Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای ربودن فعال حقوق بشری مصر و بازداشت و شکنجه وی را محکوم و این اقدام را شاخص دیگری از اقدامات وحشیانه مقامات مصر در حق مدافعان حقوق بشر با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان منتقدان و مخالفان عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، در این بیانیه آمده است، اسراء عبدالفتاح، فعال حقوق بشری مصر ۱۲ اکتبر توسط نیروهای امنیتی در لباس شخصی مورد حمله قرار گرفت و ربوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز بعد عبدالفتاح به دادستانی کل توضیح داد که توسط افسرانی که او را مورد ضرب و شتم قرار داده و برای خفه‌ کردن او تلاش کردند و  مجبورش کردند هشت ساعت بایستد،‌ شکنجه شده است.

نجیبه بونعیم، مدیر کمپین‌های عفو بین‌الملل در حوزه شمال آفریقا اعلام کرد، داستان اسراء عبدالفتاح درباره شکنجه‌اش که تنها چند روز پس از اقدامات مشابه علیه علاء عبدالفتاح، فعال و وبلاگ‌نویس بارز در بازداشت رخ داد، زنگ خطری است مبنی بر اینکه مقامات مصری استفاده خود از تاکتیک‌های وحشیانه را برای سرکوب مدافعان حقوق بشری تشدید کرده‌اند.

وی افزود، اسراء به دلایل ساختگی و به دلیل فعالیت در زمینه حقوق بشر به اجبار بازداشت شده است و باید فورا و بدون هیچ گونه قید و شرطی آزاد شود.

گزارش صادره از سوی کمیته ضد شکنجه سازمان ملل در سال ۲۰۱۷ نشان داد که شکنجه در مصر به صورت سیستماتیک انجام می‌شود و با وجود اینکه نیروهای امنیتی دست به این اقدام می‌زنند اما دادستان و قضات مسؤول تسهیل در انجام شکنجه هستند.

بونعیم در ادامه گفت، دادستان کل مصر باید به استفاده ناهنجار از شکنجه که طبق قانون اساسی مصر و قوانین بین المللی حقوق بشر جرم است، پایان داده و برای مجازات مسؤولان آن، درمورد همه ادعاها درباره شکنجه تحقیق کند.

وی افزود، رفتار وحشتناک با اسراء عبدالفتاح یک پیام واضح برای جامعه جهانی است با این محتوا که مقامات مصر به هیچ وجه از ترساندن مخالفان برای ساکت کردن آنها دست نمی‌کشند. متحدان مصر باید موضع قاطعی بگیرند و برای مقامات روشن کنند که با ستم، شکنجه و بازداشت اجباری مدافعان حقوق بشر مسامحه نخواهند کرد.

مصر از گزارش سازمان‌های حقوق بشری انتقاد می‌کند و مدعی است این گزارش‌ها با واقعیت مغایرت داشته و با استناد به منابع ناموثق تهیه شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عفو بين الملل مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: افکار عمومی برای شعارهای غرب ذره‌ای ارزش قائل نیستند

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به سرکوب جنبش اعتراضی در غرب، تاکید کرد که افکار عمومی جهان برای شعارهای دروغین حقوق بشری آمریکا و اروپا ذره‌ای ارزش قائل نیستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در حساب ایکس خود نوشت: سرکوب خشونت‌آمیز و بیرحمانه جنبش‌های اعتراضی دانشجویی در آمریکا و اروپا علیه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، با شدت ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: روشن است که تعهد به حمایت بدون قیدوشرط از رژیم صهیونیستی بر تعهدات حقوق بشری آمریکا و برخی کشورهای اروپایی ارجحیت دارد.

وی تاکید کرد: افکار عمومی جهان بعد از این برای شعارهای دروغین حقوق بشری آمریکا و اروپا ذره‌ای ارزش قائل نیستند، چرا که نه فقط ‎حقوق بشر، بلکه حقوق اولیه شهروندان‌ خود را خیلی ناچیز به عده‌ای جنایتکار جنگی فروخته‌اند.

کنعانی: مصونیت بخشیدن آمریکا به جنایات جنگی نگران کننده است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنعانی: افکار عمومی برای شعارهای غرب ذره‌ای ارزش قائل نیستند
  • جنایت اسرائیل در رفح با ۲۰ شهید و مجروح
  • امارات با تأخیر، حمله رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • حضور فعال معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت در نمایشگاه بیست‌وهشتم نفت
  • لاهه در دوراهی 
  • هلندی‌ها برای بازداشت نتانیاهو آستین بالا زدند
  • اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین‌المللی را تهدید کردند
  • ضرورت تجلیل از پیشگامان موج جدید ضد صهیونیستی
  • نامه تهدیدآمیز 12 سناتور آمریکایی به دیوان بین المللی کیفری/ به مقامات اسرائیل گیر بدهید خدمت تان می رسیم!
  • نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل