Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره گذرگاه های مرزی عراق، آخرین آمار تعداد زائران برای برپایی مراسم اربعین در این کشور را دو میلیون و ۱۷ هزار زائر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اسپوتنیک، اداره گذرگاه های مرزی عراق در بیانیه ای با انتشار جدیدترین آمار تعداد زائران خارجی برای برپایی مراسم اربعین  امام حسین(علیه السلام)در عراق، اعلام کرد: تعداد زائرانی که از خارج و کشورهای همجاور برای برپایی مناسک دینی اربعین حسینی در کربلای معلی وارد عراق شدند، تا پایان روز شنبه (20 مهر 1398 مطابق با 12 صفر 1441) به دو میلیون و 17 هزار خارجی می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«علاء الدین القیسی» سخنگوی رسمی اداره گذرگاه های مرزی عراق گفت:این زائران از کشورهای عربی، غربی و ایران از گذرگاه های هوایی و زمینی وارد عراق شدند.

وی ادامه داد: فرودگاه های بغداد، بصره و نجف و گذرگاه های زرباطیه، چلمچه، الشیب و القائم پذیرای زائران حسینی تاکنون بوده اند.

 

بغداد، استان های شمالی، مرکزی و جنوب عراق برای برپایی مراسم اربعین امام حسین(علیه السلام) تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارند تا این مراسم به بهترین شکل برگزار کنند.

استان کربلای معلی شاهد حضور میلیون ها زائر از استان های مختلف عراق و کشورهای همجوار مانند ایران و کویت است که هرساله برای حضور اربعین امام حسین در 20 ماه صفر با پای پیاده خود را به این استان می رسانند.

 

«عقیل المسعودی» رئیس کمیته امنیتی در استان کربلای معلی، گفت: تعداد زائران اربعین حسینی در سال گذشته به بیش از 15 میلیون زائر رسید.

المسعودی گفت: برنامه امنیتی سال گذشته برای حمایت از زائران موفقیت آمیز بود و هیچ مسئله خشونت بار و تروریستی ثبت نشد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین کانون های مساجد حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه مسجد اربعین حسینی زائر عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۵۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین دستگردی عصر شنبه در همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی اظهار کرد: «حج؛ قرآن محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» به عنوان شعار حج سال آینده انتخاب و اعلام شد.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه قرآن و حج محور وحدت جامعه اسلامی است، گفت: در مراسم حج باید به سمت معرفت افزایی حرمت کنیم.

دستگردی ادامه داد: یکی از پرهیزهای توصیه شده در ایام حج پرهیز از بازار گردی‌های بی رویه است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این زمینه تاکید فراوان کرده‌اند.

وی افزود: پسندیده است که هدیه برای عزیزانمان را از تولیدات داخل خراسان جنوبی و داخل کشور تهیه کنیم که در سرزمین وحی بیشتر وقت خود را به عبادت و بهره گیری از یاد خدا در مسجد الحرام و مسجد النبی اختصاص یابد.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد: در ایام حج در هتل هر چهار زائر با اخلاق‌های متفاوت در یک اتاق اسکان خواهند داشت و از این نظر زائران با یکدیگر همدلی و صبوری داشته باشند.

وی اظهار کرد: در حج تمتع سال جاری هزار و ۶۰۰ زائر از خراسان جنوبی در قالب ۱۱ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

دستگردی گفت: اعزام زائران خراسان جنوبی اوایل خرداد ماه خواهد بود ولی زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.

وی یادآور شد: زائران حج نمایندگان ایران بزرگ و انقلاب اسلامی هستند و پرچمدار عزت و کرامت کشور خواهند بود.

همچنین در این مراسم رئیس پلیس فرودگاه استان نیز توصیه‌های را به زائران بیان کرد.

کد خبر 6096493

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • ۲۲ وسیله ضروری برای زائران حج تمتع
  • اعزام ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع
  • ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر
  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند