Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دفتر ریاست جمهوری ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری این کشور در گفتگویی تلفنی با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود اهداف عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه را برای وی تشریح کرد.

در این مکالمه تلفنی، اردوغان به رئیس جمهور فرانسه گفته است که «این عملیات به برقراری صلح و ثبات در منطقه و جهان کمک خواهد کرد!»

این در حالی است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه در واکنش به تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه، صادرات تسلیحات نظامی خود به ترکیه را محدود کردند که این اقدام هماهنگ، با واکنش تند مقامات آنکارا روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است ارتش ترکیه از چهارشنبه گذشته حملاتی را علیه شمال سوریه آغاز کرده که با واکنش و محکومیت‌های جهانی روبرو شده است.

در واکنش به حملات ترکیه علیه شمال سوریه، «محمدجواد ظریف»، وزیر امورخارجه ایران در گفتگو با شبکه تلویزیونی تی آر تی ترکیه، اظهار داشت: «امنیت از طریق تجاوز به سوریه به دست نمی‌آید».

کد خبر 4746999

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا رجب طیب اردوغان فرانسه ترکیه سوریه امانوئل ماکرون سوریه ترکیه ایالات متحده آمریکا عراق دونالد ترامپ عربستان سعودی رژیم صهیونیستی فلسطین ایران روسیه رجب طیب اردوغان فرانسه جنگ 2015 یمن اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ترکیه از اینکه جنبش حماس توافق آتش‌بس را پذیرفته رضایت دارد و از رژیم صهیونیستی نیز انتظار دارد که این توافق را بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رجب طیب اردوغان امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: ما از پذیرش توافق آتش‌بس توسط حماس خشنود هستیم، اسرائیل نیز باید گام مشابهی را بردارد.

جنبش حماس در بیانیه‌ای از موافقت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش با طرح قطر برای آتش بس در غزه خبر داده است.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرده است: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش امروز دوشنبه در تماس تلفنی با شیخ محمد عبدالرحمان نخست وزیر قطر و عباس کامل رئیس دستگاه اطلاعات مصر، موافقت خود را با آتش بس در غزه اعلام کرد.

کد خبر 751246

دیگر خبرها

  • مسکو در بزنگاه تصمیم درباره اردوغان
  • ترکیه: عملیات علیه رفح تمام جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • «وعده صادق» بخشی از توانایی های ایران را نشان داد
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • چرا صهیونیست‌ها از اسامی مقدس برای نامگذاری تسلیحات و عملیات‌های نظامی استفاده می‌کند؟
  • جزئیات جدید از عملیات دو مرحله‌ای قسام علیه پایگاه کرم ابوسالم