Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-26@08:45:46 GMT

کاهش قیمت ۹۳ قلم کالای اساسی در سطح کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۲۷۲۴

کاهش قیمت ۹۳ قلم کالای اساسی در سطح کشور

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، رضا رحمانی در جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: رصد مستمر قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی و ضروری در سطح کشور نشان از کاهش قیمت ۹۳ قلم کالا داشته و البته به طور حتم علت تلاطم قیمت ۷ قلم کالای دیگر را نیز بررسی و اقدامات مقتضی برای ایجاد ثبات در قیمت آنها در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: پیش‌بینی ما و آمارها موید این نکته است که روند آرام بازار و ثبات موجود در ماه‌های آینده نیز تداوم خواهد داشت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه روند تولید نیز در کشور روبه رشد است و در ماه‌های پیش رو، کاهش قیمتها بر روند زندگی مصرف‌کننده نیز براساس شاخص CPI تاثیرگذار خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در مصوبات ستاد تنظیم بازار باید مصرف‌کننده و تولیدکننده را با هم دید، تاکید کرد: برای تامین حقوق این دو بخش، باید تصمیمات به‌گونه ای اتخاذ شود که هیچ کدام در این میان آسیب نبینند.

رحمانی گفت: امسال سیاست وزارتخانه بر این مبناست که صادرات انواع اقلام کالایی بر اساس رعایت ضوابط تامین اولیه نیاز کشور و در صورت مازاد تولید، با اعمال مقررات تعرفه‌ای متناسب که البته مستلزم پایه کارشناسی است، انجام شود.

وی با اشاره به اجرای طرح نظارت در ایام منتهی به اربعین امام حسین(ع) و همچنین برنامه‌های توسعه‌ای صادرات کالا به کشور عراق گفت: باید مسیرهای کامیون‌ها از مسیرهای زوار جدا شود و از حالا برای سال آینده برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم تا مشکلات به حداقل ممکن برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دغدغه مورد طرح باغداران سیب در سفر به استان آذربایجان شرقی، گفت: برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و باغداران ضرورت دارد جهاد کشاورزی و سازمانهای صمت استانها در خصوص این محصول نظارت بیشتری داشته باشند تا این بخش از تولید کشورمان نیز سرپا باشد و اشتغال افراد به خطر نیفتد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: قیمت کالاها وزارت صنعت معدن و تجارت رضا رحمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۲۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ حجت امانی به خبرگزاری صدا و سیما گفت‌: این میزان صادرات از نظر ارزش دلاری ۹ درصد و از لحاظ تناژ کالا نیز ۱۵ درصد  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی افزود: عمده محصولات صادرشده از طریق گمرک شامل محصولات پتروشیمی (کود اوره و آمونیاک)، محصولات فولادی، مصنوعات پلاستیکی، رب گوجه فرنگی، الکترود و سایر محصولات بوده که به کشور‌های ترکمنستان، آلمان، عراق  و سایر کشور‌ها صادر شد.
کاهش ۶۳ درصدی واردات به استان
سرپرست گمرک استان در ادامه با اشاره به کاهش واردات کالا در فرودین ماه نیز افزود: در این مدت   بیش از ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۶۹۵ میلیون دلار از طریق گمرک وارد استان شد که با کاهش ۶۳ درصدی حجم کالای وارداتی و همچنین کاهش ۷۶ درصدی ارزش دلاری کالا‌ها  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.
عمده محصولات وارداتی الیاف شیشه بود که از کشور‌هایی شامل چین، و برزیل به کشور وارد شده است.

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار در روند اصلاحی افتاد
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود