Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن کوماسی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر آن، در نیمه نخست امسال یک‌هزار میلیارد ریال عوارض در آذربایجان‌غربی وصول شد.

وی اضافه کرد: عوارض دریافتی مربوط به مالیات بر ارزش افزوده است که بخشی از عواید آن، به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد.

وی بیان کرد: مجموع عوارض و مالیات دریافتی در نیمه نخست سال جاری ۳۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی از تشکیل ۲۵ پرونده قضایی مالیاتی به ارزش چهار هزار میلیارد ریال در استان خبر داد و اظهار کرد: بخش قابل توجهی از این پرونده‌ها مربوط به معوقه‌های کارت‌های بازرگانی و تراکنش‌های بانکی بوده‌است.

کوماسی گفت: با همکاری و مساعدت قوه قضاییه، دستگاه‌های نظارتی، نظامی و امنیتی و از طریق وصول معوقه کارت‌های بازرگانی، تراکنش‌های بانکی و فروش سکه شاهد رشد درآمدهای مالیاتی در استان طی نیمه نخست امسال بودیم.

وی معوقه ناشی از کارت‌های بازرگانی در آذربایجان‌غربی  را با احتساب جریمه، ۵۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با وصول این رقم، بخش قابل‌توجهی از درآمدهای استانی محقق می‌شود.

مالیات، مهمترین شاخص درآمدی آذربایجان‌غربی است و بیش از ۹۰ درصد سهم درآمد دولتی در استان را به خود اختصاص می‌دهد.

در سال جاری، میزان مالیات پیش‌بینی شده در آذربایجان‌غربی به بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد که امیدواری‌ها برای تحقق آن بسیار زیاد است.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی مالیات فرار مالیاتی مالیات وصول مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳۰۰ میلیارد فرار مالیاتی حوزه ساخت‌وساز در خوزستان

سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی از مطالبه ۳ هزار میلیارد ریال مالیات از فراریان مالیاتی مجریان ذیصلاح ساختمان خوزستان خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شاهین مستوفی؛ سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور پیرامون نحوه شناسایی فرار مالیاتی مجریان ذیصلاح ساختمان خوزستان و میزان مطالبه مالیاتی از آنان، اظهار کرد: متعاقب دریافت گزارش سامانه سوت‌زنی مبنی بر فرار مالیاتی شرکت‌های سازنده مسکن در این استان و با‌ توجه به وجود اطلاعات مربوط به میزان فعالیت این اشخاص در سازمان نظام مهندسی استان مذکور (از جمله حق تعرفه هر متر مربع متراژ واگذار شده به هر شخص حقیقی یا حقوقی، قراردادهای منعقده فی مابین کارفرمایان و مجریان ذیصلاح) و عدم همکاری کامل آن مجموعه، انجام بازرسی موضوع ماده (181) قانون مالیات‌های مستقیم در دستور کار قرار گرفت. 

وی با اشاره به اینکه با بررسی اسناد و مدارک به دست آمده از بازرسی انجام شده، مشخص شد حق الزحمه واقعی 573 مجری ذیصلاح ساختمان در استان طی سال‌‌های 1398 لغایت 1402 نزدیک به 13 هزار میلیارد ریال بوده گفت: لیکن درآمد ابرازی آنها در اظهارنامه‌های مالیاتی تسلیمی بسیار کمتر از این مبالغ اعلام شده بود که با عنایت به مستندات مذکور و با رعایت قوانین و مقررات، بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال مالیات و عوارض در منابع مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده طی اوراق مطالبه و تشخیص صادره، از مودیان مذکور مورد مطالبه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وصول جریمه ۱۳ میلیاردی قاچاقچی طلا در سیرجان
  • رشد ۳۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی در فروردین ۱۴۰۳
  • شناسایی ۳۰۰ میلیارد فرار مالیاتی حوزه ساخت‌وساز در خوزستان
  • شناسایی ۳ هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی حوزه ساخت و ساز در خوزستان
  • جزئیات بخشنامه جدید مالیاتی برای ساماندهی قانون کولبری و ملوانی
  • احکام مالیاتی قانون ساماندهی کولبری و ملوانی ابلاغ شد
  • جلوگیری از صادرات کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است
  • مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند | فعالان اقتصادی هم پول ملی را خسارت می‌دانند!
  • دولت در فروردین ۵۶ هزار میلیارد تومان مالیات گرفت
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد