Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@20:48:14 GMT

ترامپ خواستار رویارویی سوریه با ترکیه شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۴۰۹۳

دونالد ترامپ روز دوشنبه در یادداشت‌های توئیتری خود با انتقاد از اروپا در حل مشکل داعش نوشت: دلایل زیادی وجود دارد، چرا اکنون در این وضعیت قرار گرفته ایم. اکنون آنگلا مرکل آلمان گام آخر را برداشته و می گوید ترکیه باید عقب نشینی کند. آیا اروپایی ها مسئولیت های زیادی ندارند؟

وی افزود: پیشنهاد می کنم زندانیان داعش به کشورهای اروپایی که از آنجا آمده اند، بازگردانده شوند که در موارد متعددی این پیشنهاد رد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها احتمالا تصور کردند همچون همیشه آمریکا هزینه آنها را خواهد پرداخت.  

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: پس از شکست 100 درصد خلافت داعش، من تعداد زیادی از نیروهایمان را از سوریه خارج کردم. اجازه دهید سوریه و اسد از کردها حمایت کنند و با ترکیه برای سرزمینشان بجنگند.

ترامپ اضافه کرد: من به ژنرالهایم گفتم چرا باید ما برای سوریه و اسد به خاطر حفاظت از سرزمین دشمنانمان بجنگیم؟ هرکسی که می خواهد در حفاظت از کردها به سوریه کمک کند، خوب است، چه روسیه، چین یا ناپلئون بناپارت باشند. امیدوارم همه آنها کار عالی انجام دهند. ما هفت هزار مایل دورتر هستیم.

وی تاکید کرد: بعضی ها می خواهند آمریکا از هفت هزار مایل دورتر، مرزهای سوریه به ریاست بشار الاسد- دشمن ما- را حفظ کند، در عین حال، سوریه و هرکسی که آنها برای کمک انتخاب می کنند، به طور طبیعی می خواهند از کردها حفاظت کنند. من تمرکز بیشتر خود را بر مرزهای جنوبی خودمان خواهم داشت که بخشی از ایالات متحده آمریکا است.

رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد: تعداد مهاجران مرزهای جنوبی کاهش یافته است و دیوار (مرزی) هم در حال ساخت است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شمال سوریه اتحادیه اروپا دونالد ترامپ ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...

روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد، اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بار‌ها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشور‌های عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفتگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

دیگر خبرها

  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • اردوغان: مرزهای دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • حماس خواستار قطع روابط کشورها با رژیم صهیونیستی شد
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته