Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ سخنگوی سازمان انرژی اتمی از برگزاری مراسم رسمی بتن‌ریزی واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر در اوایل آبان ماه خبر داد.
بهروز کمالوندی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روند پیشرفت کار در واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر طبق زمان‌بندی از پیش تعیین شده و حتی جلوتر از زمان در حال انجام است و به زودی مردم و رسانه‌های گروهی در جریان آخرین اخبار و تحولات در این‌ رابطه قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: حدود سه هفته دیگر، اوایل آبان ماه در مراسمی با حضور مقامات دو کشور به طور رسمی و با حضور رسانه‌ها از مرحله بتن‌ریزی واحد ۲ بازدید خواهد شد.
به گزارش ایسنا، قرارداد احداث ۲ واحد جدید در نیروگاه بوشهر در آبان‌ماه سال ۱۳۹۳ بین شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران و شرکت روسی اتم استروی اکسپورت تبادل شد. موضوع قرارداد شامل طراحی، احداث و راه‌اندازی دو واحد راکتور هسته آی از نوع (AES-۹۲ Modified ۲۰۰۸) VVER هر یک به قدرت ۱۰۵۷ مگاوات الکتریکی است. اجرای قرارداد پس از پرداخت پیش پرداخت در پایان سال ۲۰۱۶ (دی ماه ۱۳۹۵) نافذ شد.
عملیات گودبرداری واحد ۲، نهم آبان ۱۳۹۶ با حضور علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و الکسی لیخاچوف، رئیس شرکت روس اتم در بوشهر انجام شد.
دومین مرحله مهم از مرحله مقدماتی بعد از شروع پروژه، بتن‌ریزی است که از زمان شروع پروژه در دی ماه ۹۵ بر اساس زمان‌بندی باید ۳۳ ماه انجام می‌شد. اما مقامات سازمان انرژی اتمی در زمان خود اعلام کردند که در انجام بتن ریزی تاخیری یک ماهه داریم اما این تاخیر مانعی در روند کار ایجاد نمی‌کند.
در عین حال به نظر می‌آید، کارهای مربوط به بتن‌ریزی در حال انجام است و این پروژه از زمان‌بندی تعیین شده عقب نیست. 
بتن‌ریزی واحد ۳ نیروگاه اتمی بوشهر نیز قرار است ۱۸ ما بعد از بتن‌ریزی واحد ۲ (اواخر سال ۱۳۹۹ یا اوایل ۱۴۰۰) انجام شود.
بر اساس این گزارش، تا کنون اقداماتی از جمله آماده‌سازی محدوده احداث واحدهای ۲ و ۳ جهت تحویل به پیمانکار، عملیات تسطیح ساختگاه (خشکی و ساحل)، عملیات گودبرداری محل احداث واحدها، ساخت جاده‌ها برای دسترسی موقت، خاکبرداری حد فاصل بین گودها و تعریض اطراف آنها، مطالعات مهندسی، تجهیز کارگاه (در حال حاضر احداث کارگاه‌های بتن‌سازی و آرماتوربندی، مجموعه ساختمان‌های پیش مونتاژ قطعات مکانیکی و برقی در دست انجام است) انجام شده یا در حال انجام است.
هم‌چنین عملیات اصلی مربوط به احداث واحدهای ۲ و ۳ که شامل عملیات بهسازی خاک محل ساختمان‌های اصلی واحد ۲، بهسازی خاک در سایت آزمایشی، بهسازی خاک محدوده ساختمان راکتور واحد ۲، بهسازی خاک محدوده ساختمان جانبی راکتور و اتاق کنترل واحد ۲، بهسازی خاک محدوده ساختمان توربین واحد ۲، خاکبرداری حد فاصل بین گودها و تعریق اطراف آنها، بتن *"مگر" ساختمان راکتور واحد ۲ و بتن عایق رطوبت ساختمان راکتور ۲ انجام شده است. علاوه بر این عملیات آرماتوربندی فونداسیون ساختمان راکتور واحد ۲، جایگزینی لایه Cap Rock، احداث کمپ مسکونی "صدف" نیز در حال انجام است.
به گفته علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی مطابق برنامه‌ریزی انجام شده تا ۶ سال آینده واحد ۲ نیروگاه آماده بهره‌برداری خواهد شد و ۸ سال آینده واحد ۳.
*بتن "مگر" یک بتن با عیار سیمان کم است که به منظور آماده‌سازی بستر خاکبرداری شده برای آرماتوربندی و صفحه‌گذاری اجرا می‌شود. برچسب ها: کمالوندی ، نیروگاه بوشهر ، واحد ۲ نیروگاه بوشهر

منبع: خرداد

کلیدواژه: کمالوندی نیروگاه بوشهر واحد ۲ نیروگاه بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۵۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق

طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، استاندار مازندران دیروز جمعه در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه شهید سلیمی نکا پس از تماس تلفنی با وزیر نیرو گفت: طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق وابسته به نیروگاه شهید سلیمی نکا با جدیت در دست ساخت بوده و دولت برای تکمیل آن مصمم است. ‎

یوسف نوری افزود: با پیگیری‌های انجام شده از سوی وزیر نیرو، معاون وزیر نیرو و دیگر مسئولان عالی رتبه کشور طرح نیروگاه شهید سلیمی نکا با هدف رفع مشکلات برق منطقه مورد پیگیری قرار گرفته و این طرح حیاتی در مازندران به شدت در حال پیشرفت است.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه پسروی آب دریای خزر یکی از مشکلات تامین برق در مازندران بوده است که برای رفع آن می‌بایست تدابیری در این راستا اندیشیده شود، اظهار داشت: نیروگاه نکا به دلیل قدمت بالا و با توجه به پسروی آب دریای خزر و تجهیز و نوسازی این طرح عظمیم جوابگوی نیاز منطقه نبوده است.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با چهار واحد بخار به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با تامین بیش از چهار درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

 

حمزه پور و گزارشی از این بازدید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی