Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران با اشاره به اینکه استان تهران ۲۰ درصد تولید ناخالص و۵۲ درصد مالیات کشور را تأمین می‌کند گفت: سهم استان تهران از تخصیص اعتبارات به تناسب ظرفیت موجود عادلانه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ورامین، انوشیروان محسنی بندپی، در پنجاه و ششمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران که با حضور همتی رئیس بانک مرکزی، و سایر مسئولان برگزار شد طی سخنانی با اشاره به توطئه های دشمنان اظهار داشت: در نیمه دوم سال ۹۷ و ۹۸ یکی از برهه های حساس تاریخی و اقتصادی را با توجه به تحریم ها و فشارهای اقتصادی شاهد هستیم با این حال با اقدامات انجام شده ثبات ارزی را شاهد بودیم و در سه ماهه اول و دوم امسال کاهش نرخ بیکاری در کشور و به ویژه استان تهران محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه واحدهای نیمه فعال با تبصره ۱۸ فعال شدند افزود: اتاق بازرگانی ۴ ویژگی از جمله کاهش نرخ بیکاری، ثبات نرخ ارزی در کشور، بهبود فضای کسب و کار و همکاری بانک ها را به عنوان شاخص های مهم کشور در شرایط فعلی معرفی کرد که سبب فعالیت بنگاه ها شده است.

 

محسنی بندپی با گلایه از عدم تخصیص عادلانه سهم استان تهران به تناسب ظرفیت و توانمندی آن خاطرنشان کرد: استان تهران ۲۰ درصد تولید ناخالص کشور و ۵۲  درصد مالیات کشور را تأمین می‌کند ضمن اینکه ۱۷ درصد واحدهای صنعتی نیز در استان قرار دارند اما متأسفانه برخورداری ما از نظام عادلانه تخصیص به تناسب این حجم ظرفیت نیست.

 

استاندار تهران تاکید کرد: خوشبختانه نشانه های برون رفت از شرایط سخت را لمس می کنیم که این امر به واسط تلاش و سیاست های برنامه محور و همراهی مردم محقق شده است.

پایان پیام/659

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه مسجد اربعین ۹۸ کانون های مساجد کار و تلاش رشد اقتصادی استاندار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۶۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد

مرتضی شاهمیرزایی  بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز شاهد شرایط مطلوب واحدهای تولیدی در هاب ماهشهر هستم. مجتمع‌های این منطقه، پارسال با تکیه بر توان داخل موفق شدند بالاترین مقدار بهره‌وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می‌دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

وی یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ را کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد، ضروری است که شرکت‌های پتروشیمی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع بین‌نسلی نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خودکفایی کامل صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند و به‌هیچ‌وجه نباید کالا یا محصول مشابه خارجی وارد شود.

شاهمیرزایی مهم‌ترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال ۱۴۰۳ را رشد ظرفیت‌ها و جهش تولید دانست و گفت: سبد محصولات پتروشیمی باید با برنامه‌ای منسجم‌تر و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متنوع شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید قوانین، دستورعمل‌ها و همه رویه‌های موجود در منطقه را رعایت کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: توجه به مسئولیت‌ اجتماعی با توجه به شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و پتروشیمی‌ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

شاهمیرزایی تأکید کرد: آن دسته از مجتمع‌های پتروشیمی‌ که می‌خواهند از ۵درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند، باید ۴۰درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.


معاون وزیر نفت با بیان اینکه باید با رفع موانع و چالش‌های تولید، زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود فراهم شود، اظهار کرد: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دو ملت است
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دوملت است
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد