرناک بیفتد.

نویسنده با اشاره به کارایی تسلیحات ایرانی تاکید دارد: از همه مهمتر این است که محصولات ایران در میدان جنگ خود را ثابت کرده اند و این موضوع در استفاده روسیه از آنها در جنگ اوکراین یا توسط گروه‌های نزدیک به ایران همچون حزب الله لبنان، انصارالله یمن یا شبه نظامیان شیعه در عراق مشخص شده است.

کارشناس شورای آتلانتیک معتقد است: این شرایط به ایران اجازه فروش قابل توجه تسلیحات به بسیاری از کشورهای جهان به‌ویژه دولت هایی که غرب در زمینه تسلیحات برای آن‌ها محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است، فراهم می‌آورد.

در بخش دیگری از گزارش با اشاره به جایگاه پیشین روسیه در بازار تسلیحات جهان، ادعا شده است که روسیه پس از حمله به اوکراین، به دلیل مجموعه‌ای از تحریم‌ها در بازار تسلیحات و تجهیزات نظامی دچار مشکلاتی شد. پس از این تحول ایران در نظر کشورهایی که پیش از این به تجهیزات نظامی روسیه وابسته بودند، به گزینه ای جذاب‌تر تبدیل شد. ضمن آنکه، سرمایه‌گذاری مشترک ایران و روسیه می‌تواند فروش تسلیحات متعارف آنها را افزایش دهد.

نویسنده این گزارش با اشاره به تحولات در دریای سرخ به کاخ سفید توصیه کرده است: دولت آمریکا باید جدی بودن شرایط را درک کند. نادیده گرفتن این روند می‌تواند به وضعیت غیرقابل برگشتی منجر شود که ممکن است ایران را به صادرکننده پیشروی تسلیحات در جهان تبدیل کند.

از دیگر پیشنهادهای این اتاق فکر به دولت بایدن آن است که تحریم‌های اقتصادی و سیاسی را علیه هر کشوری که به دنبال کسب توانایی‌های نظامی ایران است یا سرمایه‌گذاری‌های نظامی مشترک را با تهران انجام می‌دهد، اعمال کند زیرا این اقدام می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده باشد. همچنین تسهیل کمک نظامی به کشورهای معامله کننده با ایران، از بین بردن جذابیت تسلیحات ایرانی و بی اعتبار کردن توانایی‌های نظامی ایران از دیگر ترفندها علیه تهران بیان شده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
  • تداوم بارش‌های همدان تا فردا صبح/ مسافران نگران مسدود شدن جاده‌ها نباشند
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • فروش نان بدون برچسب تولید و قیمت جریمه به دنبال دارد
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • بنوش و بمیر!
  • محکومیت پنج میلیارد ریالی برای مرغ فروش مشهدی