Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@01:15:38 GMT

ترامپ جزئیات تحریم‌های ترکیه رااعلام کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۵۵۴۲

رئیس‌جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد به زودی با صدور یک فرمان اجرایی تحریم‌های جدیدی علیه ترکیه به دلیل عملیات این کشور در شمال سوریه اعمال خواهد کرد. ناطقان: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه با صدور بیانیه‌ای جزئیات تحریم‌های جدیدی که قرار است علیه ترکیه اعمال کند را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس‌جمهور آمریکا در این بیانیه تصریح کرده است: «به زودی با انتشار یک فرمان اجرایی، مجوز اعمال تحریم‌هایی را علیه مقام‌های فعلی و سابق دولت ترکیه و اشخاصی که به اقدامات بی‌ثبات‌کننده ترکیه در شمال سوریه کمک می‌کنند، صادر خواهم کرد.»

وی اضافه کرد: «مشابهاً تعرفه‌های فولاد تا ۵۰ درصد اضافه خواهند شد. ایالات متحده همچنین فوراً مذاکرات وزارت بازرگانی آمریکا با ترکیه بر سر یک توافق تجاری به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار را متوقف خواهد کرد.»

ترامپ تصریح کرده این فرمان اجرایی امکان اعمال تحریم‌هایی را به بهانه‌هایی مانند نقض حقوق بشر، ممانعت در آتش‌بس، جلوگیری از بازگشت آوارگان به کشورشان و یا تهدید صلح، ثبات و امنیت در سوریه فراهم خواهد کرد.

 ترامپ در ادامه بیانیه خاطرنشان کرده است: «این فرمان، همچنین مجوز اعمال طیف وسیعی از تبعات شامل تحریم‌های مالی، مصادره اموال و جلوگیری از ورود به خاک ایالات متحده را فراهم می‌کند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در این بیانیه دولت ترکیه را به تهدید صلح، امنیت و ثبات منطقه و به خطر انداختن جان غیرنظامیان متهم کرده است.

علاوه بر تحریم‌های دولت آمریکا، کنگره این کشور هم در تلاش برای اعمال تحریم‌هایی علیه ترکیه به دلیل عملیات این کشور در شمال سوریه است.

«لیندسی گراهام»، قانونگذار جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه از موافقت رئیس این مجلس با اعمال تحریم‌های فراحزبی علیه ترکیه خبر داد.  

گراهام گفت با «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا صحبت کرده و او از اعمال تحریم‌های فراحزبی علیه ترکیه به دلیل عملیات این کشور در سوریه موافقت کرده است.

او در توئیتر نوشت: «همین الان با پلوسی درباره اقدام کنگره در خصوص هجوم ترکیه در سوریه صحبت کردم. رئیس مجلس با اعمال تحریم‌های فراحزبی بابت اقدام خشونت‌آمیز ترکیه در سوریه موافق است. او علاوه بر این معتقد است که باید از متحدان کرد خودمان حمایت کنیم و نگران ظهور مجدد داعش است.»

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه اما گفته که علی‌رغم فشارها قصد ندارد عملیات در شمال سوریه را متوقف کند.

او امروز، دوشنبه گفت: «ترکیه به این سخنان گوش نمی‌دهد و هرگز دست از عملیات در شمال سوریه نخواهد کشید تا این منطقه را از تروریست‌ها به طور کامل پاکسازی کند و کاری که شروع کرده را به پایان برساند.»

کاخ سفید هفته گذشته بعد از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب‌نشینی می‌کنند. بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه‌نظامیان کرد در این مناطق تفسیر می‌کنند.

ترکیه از هفته‌ها پیش اعلام کرده بود که قصد دارد علیه مناطق کردنشین شمال سوریه عملیاتی نظامی انجام داده و در نوار مرز با سوریه یک «منطقه امن» ایجاد کند. آنکارا برای این کار آوارگان سوری را بهانه و ادعا کرده که قصد دارد آوارگان مقیم در ترکیه را در این منطقه امن اسکان دهد.

ترامپ در روزهای گذشته در واکنش به انتقادات از راهبردش در سوریه و رها کردن کردهای سوری عملیات ترکیه را بخشی از «جنگ ۲۰۰ ساله» ترکیه با گروهی از کردها توصیف کرده و گفته که قصد ندارد آمریکا را وارد آن کند.
منبع: فارس برچسب ها: ترامپ ، تحریم ها ، ترکیه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ترامپ تحریم ها ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۵۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد

وزارت امور خارجه ترکیه از به تعویق افتادن سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا که قرار بود در ۹ ماه مه برگزار شود، خبر داد.

بنابر گزارش آناتولی، بر اساس اظهارات اونجو کچالی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه سفر اردوغان به دلیل تناقض در برنامه‌های دیپلماتیک به تعویق افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این دیدار در فرصتی دیگر برای هر دو طرف مشخص خواهد شد. کچالی در ادامه بر ادامه گفتگو‌های سطح بالا میان ترکیه و آمریکا تاکید کرد.

اردوغان و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱، چندین بار در کنفرانس‌های بین المللی ملاقات کرده و تلفنی صحبت کرده‌اند.

روابط واشنگتن و آنکارا به دلیل اختلاف نظرها بر سر پاره‌ای از موضوعات، مدت‌هاست متشنج است.

اگرچه این اختلافات از زمانی که آنکارا درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را در اوایل سال جاری تصویب کرد، کمتر شد، اما همچنان اختلافات بر سر سوریه، روسیه و جنگ در غزه ادامه دارد.

این تعویق چند روز پس از آن صورت می گیرد که اردوغان اخیرا میزبان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در استانبول بود و این دیدار خشم رژیم صهیونیستی و متحدان آن را برانگیخته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله