Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد صابری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی اظهارات غیرکارشناسانه یکی از اعضای شورای شهر کرمان در جلسه علنی ۲۲ مهرماه شورای شهر کرمان در خصوص دیر رسیدن آمبولانس بر بالین بیماری با ایست قلبی باید گفت، در کلیپ مورد نظر زمان رسیدن آمبولانس ۳۳ دقیقه ذکر شده در صورتی که از زمان تماس با اورژانس تا زمان رسیدن به بالین بیمار دقیقا ۱۲ دقیقه و ۶ ثانیه طول کشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در این کلیپ ادعا می شود ۲ پزشک بر بالین بیمار حضور داشته اند لذا انتظار می رود که افراد مورد نظر را معرفی تا پزشک بودن آنها مشخص و مطالب بیان شده از سوی آنها از لحاظ علمی و کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مهمترین اقدام در عمل احیا برای فردی با ارست قلبی ماساژ قلبی است تاکید کرد: در صورت پزشک بودن، این ۲ فرد به طور قطع باید در این خصوص کمک موثری کرده باشند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان گفت: در این کلیپ ادعا می شود اگر آمبولانس زودتر رسیده بود قطعا فرد مورد نظر زنده می ماند در حالی که این ادعا غیرواقع بوده و بازگرداندن حیات به فردی با سابقه بیماری قلبی، چندان موفقیت آمیز نیست و در این مورد تیم فوریت های پزشکی به مدت ۲۴ دقیقه بر بالین بیمار  اقدمات پیشرفته احیا را انجام داده که متاسفانه موفقیت آمیز نبوده است.
 صابری ادامه داد: لذا فرد بیان کننده در این خصوص باید پاسخگو باشد زیرا در پیشرفته ترین مراکز درمانی نیز احیای قلبی و بازگرداندن حیات به فردی با سابقه بیماری قلبی جدی و بیماریهای زمینه ای چندان موفقیت آمیز نیست.

وی گفت: در این کلیپ ادعا می شود آمبولانس اعزامی فاقد تجهیزات لازم بوده در صورتی که این آمبولانس دارای  تجهیزات پزشکی پیشرفته و مورد نیاز و مجهز به تجهیزاتی در خصوص اجرای طرح کشوری ۲۴۷ (مخصوص بیماران قلبی) است و همچنین تیم همراه این آمبولانس تکنسین های دارای تحصیلات آکادمیک، آموزش دیده و ماهر بوده اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان تصریح کرد: در مورد مطالب بیان شده در کلیپ با فرد مورد نظر تماس تلفنی برقرار شد و وی اظهار کرد قصدش زیر سئوال بردن اورژانس نبوده و بلکه درخواست احداث و راه اندازی یک پایگاه دائمی در محل مسجد صاحب الزمان (عج) شهر کرمان را دارد که این مطلب کاملا غیر کارشناسی است زیرا در مکان مورد نظر تنها در آخر هفته بویژه عصر پنج شنبه و در مراسمات ویژه در طول هفته شلوغی جمعیت هست و در اکثر این مراسمات اورژانس حضور دارد لذا استقرار پایگاه دائمی در این محل غیرکارشناسی است.

وی گفت: با توجه به مطالب فوق که تمام آنها مستند و مکالمات ضبط شده و در سیستم اورژانس کرمان موجود و قابل بررسی است این اظهارات عضو شورای شهر کرمان کذب محض بوده و اینگونه صحبت های غیرکارشناسی قطعا موجب نگرانی شهروندان و کاهش انگیزه در همکاران خدوم اورژانس شده که بصورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات درمانی به هم مردم هستند و انتظار می رود به  دنبال نشر مطالب غیر واقع و غیر کارشناسی و کاملا کذب بطور رسمی از مردم و پرسنل اورژانس عذرخواهی کنند.

۳۰۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا سازمان اورژانس کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار/ 5 نفر مصدوم شدند

به گزارش صدای ایران،از ایرنا،سید حمید حسینی روز شنبه افزود: این حادثه حوالی ساعت هشت و ۳۰ دقیقه امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان آمبولانس پایگاه اورژانس راسخی نیشابور و آمبولانس پایگاه اورژانس زعفرانیه سبزوار به صحنه حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان این حادثه پنج نفر ارزیابی شد که اقدامات پیش بیمارستانی برای تمامی مصدومان این حادثه انجام شد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور بیان کرد: ۲ مصدوم این حادثه در محل به صورت سرپایی درمان و سه مصدوم دیگر توسط آمبولانس پایگاه راسخی از اورژانس نیشابور و آمبولانس پایگاه زعفرانیه از اورژانس سبزوار به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید بهشتی سبزوار منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس چهار شهرستان «نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه» را زیر پوشش دارد و به صورت شبانه‌روزی و رایگان به این جمعیت خدمات ارائه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار/ 5 نفر مصدوم شدند
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور در استادیوم یادگار
  • غرق شدگی ۲ نفر در محدوده پل فلاورجان
  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی
  • آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس