Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@18:52:05 GMT

پمپئو ترکیه را به تحریم‌های بیشتر تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۴۷۸۷

پمپئو ترکیه را به تحریم‌های بیشتر تهدید کرد

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اختیاری که از سوی کاخ سفید برای اعمال تحریم بر اشخاص و نهادهای ترکیه‌ای دخیل در عملیات «چشمه صلح» دارد، گفت آنکارا برای دوری از تحریم‌های بیشتر باید با واشنگتن وارد مذاکره شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «مایک پمپئو‌» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه با اشاره به تحریم سه وزارتخانه ترکیه از سوی واشنگتن، گفت تهاجم نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه جان غیرنظامیان را به خطر انداخته و ماموریت ضد داعش را شدیدا تضعیف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پمپئو با صدور بیانیه‌ای در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «این عملیات ثبات‌زدا توسط ترکیه ادامه دارد و اکنون بحران انسانی فاجعه‌بار و روزافزونی را ایجاد کرده است. ما به راهکار سیاسی برای درگیری‌ها در سوریه مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متعهد هستیم. اقدامات یک‌جانبه ترکیه بود که منجر به این تحریم‌ها شد».

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «ایالات متحده در روز جمعه تمایل خود به انجام اقدامی در واکنش به تهاجم نظامی یک‌جانبه ترکیه در شمال شرقی سوریه را نشان داد. رئیس‌جمهور ترامپ اکنون یک دستور اجرایی برای فشار به ترکیه جهت توقف عملیات نظامی در شمال شرق سوریه و اعمال آتش‌بس فوری را صادر کرده است».

این بیانیه توضیح می‌دهد که دستور اجرایی ترامپ، به وزارت خزانه‌داری و خارجه آمریکا این اختیار را می‌دهد تا تحریم‌هایی را بر افراد، نهادها یا شرکای دولت ترکیه که در اقدامات خطرناک علیه غیرنظامیان یا تضعیف‌کننده صلح، امنیت و ثبات شمال شرقی سوریه دست دارند، طراحی و اعمال کند.

وزارت خارجه آمریکا در پایان با بیان اینکه اقدامات ترکیه در شمال شرق سوریه، ماموریت ضد داعش را شدیدا به خطر می‌اندازد، تاکید کرد: «ترکیه برای اینکه از تحریم‌های بیشتر دوری کند، باید تهاجم یک‌جانبه به شمال شرق سوریه را فورا متوقف کرده و به مذاکرات با آمریکا بر سر این منطقه بازگردد».

پیشتر «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در نشست خبری مقابل کاخ سفید از تحریم سه وزراتخانه دفاع، کشور و انرژی ترکیه خبر داد.

آنکارا عملیات نظامی در شمال سوریه با اسم رمز «چشمه صلح» را به بهانه مقابله با شبه نظامیان کرد و ایجاد یک «منطقه امن» برای اسکان آوارگان سوری، از هفدهم مهر آغاز کرده است. دولت سوریه از این تجاوز نظامی ترکیه به شدت انتقاد کرده و آن را اشغالگری جدید خوانده است. ایران و روسیه نیز در باره تبعات این عملیات ترکیه هشدار داده‌اند به ویژه اینکه می‌تواند فرآیند راه‌حل سیاسی در ادلب را تحت‌الشعاع قرار دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال پمپئو وزیر خارجه آمریکا بیانیه ترکیه حمله سوریه تحریم های بیشتر توقف عملیات پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۴۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه

آمریکا نیروهای کمکی نظامی متشکل از ۴۰ خودرو را به پایگاه‌هایش در مناطق تحت اشغال نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در استان الحسکه سوریه اعزام کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام منابع محلی، کاروان نیروهای آمریکایی شب گذشته از دروازه مرزی الولید بین عراق و سوریه وارد مناطق تحت اشغال نیروهای کرد سوریه در استان الحسکه سوریه شده است.

طبق گزارش آناتولی، این کاروان متشکل از ۴۰ خودرو شامل خودروهای زرهی حامل سربازان آمریکایی، ابتدا وارد پایگاه نظامی در شهر رمیلان الحسکه شد.

این کاروان متشکل از تانکرهای سوخت، خودروهای نظامی حامل تجهیزات پزشکی و مهمات، سپس به سمت پایگاه تل‌بیدر در شمال غربی الحسکه حرکت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه