Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@06:39:20 GMT

لزوم تهیه طرح جامع برای اربعین حسینی

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۵۳۳۴

لزوم تهیه طرح جامع برای اربعین حسینی

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نجاتی دوشنبه شب در جلسه ستاد اربعین که در سالن جلسات فرمانداری خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: اربعین یک اتفاق بین المللی است که در طول این سال ها برخی استان های مرزی بیشترین بار آن را بر دوش کشیدند و باید برای سال دیگر طرحی ارائه شود که متناسب با آن هر استان بر حسب تعداد زائران آن استان خدمات و کمک ها را به مرز ارسال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود اینکه همه  در خوزستان اعتقاد دارند خدمات رسانی به زائران حسینی یک سعادت است اما با تدوین این طرح دیگر تمام اعتبارات یک استان صرف  یک رویداد نمی شود و جریان اربعین با توان ملی اداره خواهد شد.

دبیر ستاد اربعین خوزستان در ادامه به تدابیر لازم برای زمان بازگشت زائران حسینی اشاره کرد و گفت: با توجه به آغاز بازگشت زائران لازم است تمام ظرفیت استان همچون زمان رفت پای کار بماند و این نکته را باید به خاطر داشت که خدمات به زوار از ورودی مرزها و در طول استان انجام می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در زمان بازگشت در جاده ها رفت و آمد سنگین است و نیاز به پذیرایی و اسکان ایجاد می شود باید تمام خدمات همچون خدمات بهداشتی در نظر گرفته شود و از تمام ظرفیت های استان حتی ظرفیت راهیان نور و خانه های مردم استفاده کرد.

نجاتی همچنین ادامه روند رفت اتباع غیر ایرانی را یادآور شد و گفت: تا کنون ۴۳ هزار تبعه غیر یرانی از مرز های کشور خارج شده اند و هنوز انتظار رفتن شمار بیشتری وجود دارد که در این شرایط باید روند رفت و برگشتی را در نظر گرفت.

کد خبر 4747047

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا نجاتی ستاد مرکزی اربعین اربعین 98 شهرستان خرمشهر مرز شلمچه اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز رادیو اربعین قزوین خطبه های نماز جمعه شهرکرد استانداری سمنان نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۵۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش دو پایگاه سلامت در کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رئیس مرکز بهداشت کیش در مراسم گشایش دومین مرکز خدمات جامع سلامت کیش، گفت: این مرکز با حضور دو پزشک، شش مراقب سلامت و ماما، واحد بهداشت محیط، نمونه گیری و واحد پذیرش فعالیت می‌کند.

اسدالله احمدی افزود: این مرکز با هدف افزایش خدمات دهی و دسترسی راحت خانواده‌های ساکن در مرکز شهر در مجاورت کلینیک امام علی (ع) راه اندازی شده است.

وی گفت: پایگاه سلامت خانواده منطقه نوبنیاد نیز به زودی راه اندازی خواهد شد.

سرپرست توسعه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مراسم گشایش مرکز خدمات جامع سلامت فارابی گفت: ششصد و چهل و یک خانه بهداشت فعال در استان به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

حدادی افزود: صد و هفتاد و نه مرکز خدمات جامع سلامت فعال در استان هرمزگان خدمات بهداشتی را به مردم ارائه می‌کنند.

وی افزود: پزشک براساس جمعیت جزیره کیش در مراکز  خدمات سلامت مستقر شده است و هفته آینده نیز یک پزشک به جمع پزشکان مراکز خدمات سلامت کیش اضافه خواهد شد.

مدیر امور بانوان منطقه آزاد کیش نیز، گفت: پایگاه سلامت خانواده مادر و کودک در منطقه مهستان بهره برداری شد.

عالمه خسروی افزود: در این پایگاه سلامت پایدار در چهار بعد سلامت جسمی، اجتماعی، روانی و معنوی براساس شاخص‌های ملی و بین المللی پرداخته می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی